برنامه جامع و متمرکز در حوزه قرآن تهیه کنیم
کد خبر: 4174329
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

برنامه جامع و متمرکز در حوزه قرآن تهیه کنیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه همه کار قرآنی می‌کنند، اما خرد و جزیره‌ای است،‌ گفت: یک برنامه جامع و متمرکز در بحث قرآنی تهیه کنیم و براساس آن تقسیم کار کنیم.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» خوزستان که امروز، 18 مهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، درباره اهمیت توجه به قرآن کریم، گفت: در فلسفه می‌خوانیم ارزش هر علمی به موضوع آن علم مرتبط است. قرآن کریم، قول خدای متعال و موضوع آن خدای متعال است. پس ما ارزشمندتر از قرآن کریم نداریم. الحمدلله توجه به قرآن کریم یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و به آن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب در حوزه قرآن کریم، گفت: مطالبه تربیت حداقل ده میلیون حافظ قرآن، هنوز بر زمین مانده است. همه کار می‌کنند، اما کارها جزیره‌ای است. تقاضای ما این است بیایید یک برنامه جامع و متمرکز در بحث قرآنی تهیه کنیم و تقسیم کار کنیم.

موسوی‌فرد گفت: به حول و قوه الهی شورای قرآن استان را با مجموعه اعضا تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم در حوزه قرآن در استان حرکتی ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: از کارهای خرد و جزیره‌ای در حوزه قرآن بپرهیزیم و یک کار با برنامه انجام دهیم. یک شورای برنامه‌ریزی برای قرآن و نظارت تشکیل شود. تلاش کنیم مجموعه کسانی که در حوزه قرآن در استان کار می‌کنند، به میدان بیاوریم. حوزه مأموریتی هر کدام مشخص شود و در مقام اجرا تلاش کنیم این کار محقق شود.

وی در پایان گفت: در حوزه قرآن به آنچه در توانمان است، عمل کنیم. در حوزه مطالبه رهبر انقلاب در زمینه تربیت حافظ قرآن، سهمیه‌ای برای استان تعریف کنیم و برای هر یک از مجموعه‌ها مثل کانون‌ها، مؤسسات قرآن، حوزه علمیه، دانشگاه و ... سهمیه‌ای در نظر بگیریم و این کار زیرنظر شورای برنامه‌ریزی و نظارت باشد تا موفق شویم.

انتهای پیام
captcha