رونمایی از فرش دستباف میلیاردی زندانیان رشت
کد خبر: 4173588
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

رونمایی از فرش دستباف میلیاردی زندانیان رشت

مدیرکل زندان‌های گیلان گفت: یک تخته فرش ابریشمی به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان که توسط بانوان زندان رشت بافته شده، رونمایی شد.

فرش دستباف میلیاردی زندانیان رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان امروز، 15 مهرماه در مراسم رونمایی از فرش دستباف میلیاردی زندانیان رشت، اظهار کرد: یک تخته فرش ابریشمی با ابعاد چهار در چهار که بانوان زندان رشت بافتن آن را از سال ۹۷ شروع کرده بودند، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این فرش با ۱۷ رنگ و ۸۰ نقشه در چهار هزار رج بافته شده است، افزود: درآمد حاصل از فروش این فرش که پیش‌بینی می‌شود به قیمت بیش از هشت میلیارد تومان فروخته شود، به زندانیان اهدا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان از تولید ۶ تخته فرش ابریشمی ۱۶ متر مربعی و یک تخته فرش ۹ مترمربعی در کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان بانوان رشت از سال ۹۴ تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر بنیاد تعاون زندان‌های گیلان قصد دارد با مشارکت کارآفرینان، طرح‌های درآمدزایی بیشتری را برای زندانیان و خانواده‌های آنان اجرا کند.

محمدی‌اصل با بیان اینکه با آموزش مهارت‌های شغلی به زندانیان، زمینه‌های تأمین هزینه‌های زندگی، پس از آزادی برای آنان فراهم می‌شود، تصریح کرد: بانوان زندانی در دوران گذراندن حبس، در کارگاه‌هایی مانند قالیبافی، خیاطی و نقطه کوبی مشغول به کار می‌شوند تا ضمن حرفه آموزی و کسب درآمد، برای تأمین معیشت خود و خانواده پس از آزادی از زندان آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha