عضویت 45 درصدی کودکان البرزی در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 4174044
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

عضویت 45 درصدی کودکان البرزی در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار البرزی عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند، گفت: بیش از ۴۵ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی البرز را کودکان تشکیل می‌دهند.

کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی البرز، علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با تبریک هفته ملی کودک اظهار کرد: شعار این هفته از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور «بچه‌ها به سمت قله» نامگذاری شده است که به همین مناسبت در استان البرز برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری لیگ مشاعره با حضور کودکان البرزی پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان با موضوعات نقاشی، سفالگری و نمایش را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار کرد: کارگاه‌های تخصصی شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، هنر نقالی، شاداب‌سازی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی و برگزاری مسابقات و پویش کتابخوان‌های کوچک از دیگر این برنامه‌ها است.

معدنی‌پور یکی دیگر از این برنامه‌ها را کتابخوانی مادر و کودک برشمرد و گفت: عضویت کودکان زیر هفت سال در این هفته به‌صورت رایگان انجام می‌شود ضمن آنکه برنامه‌های خوبی برای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی با همکاری مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تصریح کرد: استان البرز دارای ۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این میان یک کتابخانه تخصصی کودک در فردیس مستقر است و ۵۲ کتابخانه نهادی، دو کتابخانه سیار و ۲۱ کتابخانه نیز مشارکتی است. در این کتابخانه ها بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب برای اعضای کتابخوان وجود دارد.

معدنی‌پور با اشاره به تعطیلی زندان رجایی‌شهر کرج افزود: به دستور استاندار البرز قرار است یک طبقه از ساختمان این مکان به‌عنوان کتابخانه مرکزی کرج تغییر کاربری یابد. هم‌اکنون استانداری برای اجرای این طرح مشاور تعیین کرده است. کرج به‌دلیل وجود اقوام مختلف ایرانی و زیرساخت تحقیقاتی ظرفیت بالایی برای انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب کرج به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قدم بزرگی برای ارتقای فرهنگی البرز خواهد بود، گفت: ۱۲ شهر در کشور به‌عنوان نامزدهای پایتخت کتاب ایران انتخاب شده‌اند که اکنون داوران این رویداد در حال بازدید از ظرفیت‌های فرهنگی این شهرها هستند و نتیجه این انتخاب در هفته ملی کتاب در آبان‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha