حمایت علمای مسلمان از عملیات طوفان الاقصی در فلسطین
کد خبر: 4173747
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

حمایت علمای مسلمان از عملیات طوفان الاقصی در فلسطین

جمعی از علمای کشورهای اسلامی از عملیات ضدصهیونیستی مقاومت فلسطین حمایت کردند و خواستار حمایت جهان اسلام از حقوق فلسطینیان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، چندین نهاد اسلامی از جمله الازهر و اتحادیه جهانی علمای مسلمان، ساعاتی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی حمایت خود را از مقاومت و مبارزه مردم فلسطین اعلام کردند.

الازهر اعلام کرد: به جهان خاموش در برابر قربانیان بیگناه فلسطین تسلیت می‌گوییم؛ به استواری مردم سرافراز فلسطین درود می‌فرستیم و از خداوند می‌خواهیم که به آنها انگیزه دهد تا در برابر ظلم و تروریسم صهیونیست‌ها و سکوت شرم‌آور جامعه جهانی استوار بایستند.

حمایت علمای مصر از مقاومت فلسطین

الازهر در این بیانیه‌ که در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد افزود: الازهر تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به خانواده شهدای امت اسلامی، شهدای سرافراز فلسطین که در راه دفاع از میهن خود و آرمان فلسطین به شهادت رسیدند، ابراز می‌دارد و از خداوند می‌خواهد که به ملت فلسطین کمک کند که در مقابل ظلم صهیونیست‌ها ثابت‌قدم بمانند.

الازهر از جامعه جهانی خواست با عقل و خرد به طولانی‌ترین اشغال تاریخ معاصر یعنی اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها نگاه و تأکید کرد که این اشغال ننگی برای بشریت و جامعه بین‌المللی است که با استانداردهای دوگانه بر مردم فلسطین تحمیل شده است.

از سوی دیگر شوقی علام، مفتی مصر نیز تأکید کرد: مسئله فلسطین، مسئله هر عرب و مسلمانی در سرتاسر زمین است و این موضوعی است که در آن محدودیت وجود ندارد بلکه در روح ما زنده است و به دلیل جایگاه دینی و تمدنی بیت‌المقدس در طول تاریخ، پایبندی ما به حق فلسطین بیشتر می‌شود.

تبریک مفتی عمان

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی سلطان‌نشین عمان نیز در توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس پیروزی و موفقیت مقاومت فلسطین در مقابله با دشمن وحشی اشغالگر را آرزو کرد.

علی کرتی، دبیرکل نهضت اسلامی در سودان نیز گفت: ما با شما عهد کردیم که در مبارزه با این دشمن ثابت‌قدم باشیم تا زمانی که پرچم پیروزی را با هم در فلسطین و سودان به اهتزاز درآوریم تا شکست دشمن را با شما جشن بگیریم.

حمایت اتحادیه جهانی علمای مسلمان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین از علما، شیوخ و حافظان کتاب خدا درخواست کرد تا از مقاومت فلسطین در نوار غزه برای پیروزی در نبرد علیه اشغالگران اسرائیل حمایت و برای آن دعا کنند.

این اتحادیه در توییتی در شبکه اجتماعی X نوشت: خدایا ما مسجد الاقصی، مردم بیت‌المقدس و تمام فلسطین را به تو می‌سپاریم؛ خدایا یاورشان باش؛ خدایا ما چیزی جز دعا نداریم. پروردگارا، دعای ما را رد مکن و ما را ناامید مکن، خدایا از  آنها حمایت کن که جز تو کسی را ندارند.

بیانیه علمای عراق و الجزایر

انجمن علمای مسلمان در عراق نیز به نوبه خود گفت که با غرور و افتخار، جریان نبرد طوفان الاقصی را دنبال می‌کند که در آن مقاومت فلسطین اشغالگران اسرائیل را غافلگیر کرد. به خواست خدا این عملیات معادله جدیدی را بر دشمن تحمیل می‌کند که انتظارش را نداشت.

انجمن علمای مسلمان الجزایر نیز تأکید کرد که آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده تغییر استراتژیک در رابطه مقاومت فلسطین و اشغالگران است و از همه اعراب و مسلمانان خواست از مقاومت فلسطین حمایت کنند.

صبح دیروز شنبه، گردان‌های عزالدین القسام، بازوی نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) عملیات نظامی بی‌سابقه‌ای را علیه اسرائیل آغاز کردند که شامل شلیک هزاران موشک، نفوذ و هجوم به شهرک‌های اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی در اطراف نوار غزه بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
روح اله اقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ - ۱۹:۰۸
0
0
مرگ بر صهیونست مرگ بر اسرائیل درود وسلام به شهدای فلسطین عزیز
captcha