نیروی هوایی ارتش در عرض یک ماه صادرات نفت دشمن بعثی را به صفر رساند
کد خبر: 4174240
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
یک خلبان نیروی هوایی ارتش:

نیروی هوایی ارتش در عرض یک ماه صادرات نفت دشمن بعثی را به صفر رساند

سرتیپ دوم فرج‌الله برات‌پور گفت: نیروی هوایی ارتش در روز اول جنگ با به پرواز درآوردن 140 فروند هواپیما توانست پایگاه‌های دشمن را بمباران کند، همچنین در عرض یک ماه توانست صادرات نفت دشمن بعثی را به صفر برساند.

فرج الله برات پور خلبان نیروی هوایی ارتشبه گزارش ایکنا از همدان، سرتیپ دوم خلبان فرج‌الله برات‌پور، شب گذشته، 17 مهرماه در دومین شب اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: پایگاه شهید نوژه در همدان که یک شهر شهید‌پرور است، قرار دارد و باید به این پایگاه هوایی افتخار کند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش از اوایل جنگ آمادگی لازم را برای دفاع داشت به همین دلیل بلافاصله پس از بمباران دشمن پاسخ مناسبی به آنها داده شد و نیروی هوایی تمام توان خود را برای زدن نیروی دشمن به‌کار گرفت. 

برات‌پور با تأکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش در 45 روز اول جنگ، هر روز 215 سورتی پرواز داشت، گفت: در روز اول جنگ با به پرواز درآوردن 140 فروند هواپیما توانست پایگاه‌های دشمن را بمباران کند، همچنین نیروی هوایی توانست در عرض یک ماه صادرات نفت دشمن بعثی را به صفر برساند.

این خلبان نیروی هوایی ارتش ادامه داد: با توجه به اینکه در شش ماه نخست جنگ، برتری هوایی نسبت به ارتش بعث داشتیم، بنابراین دشمن هواپیماهای خود را به کشورهای مختلف انتقال داد و عملیاتی را برای بمباران آن مناطق انجام دادیم.

این خلبان گفت: در عملیات اچ ۳ از هواپیماهای اف 14 استفاده شد که خلبان‌هایی از پایگاه‌های هوایی دیگر کشور نیز در آن حضور داشتند و توانستیم در عرض پنج ساعت مناطق دشمن را مورد هدف قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha