جشن غنچه‌ها در کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد
کد خبر: 4173815
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

جشن غنچه‌ها در کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

آیین نمادین جشن غنچه‌های پیش‌دبستانی به مناسبت هفته ملی کودک در دبستان غیردولتی پویای یاسوج برگزار شد.

جشن غنچه‌هابه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 16 مهرماه در آیین نمادین جشن غنچه‌های پیش‌دبستانی در دبستان غیردولتی پویای یاسوج به مناسبت هفته ملی کودک، اظهار کرد: کودکستان‌ها محل شکفتن غنچه‌های جامعه است، توجه به دنیای کودکان و تربیت آنان برای آینده بر مبنای سند تحول بنیادین مورد توجه مربیان قرار گیرد.

وی افزود: والدین و مدیران نظام تعلیم و تربیت درباره امور آموزشی و تربیتی کودکان مسئول هستند و باید محیطی شاداب و بانشاط را برای بازی و آموزش کودکان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه در آموزش و پرورش وظیفه داریم بستر را برای شکوفا شدن استعداد نوآموزان پیش دبستانی فراهم کنیم، افزود: آشنایی معلمان با حقوق کودکان و دنیای آنان نقش مهم و اثرگذاری در تربیت آنان خواهد داشت که این نکته باید مدنظر مربیان قرار گیرد.

همچنین، سیدجلال رحیمی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این آیین گفت: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه سال 1402 با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال گذشته، بیان کرد: برای نوآموزان پیش از دبستان، سازمانی به نام سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده که متولی تربیت و هدایت تربیتی نوآموزان پیش دبستانی را عهده دار است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان گفت: فعالیت آموزشی بیش از 11 هزار کودک پیش دبستانی در کودکستان‌های 13 شهرستان و منطقه استان آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha