دستاوردهای طوفان‌ الاقصی؛ از مهاجرت معکوس یهودیان تا توقف عادی‌سازی روابط
کد خبر: 4174219
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳

دستاوردهای طوفان‌ الاقصی؛ از مهاجرت معکوس یهودیان تا توقف عادی‌سازی روابط

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی که تا دیروز یکه‌تازی می‌کرد امروز ناچار است عصا به دست بگیرد، گفت: به نظر می‌رسد بخشی از جمعیت یهودیانی که هر ساله توسط آژانس‌های صهیونیستی جهت سکونت به اراضی اشغالی سوق می‌یابند، تقلیل خواهد یافت زیرا هراس از جنگ و ناامنی آنان را از مهاجرت به این مناطق منصرف می‌کند.

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص تحولات و حوادث جاری و عملیات بی‌سابقه نظامی از سوی جبهه مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها با اشاره به اینکه رژیم نامشروع اسرائیل سال‌های متمادی در جاده یک‌طرفه علیه ملت مظلوم فلسطین گام می‌زد، اظهار کرد: این رژیم نامشروع با آسودگی خیال به غصب و غارت و کشتار و جنایت مشغول بود بی‌‌آنکه پاسخگو باشد. آنان بر طبق عقیده‌ای باطل خودشان را قوم برتر تلقی می‌کنند و برای رسیدن به اهدافشان هر کاری را مجاز و شرعی می‌دانند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در طی چندین دهه هر جنایت و خسارتی که می‌توانستند به مردمان مظلوم فلسطین و بلکه مخالفان خود در جای‌جای دنیا تحمیل کرده‌اند. عملیات طوفان الاقصی مقدمه‌ای بود که به تعبیر بنگاه‌های خبرپراکنی غربی که البته اشاره درستی دارند، با هدایت گفتاری مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوای اسلامی جلوی یکه‌تازی رژیم غاصب را می‌گیرد.

رئیس بسیج اساتید استان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی که تا دیروز یکه‌تازی می‌کرد امروز ناچار است عصا به دست بگیرد، افزود: امروز این رژیم نمی‌تواند جنایاتی را که تا دیروز بدون مزاحمت و ملزم بودن به پاسخگویی مرتکب می‌شد، تکرار کند و در قبال هر جنایتی باید منتظر پاسخ باشد لذا بعد از خاتمه جنگ، ناچار خواهد بود رفتارهای محتاطانه داشته باشد و به نظر می‌رسد مردم فلسطین در آینده قدری راحت‌تر خواهند بود.

بسیج با تصریح اینکه صهیونیست‌ها از پاسخ با این شدت فلسطینیان واهمه خواهند داشت، گفت: در طول تاریخ بیش از ۷۰ ساله جنایات رژیم غاصب صهیونیستی سابقه ندارد که مردمی اینچنین توفنده و باحجم انبوه و شجاعانه در برابر این رژيم مبارزه کنند و بایستند. در تاریخ جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل می‌بینیم که این رژیم در مقابله با چندین کشور عربی موفق شد آنها را شکست دهد یعنی این کشورها و دولت‌ها با همه امکانات در برابر صهیونیست‌ها شکست خوردند.

وی ادامه داد: امروز اما می‌بینیم که رژیم جنایتکار صهیونیستی با تمام عده و عُده‌ای که در اختیار دارد، با وجود ثروت و مکنت، تسلیحات و تجهیزات نظامی و نیز حمایت تمامی بنگاه‌های خبرپراکنی و ساختارهای نظامی و سیاسی جهان که در خدمت این رژیم است اما در برابر مردمی مؤمن و مقاوم غافلگیر می‌شود. 

صهیونیست‌ها؛ مصداق «قُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ»

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان دستاوردهای عملیات ترکیبی طوفان الاقصی را باعث نمایان شدن ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی دانست و توضیح داد: در این عملیات ناتوانی اطلاعاتی صهیونیست‌ها بر همگان آشکار و مشخص شد که از حیث نظامی نیز فقط غرشی شدید دارند اما در عمل به مصداق فراز «تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ» از آیه ۱۴ سوره مبارکه حشر، پراکنده و متفرق هستند.

بسیج با اشاره به ناکامی سامانه دفاعی گنبد آهنین در برابر موشک‌های غزه، بیان کرد: رژیم صهیونیستی همواره به قدرت و عملکرد گنبد آهنین فخر می‌ورزید که ما قادریم هر هواپیما و موشک یا پهپاد را نرسیده به مرز نابود کنیم اما دیدیم که در برابر هزاران موشک و پهباد فلسطینیان عملکردی نداشت و باعث سرافکندگی صهیونیست‌ها شد.

این مدرس دانشگاه در استان رغبت برخی کشورهای منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا پیش از عملیات طوفان الاقصی را یادآور شد و گفت: امروز اما این کشورها که در آستانه ارتباط‌گیری با رژیم غاصب بودند متوجه شدند که حقیقتاً روی اسب بازنده نباید شرط‌بندی کرد. بنابراین هم عربستان و هم دیگر کشورها مانند ترکیه و آذربایجان در خصوص عادی‌سازی روابط تجدید نظر خواهند داشت که این به نفع جبهه مقاومت است.

بسیج تصریح کرد: به نظر می‌رسد بخشی از جمعیت یهودیانی که هر ساله توسط آژانس‌های صهیونیستی جهت سکونت به اراضی اشغالی سوق می‌یابند، تقلیل خواهد یافت زیرا هراس از جنگ و ناامنی آنان را از مهاجرت به این مناطق منصرف می‌کند. همچنین بخشی از جمعیت مهاجران و ساکنان مناطق اشغالی نیز تصمیم به مهاجرت معکوس خواهند گرفت.

وی ادامه داد: باید شاهد کاهش جمعیت اراضی اشغالی باشیم یعنی این عملیات باعث شد به جای آنکه صهیونیست‌ها جمعیت خود را توسعه دهند و خانه‌های مردم مظلوم فلسطین را برای سکونت جمعیت‌های جدید و شهرک‌سازی غصب کنند، باید شاهد خروج و مهاجرت شهرک‌نشینان به مناطق دیگر باشیم زیرا می‌دانند که در جای امنی زندگی نمی‌کنند و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای پیش آید و جان و اموالشان به خطر بیفتد.

سرافکندگی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی 

بسیج تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که اسرائیل با داشتن چندین نهاد اطلاعاتی قوی، نتوانست وجود این حجم بالای موشک را در سرزمین غزه متوجه شود، ضمن اینکه مشخص شد فلسطینیان در اراضی اشغالی نفوذ اطلاعاتی دارند و همه جهانیان فهمیدند که تشکيلات اطلاعاتی صهیونیست‌ها آن‌گونه که تصور می‌شد قوی نیست. از دیگرسو، توان مخفی‌کاری و تلاش پنهانی حماس برای پیش بردن اهداف نیز برای همگان غافلگیرکننده و جالب توجه بود که این موضوع تمامی محاسبات را تغییر خواهد داد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیش‌بینی ادامه جنگ، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این جنگ طولانی نخواهد بود و فلسطینی‌ها با توجه به در اختیار داشتن شمار بالای اسرای صهیونیستی، امتیازاتی را از صهیونیست‌ها می‌گیرند.

بسیج در پایان گفت: البته ما در خصوص انسان‌هایی سخن می‌گوییم که از حیث عقلی دچار مشکل هستند و به هر کاری دست می‌زنند لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت که جنگ دوامی نداشته باشد با اینحال سیر طبیعی امور گویای آن است که صهیونیست‌ها با دادن امتیازاتی به این جنگ پایان دهند. 

انتهای پیام
captcha