کانون‌های مساجد مفاهیم دینی را هنرمندانه ارائه کنند
کد خبر: 4174362
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

کانون‌های مساجد مفاهیم دینی را هنرمندانه ارائه کنند

مدیرکل ارشاد خوزستان با تأکید بر محوریت یافتن مسجد در فعالیت‌های فرهنگی استان گفت: باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که کانون‌های مساجد مفاهیم دینی را به زبان هنر ارائه کنند.

مجید منادیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» خوزستان امروز، 18 مهر با حضور نماینده ولی فقیه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت: مدهامتان مسابقه قرآنی متنوعی است که در سنین مختلف نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود. امسال رونق خوبی داشت و بیش از 600 نفر امسال در این جشنواره قرآنی شرکت کردند.

وی اظهار کرد: برای مسابقات سال آینده باید از هم‌اکنون عزم خود را برای دو یا سه برابر شدن تعداد شرکت‌کنندگان جزم کنیم.

منادی با تأکید بر محوریت یافتن مسجد در فعالیت‌های فرهنگی استان گفت: همان‌گونه که در فرهنگ اسلامی، مسجد محوریت و مرکزیت امور فرهنگی و اجتماعی و ... جامعه بوده است، باید به سمتی برویم که مسجد در حوزه فرهنگ و هنر تاجایی که ممکن است محوریت پیدا کند، بنیه فرهنگی و هنری استان نیز این را می‌طلبد. 

مدیرکل ارشاد خوزستان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره کانون‌های مساجد تأکید کرد: باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنیم که کانون‌های مساجد ما بتوانند مفاهیم دینی را به زبان هنر ارائه کنند.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدير ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان نیز در این آیین گفت: قریب 1200 کانون فرهنگی و هنری در استان داریم. کانون‌های شهری ما 620 کانون و کانون‌های روستایی شامل 480 کانون هستند. به تازگی سهمیه راه اندازی صد کانون فرهنگی هنری خواهران نیز به استان داده شد. با توجه به فرآیند طولانی ثبت این کانون‌ها در حال حاضر حدود 30 کانون خواهران در استان تشکیل شدند.

وی اظهار کرد: در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 618 نفر در 10 رشته شرکت کردند و برگزیدگان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبدالکریم سلطانی، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب خوزستان در ادامه این نشست با بیان اینکه رسالت قرآنی‌ها در این دوره از همه زمان‌ها بیشتر و بزرگتر است، گفت: هزینه کردن در زمینه فعالیت‌های قرآنی، سرمایه گذاری است. فراهم کردن زمینه تحقق مطالبه رهبر انقلاب در حوزه تربیت ده میلیون حافظ بر عهده ما و شما است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مؤسسات ما رو به افول و تعطیلی رفته‌اند. این خبر خوبی نیست. برخی از مؤسسات تبدیل به مهد و پیش دبستانی شده‌اند. باید به اعتبارات قرآنی کمک شود. این کار یک جلسه فوری در سطح کلان استان می‌طلبد.

سلطانی گفت: آموزش و پرورش بهترین ظرفیت است که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد. کودکان و نوجوانان ما زمینه‌های خوبی برای حفظ قرآن دارند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب خوزستان در پایان گفت: امروز که رهبر بر جهاد تبیین تأکید دارند، یک حافظ و یک قاری قرآن، باید از لحاظ بصیرتی و اندیشه‌ای آگاه و مطلع باشد و قبل از قرائت خود به خون شهدا و انقلاب اسلامی که امانتی به دست ما است، اشاره کند.

انتهای پیام
captcha