از اعتراف به غافلگیری تا تأیید تلفات 250 نفری صهیونیست‌ها
کد خبر: 4173644
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
با تحولات فلسطین اشغالی

از اعتراف به غافلگیری تا تأیید تلفات 250 نفری صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها به عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی انجام شده، واکنش نشان داده و در عین حال منابع رژیم اشغالگر از افزایش تلفات صهیونیست‌ها به ۲۵۰ نفر خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب اعتراف کرد که کل سیستم اسرائیل در برابر حمله حماس به کلی ناکام مانده و فشل است.

این مقام پیشین ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد که تمام ساختار دفاعی اسرائیل نیز در برابر حملات حماس شکست خورده است.

سخنان این مقام صهیونیست همزمان با آن روی می‌دهد که مقاومت فلسطین قلب شهر تل‌آویو را آماج حملات راکتی خود قرار داده است.

برپایه این گزارش، مقاومت فلسطین در نوار غزه ۱۵۰ راکت به سمت تل‌آویو شلیک کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که حملات راکتی مقاومت و به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل‌آویو نشست کابینه به ریاست نتانیاهو در منطقه گوش دان را ناتمام گذاشت.

اعتراف به غافلگیری و شکست سرویس‌های اطلاعاتی

سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه نیز روز شنبه اعتراف کرد که ارتش اشغالگر این رژیم برای حمله حماس آمادگی کافی را نداشته و این امر به شکست سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند.

رافائل موراو در مصاحبه‌ای با رادیو اروپا ۱ فرانسه گفت: ما برای این حمله غافلگیرکننده به‌اندازه کافی آماده نبودیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره شکست احتمالی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پاسخ داد: مطمئناً و قطعاً آن‌ها شکست خوردند زیرا به طور معمول باید آماده می‌بودیم.»

تأیید تلفات 250 نفری اسرائیل

منابع رژیم اشغالگر از جمله شبکه ۱۳ این رژیم شنبه شب از افزایش تلفات صهیونیست‌ها به ۲۵۰ نفر خبر دادند.

پیش از آن شمار صهیونیست‌های کشته شده در عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی موسوم به طوفان الاقصی، ۱۵۰ نفر اعلام شده بود.

شبکه 14 اسرائیل: ده‌ها نفر از نیروهای تیپ گولانی کشته شدند

خبرنگار شبکه 14 رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که در جریان درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با نیروهای ویژه تیپ گولانی ده‌ها نفر از این تیپ کشته شده‌اند.

این خبرنگار گفت که عناصر کشته شده، وابسته به لشکر ۱۳ تیپ گولانی بوده‌اند. وی آمار دقیقی از تلفات این عناصر منتشر نکرد.

تیپ گولانی متشکل تز خشن‌ترین و زبده‌ترین عناصر ارتش رژیم صهیونیستی است. گولانی از تیپ‌های کماندویی معروف رژیم اسرائیل است که به روحیه خصمانه و خشونت‌آمیز شهرت دارد.

تقویت نیروهای یونیفل در طول خط آبی

سخنگوی یونیفل اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح در طول خط آبی میان فلسطین اشغالی و لبنان به منظور جلوگیری از هر رخدادی مستقر شده‌اند.

آندریا تیننتی سخنگوی یونیفل اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح، حوادث جاری در اسرائیل را دنبال می‌کنند و سربازان حافظ صلح در طول خط آبی به منظور حفظ ثبات و کمک به جلوگیری از تنش مستقر هستند.

وی افزود: ما حضور خود را در همه مناطق عملیاتمان همزمان با تحولات تقویت کردیم.

سخنگوی یونیفیل بیان کرد: فرماندهان ما در تماس دائم با دست اندرکاران از آغاز تحولات هستند. هدف اساسی ما حفظ ثبات در طول خط آبی و پرهیز از هرگونه تنشی است که تبعات وخیمی برای ساکنان منطقه به دنبال دارد.

همزمان خبرنگار النشره اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی به سوی جوانان لبنانی که با موتورسیکلت به مرز فلسطین اشغالی نزدیک شدند، تیر هشدار شلیک کردند.

انتهای پیام
captcha