از بمباران اراضی لبنان تا تکذیب گفت‌وگو برای مبادله اسرا
کد خبر: 4174186
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
با تحولات فلسطین؛

از بمباران اراضی لبنان تا تکذیب گفت‌وگو برای مبادله اسرا

در پی ورود تعدادی از مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی فلسطین در مرز با لبنان، رژیم صهیونیستی بخشی از مناطق مرزی را بمباران کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، پس از آنکه چند مبارز مقاومت با انفجار موانع مرزی وارد اراضی اشغالی شدند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند، ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های الضهیره، یارین و عیتا الشعب واقع در مناطق مرزی لبنان با اراضی اشغالی را بمباران کرد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم منطقه عیتاالشعب را به شدت گلوله باران کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهرک یارون در جنوب لبنان را هم گلوله باران کرده و این گلوله باران ادامه دارد.

درگیری‌ها در مناطق مرزی همچنان ادامه دارد و یکی از برج‌های دیده‌بانی حزب‌الله در مرز با اراضی اشغالی نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

همچنین منابع عبری از پرتاب گلوله‌های خمپاره به سوی شهرک صهیونیستی «زرعیت» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

شهاب نیوز نیز گزارش داد که پادگان «گالدیولا» رژیم صهیونیستی واقع در مرز اراضی اشغالی و لبنان شاهد تیراندازی بوده است. منابع عبری اعلام کردند که در شهرک صهیونیستی «یعرا» واقع در نزدیکی مرز اراضی اشغالی و لبنان نیز تیراندازی انجام شده است.

قدس الاخباریه اعلام کرد که یکی از مواضع نظامی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان هدف حمله قرار گرفته است.

منابع عبری گزارش دادند که در نتیجه درگیری میان مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۴ نظامی صهیونیست زخمی شدند. آژیر هشدار مقر نیروهای یونیفل در جنوب لبنان نیز به صدا درآمد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارزیابی‌ها حاکی از آن است که مبارزانی که از مرز لبنان به اراضی اشغالی نفوذ کرده‌اند، از اعضای حماس و جهاد اسلامی هستند. همچنین منابع عبری از اقدام چند مبارز دیگر جهت نفوذ به اراضی اشغالی خبر دادند.

تکذیب مبادله اسرا از سوی حماس

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: حماس هرگونه مذاکره با میانجیگری قطر درباره تبادل اسرا با رژیم اشغالگر را تکذیب می‌کند.

وی در این باره تأکید کرد: برهه فعلی زمان مناسبی برای صحبت از مذاکرات درباره تبادل اسرا با اسرائیل نیست.

این اظهارات پس از آن بیان شد که پیشتر منابع خبری از وساطت دوحه برای تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیستی خبر داده و اعلام کرده بودند که یک منبع در جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که قطر برای انجام توافق فوری تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کرده است.

بر اساس ادعای این منابع، یکی از فرماندهان حماس به دوحه اعلام کرده که این جنبش مخالف توافق تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی که شامل آزادی تمام اسرای زن فلسطینی شود، نیست.

شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله در نزدیکی مرز لبنان و اراضی اشغالی

یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در نتیجه بمباران مناطق مرزی این کشور توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش المیادین، بر اثر بمباران مناطق مرزی جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

عصر امروز پس از آنکه چند مبارز مقاومت فلسطین با انفجار موانع مرزی وارد اراضی اشغالی شدند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند، ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های الضهیره، یارین و عیتا الشعب واقع در مناطق مرزی لبنان با اراضی اشغالی را بمباران کرد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم منطقه عیتا الشعب را به شدت گلوله باران کرد. خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهرک یارون در جنوب لبنان را هم گلوله باران کرده است. یکی از برج‌های دیده‌بانی حزب‌الله در مرز با اراضی اشغالی نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است. در نتیجه درگیری میان مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۷ نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. آژیر هشدار مقر نیروهای یونیفل در جنوب لبنان نیز به صدا درآمد.

کمی بعد از این اتفاقات گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) مسئولیت نفوذ عصر امروز به اراضی اشغالی که از طریق خاک لبنان انجام شد را به عهده گرفت.

گردان‌های قدس اعلام کرد: ما مسئولیت عملیات نفوذ به اراضی اشغالی از طریق مرز لبنان که به زخمی شدن ۷ نظامی اسرائیلی انجامید را به عهده می‌گیریم.

خبر دیگر آن که النشره گزارش داد: ارتش اسرائیل در بمباران مناطق اطراف شهرک «مروحین» در نزدیکی مرز میان لبنان و اراضی اشغالی از بمب‌های فسفری آتش‌زا استفاده کرده است.

انتهای پیام
captcha