تمدید مهلت نام‌نویسی رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» در کاشان
کد خبر: 4174336
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

تمدید مهلت نام‌نویسی رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» در کاشان

نام‌نویسی رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» ویژه کودکان و نوجوانان در کاشان، تا پایان مهرماه تمدید شد.

رویداد قرآنی کودک و نوجوان «ستاره‌های آسمان»به گزارش ایکنا از اصفهان، نام‌نویسی رویداد قرآنی «ستاره‌های آسمان» به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همکاری دارالقرآن آموزش و پرورش این شهرستان در سه بخش آوایی، هنری و ویژه با هدف ترویج فعالیت‌های قرآنی و فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش از پیش کودکان و نوجوانان با مفاهیم تعالی‌بخش و انسان‌ساز قرآن کریم، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان قرآنی، شناسایی ظرفیت‌های موجود و تعامل با نیروهای قرآنی و فعال در کاشان تا پایان مهرماه تمدید شد.

شرکت‌کنندگان بخش آوایی در هشت رشته تلاوت، مداحی و اذان (ویژه پسران)، ترتیل (ویژه دختران)، حفظ، دعاخوانی، روخوانی، مفاهیم و قصه‌گویی قرآن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که رشته تلاوت ویژه پایه چهارم تا ششم ابتدایی با قرائت سوره ضحی و انشراح و متوسطه اول و دوم با آواخوانی سوره‌های حشر، غاشیه و انبیا اجرا می‌شود. رشته مداحی نیز برای دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم با روضه‌خوانی در رثای امام حسین(ع) به مدت پنج تا هفت دقیقه و رشته اذان ویژه تمامی پایه‌ها به‌صورت تقلیدی یا ابتکاری است.

مسابقه در رشته ترتیل، ویژه دختران و شامل سوره یاسین برای دوره دوم ابتدایی، دو جزء نخست قرآن برای متوسطه اول و پنج جزء ابتدایی قرآن برای متوسطه دوم است. رقابت در رشته حفظ قرآن نیز در تمامی دوره‌ها به ترتیب شامل سوره شمس تا پایان قرآن، جزء ۳۰، یک جزء و دو جزء و یک جزء و پنج جزء خواهد بود.

رقابت‌های رشته دعاخوانی در دو گروه متوسطه اول و دوم با قرائت دعای توسل و امین‌الله، رشته مفاهیم در دو دوره ابتدایی و دو دوره متوسطه به ترتیب با روخوانی سوره‌های فجر، انسان، مریم و کهف با مفاهیم آنها و در رشته قصه‌گویی، قصه حضرت صالح(ع) یا اصحاب فیل برای دوره اول ابتدایی و قصه حضرت نوح(ع) یا اصحاب کهف برای دوره دوم ابتدایی برگزار می‌شود. 

بخش هنری مسابقه در رشته‌های نقاشی ویژه همه پایه‌ها با ارسال نقاشی مرتبط با یکی از پیام‌های کتاب قرآن درسی، خطاطی یک آیه از قرآن با ترجمه در دو رشته تحریر و قلم نی برای دو دوره متوسطه، اجرای نمایش درباره آیه‌ای از قرآن، طراحی و عکاسی با تهیه عکسی از یک آیه، تصویرنگاشت و بخش رسانه در رشته‌های پادکست، انیمیشن و موشن‌گرافی ویژه پایه چهارم تا دوازدهم اجرا می‌شود.

همچنین در بخش ویژه، آیه‌های مربوط به ایثار و شهادت در قرآن، مبنای مسابقه است. هر دانش‌آموز می‌تواند حداکثر در یک رشته بخش آوایی، یک رشته بخش هنری و نیز یک رشته بخش ویژه شرکت و با مراجعه به تارنمای دارالقرآن آموزش و پرورش به نشانی https://dqtelavat.ir برای نام‌نویسی اقدام کند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha