پشتوانه حقوقی برای مردمی‌سازی کارها ایجاد شود
کد خبر: 4173613
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

پشتوانه حقوقی برای مردمی‌سازی کارها ایجاد شود

احمد عبودتیان با بیان اینکه بعد از صدرو بیانیه گام دوم کارهای مردمی و خودجوش توسط رهبر معظم انقلاب به رسمیت شناخته شد، گفت: امروز آمادگی در بین مردم وجود دارد اما پشتوانه قانونی کم داریم؛ ما نیاز به قانون داریم تا با بروکراسی مقابله کند.

احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولتبه گزارش ایکنا از کرمان، احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت امروز، ۱۵ مهرماه در شورای اداری استان کرمان با طرح این سؤال که آیا مردمی‌سازی یک شگرد است یا ضرورت، گفت: هر کشور برای حکمرانی خود یک الگو دارد و انقلاب اسلامی خود یک الگو دارد که نمی‌توانیم از آن عدول کنیم. امام راحل تنها به واسطه ارسال پیام، مردم را بیدار کرد، اتفاقات بعدی را با قدرت مردمی پیش برد و نشان داد با پشتوانه مردمی می‌توان انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نوع الگوی حکومت را نیز به اراده مردم گذاشت البته آن را برای مردم تبیین کرد، افزود: تا امروز امام راحل و مقام معظم رهبری دستور تشکیل ۹۷ نهاد مردمی را صادر کرده‌اند که اوج این مردمی‌سازی در دوران دفاع مقدس بود اما حدود دهه هفتاد دچار یک انحراف از معیار شده و کارها را پیچیده کردیم.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اقدامات مردمی در دوران کرونا و تشکیل نهضت‌های مردمی، تصریح کرد: بعد از صدرو بیانیه گام دوم کارهای مردمی و خودجوش توسط رهبر معظم انقلاب به رسمیت شناخته شد.

عبودتیان در پایان با اشاره به سیاست دولت در مردمی کردن کارها و پیشرو بودن کرمان در این حوزه، اظهار کرد: امروز آمادگی در بین مردم وجود دارد اما حلقه‌های میانی و همچنین پشتوانه قانونی کم داریم؛ ما نیاز به قانون داریم تا با بروکراسی مقابله کند. برنامه ملی «شهریاران» نیز شروع شده تا هم کارهای مردمی معرفی شده و هم اینکه میدان جدیدی برای دعوت از گروه‌های مردمی و جهادی در عرصه‌های مختلف می‌شود.

انتهای پیام
captcha