سازمان دانشجویان، پیشانی فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4173569
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

سازمان دانشجویان، پیشانی فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه سازمان دانشجویان، پیشانی فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی است، گفت: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه مورد نیاز دانشجویان نبوده و بیشتر رفع تکلیف است لذا باید با ارائه برنامه جامعه و طرح‌های مناسب فضای دانشگاه‌ها و دانشجویان را به سوی پویایی سوق دهیم.

باقریان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان در مراسم افتتاخیه سازمان دانشجویانبه گزارش ایکنا از گلستان، مهدی باقریان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان در مراسم افتتاحیه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که امروز، 15 مهرماه با حضور تعدادی از دانشجویان فعال دانشگاهی استان در سالن شهید نادران جهاددانشکاهی گلستان برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی و فرهنگی در راستای اهداف ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ تشکیل شد و همزمان با تشکیل این نهاد، فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهها نیز آغاز شد و کم‌کم از فضای فرهنگی به سوی مسائل مختلف علمی و دانش بنیان و پژوهشی سوق پیدا کرد و توانست گام‌های مؤثری بردارد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان ساختمان و شکل‌گیری اولیه جهاددانشگاهی را مسائل فرهنگی دانست و گفت: سازمان فعالیت دانشجویان نهادی پویا و فعال در راستای بررسی چالش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دانشجویان زیر نظر جهاددانشگاهی در حال فعالیت است و رسیدگی به مطالبات و چالش‌های دانشجویان از اهداف اولیه این سازمان خواهد بود.

باقریان با بیان‌ اینکه امروزه فضای فرهنگی و دانشجویی دچار رخوت شده است و نقش جهاددانشگاهی و به‌خصوص سازمان دانشجویان ایران بیش از پیش است، افزود: بسیاری از مشکلات کشور ریشه فرهنگی دارد که دانشگاه می‌تواند نقش اساسی را در این حوزه ایفا کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه باید فضای دانشگاه‌ها به سمت مطالبه‌گری سوق دهیم، تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه مورد نیاز دانشجویان نبوده و بیشتر رفع تکلیف است لذا با ارائه برنامه جامعه و طرح‌های مناسب باید فضای دانشگاه‌ها و دانشجویان به سوی پویایی و اهداف مورد نیاز دانشگاه سوق دهیم.

وی با بیان اینکه اگر شما، افرادی خلاق و پویا باشید و فکرها و ایده‌های خوب تولید کنید، قطعاً می‌توانید ساختار دانشگاه‌های در مسیر مثبت تغییر دهید، گفت: ارتباط ما با دانشجویان در جهاددانشگاهی از طریق سازمان باید انجام شده و این ارتباط باید مبتنی بر نیاز، صمیمیت و همدلی با مطالبات دانشجویان باشد. برخلاف محیط دانشگاه که یک ارتباط یک طرفه با دانشجو برقرار می‌کند، ما در سازمان دانشجویان باید تعامل چندجانبه داشته باشیم و این نکته باعث شده است تا سازمان دانشجویان، پیشانی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی باشد.

در پایان هر یک از دانشجویان حاضر در جلسه در مورد چالش‌ها و برنامه‌ها و طرح های پیشنهادی به بحث و گفت وگو پرداختند.

انتهای پیام
captcha