مسلمانان از انجام عملیات «طوفان الاقصی» به خود ببالند
کد خبر: 4173628
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مسلمانان از انجام عملیات «طوفان الاقصی» به خود ببالند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از عملیات «طوفان الاقصی» مسلمانان باید به خود ببالند و افتخار کنند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه، شامگاه 15 مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی مؤسسه برهان در واکنش به عملیات «طوفان الأقصی» اظهار کرد: امروز باید به این اتفاق بالید و افتخار کرد چرا که جبهه مقاومت اسلامی با تمام مظلومیت‌های خود تمام ابرقدرت‌های جهان را به بهت و ناباوری فرو برده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: کشته شدن در جبهه اسلام تفاوت‌هایی با جبهه کفر دارد که اولین آن شهادت در مسیر اسلام و دین است که با جان دادن شهید، صد‌ها نفر دیگر وارد میدان می‌شوند، اما با به هلاکت رسیدن نفرات جبهه کفر، مابقی پا به فرار می‌گذارند و در بیابان‌ها آواره می‌شوند. آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم، تلافی جنایات قبل دشمن بود.

وی ادامه داد: اگر جنگ شناختی رقم خورد، انسان‌ها دچار بی‌تفاوتی می‌شوند و فکر و اندیشه آن‌ها تسخیر می‌شود، دیگر شاهد رویش‌ها نخواهیم بود و حماسه امروز فلسطینی‌ها زمینه‌سازی ظهور است. طبق فرمایش خداوند در قرآن کریم ظلم هیچ‌گاه پایدار نخواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلاب در طول تاریخ با عنوان روحانیت شیعه شناخته شده‌اند، اظهار کرد: ما طلاب به عنوان روحانیت شیعه رسالت‌هایی بر عهده داریم که کسب علم، دانش و فهم عمیق از دین، نخستین انتظار از طلاب و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه طلبه تراز باید به دنبال رفع شبهات باشد، افزود: طلبه‌ای که در ذهن خود شبهه داشته باشد، نمی‌تواند شبهات موجود در جامعه را رفع کند، در نتیجه طلاب باید با جدیت به دنبال رفع شبهات خود باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، وضعیت زندگی علمای پیشین را مورد مقایسه قرار دارد و گفت: امروز شرایط نسبت به گذشته متفاوت شده است، تمام مدیران مدارس و حوزه باید شرایطی را مهیا کنند تا تحصیل طلاب تسهیل شود، امروز اگرچه مشکلاتی هست اما فرصت‌های در اختیار طلاب هم محدود و کم نیست.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلبه باید به دنبال تقویت بنیه اخلاقی خود باشد، تصریح کرد: علم بدون اخلاق فاجعه به بار خواهد آورد. در روایات آمده، اگر دو روز از زندگی آدم باقی مانده است، باید روز نخست را به آداب تربیت شود تا برای روز دوم و فوت آماده شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آداب و اخلاق مورد تأکید اهل بیت(ع)، علما و بزرگان است، خاطرنشان کرد: مرحوم میرزای شیرازی پس از فتوای تنباکو گفتند: «امروز دشمن با قدرت روحانیت آشنا شد و ما باید مراقب فتنه‌های دشمن باشیم».

وی با اشاره به اینکه طلبه نباید تنها به تحصیل علم و خودسازی بسنده کند، تأکید کرد: وظیفه دیگر طلاب، مسئولیت‌پذیری است و زمانی راه طلبگی به کمال می‌رسد که طلبه عالم، با اخلاق و دغدغه‌مند شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اولویت اصلی روحانیت، تبلیغ است، یادآور شد: این فرمایش به این معنی است که جامعه دچار جنگ شناختی و ادراکی شده است و اگر روحانیت جامعه را به حال خود رها کند، سرانجام آن نامشخص خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طلبه باید وارد میدان جهاد تبیین شود، افزود: در این مسیر امکان دارد دچار بی‌مهری‌هایی شویم و اگر ما توجه و توکل به خداوند داشته باشیم، خداوند نیز محبت عالمان دین را در دل مردم قرار می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شرایط امروز با شرایط صدر اسلام قابل مقایسه نیست و ما نیز بالاتر از پیامبر خدا(ص) نیستیم، اظهار کرد: در آن شرایط پیامبر(ص) مردم را نفرین نکردند و با مهربانی و احساس مسئولیت برخورد کردند و ما نیز باید این مسیر را ادامه دهیم، لذا اگر به طلاب و روحانیون مسئولیتی واگذار شود نباید رسالت حوزوی خود را فراموش کنند.

انتهای پیام
captcha