تغییر معادلات سیاسی در مسئله فلسطین عملی شده است
کد خبر: 4174134
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
امام‌ جمعه شهرکرد:

تغییر معادلات سیاسی در مسئله فلسطین عملی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: تغییر معادلات سیاسی که رهبر معظم انقلاب بارها پیش از این اشاره داشتند، در عمل اتفاق افتاده و فلسطین و فلسطینیان امروز صدها برابر متفاوت از قبل و دشمنان آنها صدها برابر ضعیف‌تر و ذلیل‌تر از گذشته هستند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان امروز، ۱۷ مهرماه در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیخ مفید حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأکید قرآن کریم در آیه ۱۱ از سوره مبارکه ضحی «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» مبنی بر بازگویی نعمت پروردگار با اشاره به نعمت مقاومت و جهاد سخت و پیگیر مجاهدان چه در ایران و چه در لبنان و فلسطین و دیگر مناطق، اظهار کرد: خداوند مزد زیبایی عطا کرد و باید دست مریزاد بگوییم و خدا را از عمق وجود شاکر باشیم که تحول به معنای واقعی در مسئله فلسطین ایجاد شد.

وی ادامه داد: تغییر معادلات سیاسی که رهبر معظم انقلاب بارها پیش از این اشاره داشتند، در عمل اتفاق افتاده و فلسطین و فلسطینیان امروز صدها برابر متفاوت از قبل و دشمنان آنها صدها برابر ضعیف‌تر و ذلیل‌تر از گذشته هستند. 

نکونام بیان کرد: امروز به عینه کلام مقام معظم رهبری را که اشاره داشتند صهیونیست‌ها به دست خود در حال خودکشی و فروپاشی هستند و نیازی نیست که دیگران شر آنها را دفع کنند، مشاهده می‌کنیم و به فضل پروردگار نابودی تمام‌عیار آنها را خواهیم دید. 

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه چهارمحال‌وبختیاری در ادامه با اشاره به اینکه امروز با افتتاح مرکز تخصصی شیخ مفید درواقع تحقق یکی از آرزوهایم را مشاهده می‌کنم، گفت: بنده از بدو ورود به این استان و خدمتگزاری در حوزه علمیه، مبحث مرکز تخصصی و رشته‌های تخصصی حوزه را مدام و مستمر مدنظر داشتم و پیگیری می‌شد. البته کار آسانی نبود و به فضل الهی موانع و نگرانی‌ها رفع شد و وقتی رشته کلام اسلامی در استان شکل گرفت، اتفاق خوبی رقم خورد. 

نکونام بیان کرد: تا قبل از انقلاب از حوزه علمیه انتظار چندانی وجود نداشت و همان فقه و اصول حوزه نیز جواب جامعه را می‌داد اگرچه رشته‌های دیگر هم در حوزه دایر بود؛ امروز اما به برکت انقلاب ضرورت بسیاری دیگر از رشته‌ها در حوزه علمیه ایجاد شده است و مطالبه جهان اسلام و حتی غیر جهان اسلام از این نهاد دینی بالاست. 

وی با ابراز خرسندی از ترسیم درخت‌واره رشته‌های فراوان و متنوع حوزه علمیه، اضافه کرد: البته در ابتدا که آیت‌الله اعرافی موضوع بالغ بر ۴۰۰ رشته تخصصی را مطرح می‌کرد، از این حجم بالای رشته‌ها نگران بودیم که چه زمانی به بار می‌نشیند و کاربردی می‌شود؛ جای خرسندی است که گزارش عملیاتی شدن و فعال شدن رشته‌ها را می‌بینیم و افتتاح مرکز تخصصی نیز از این نگرانی‌ها می‌کاهد و امید است این درختواره به‌طور کامل عملیاتی و فعال بشود و نیازهای جامعه را پاسخگو باشد. 

نکونام با تأکید بر اینکه تخصص و تعهد در کنار هم معنا پیدا می‌کند، گفت مبادا تخصص داشته باشیم اما از ایمان و معنویت بی‌بهره بمانیم و از اخلاق آن‌گونه که شأن جامعه امام صادق(ع) است، محروم باشیم.

انتهای پیام
captcha