«طوفان الاقصی» و تخریب سازه‌های رژیم صهیونیستی + صوت
کد خبر: 4174406
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
آیت‌الله کعبی در تبیین بیانات رهبر انقلاب بیان کرد:

«طوفان الاقصی» و تخریب سازه‌های رژیم صهیونیستی + صوت

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی سازه‌های رژیم صهیونیستی را تخریب کرد، گفت: یکی از سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی سازه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که فرو ریخت. سازه دوم قدرت این رژیم است که آن را از دست داد. سازه سوم سازه سیاسی است که از لحاظ حاکمیتی اختلافات درونی رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که از درون متلاشی می‌شوند.

آیت‌الله عباس کعبی،  نماینده مردم خوزستان و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سه‌شنبه، 18 مهر در سخنانی در مدرسه علمیه امام حسین(ع) قم به تبیین بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح پرداخت.

متن سخنان آیت‌الله کعبی به شرح ذیل است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(حفظه‌الله تعالی) در دانشگاه افسری امام علی(ع) عملیات خیرکننده طوفان الاقصی را به نام زلزله ویرانگر 15 مهر نامیدند و فرمودند یک شکست اطلاعاتی و نظامی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است و بعضی از ابعاد این زلزله را فرمودند. این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.

 اولاً؛ این زلزله نتیجه گسل‌ها و شکاف‌های بزرگی است که در درون رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده و رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم جعلی که 75 سال تا به حالا دوام آورده به آخر خط رسیده از لحاظ هویتی، از لحاظ فرهنگی، از لحاظ اخلاقی و معنوی و از لحاظ جنگ قدرت و نزاع و شکاف درونی و بی‌انگیزه بودن به آخر خط رسیده است، به گونه‌ای که سربازان رژیم صهیونیستی انگیزه‌شان را از دست داده‌اند، افسران انگیزه‌اشان را از دست داده‌اند و فرار به معکوس و هجرت معکوس در این 10 سال اخیر به ویژه در سال‌های اخیر رو به تزاید است. از سویی راهپیمایی‌ها و نزاع‌‌های درونی علیه نتانیاهو شدت یافته و این باعث گسل و شکاف شده است. یک بُعد از بُعدهای این زلزله و گسل‌ها و شکاف‌ها، ظلم و جنایت وحشیانه بی‌حدوحصر رژیم صهیونیستی است به گونه‌ای که در سال‌های گذشته و ماه‌های اخیر علیه زنان، کودکان، اسرا، فرماندهان و مردم مظلوم غزه و کرانه باختری شدت یافته و رژیم صهیونیستی هیچ توجهی هم به هشدارهای جدی مقاومت اسلامی نمی‌کند.

این زلزله ناشی از دفاع مشروع مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی است؛ کاری که مقاومت انجام داد یک دفاع مشروع در مقابل اشغالگری، تجاوز، جنایت، قتل و غارت و تجاوز و تبهکاری و افساد فی‌الارض رژیم صهیونیستی و تروریست بین‌المللی و دولتی است که علیه فلسطینیان روا داشته‌اند و آوارگی یک ملت را به دنبال داشته است. امروز وقت تقاص رسیده است.

در روایتی از امیرالمومنین(ع) آمده است: «یَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُومِ» این زلزله یک بُعد آن برمی‌گردد به روز تقاص، روز پیروزی مظلومان بر ظالمان و ستمگران لذا این زلزله ویرانگر است. تا حالا چنین اتفاقی در این 75 سال در رژیم صهیونیستی نیفتاده که مقاومت بتواند از دیوار حائل با سرزمین‌های اشغالی ظرف 6 دقیقه عبور کند و همه هشدارهای امنیتی و اطلاعاتی و رصد و پایشی رژیم صهیونیستی شکست بخورد ولی این بار مقاومت این دیوار را ظرف 6 دقیقه از بین ببرد و از هوا با چتربازان و از زمین وارد هشت منطقه شد و عملیات خیره‌کننده‌ای علیه رژیم صهیونیستی به‌عنوان ضربه اول داشت.

طوفان الاقصی؛ آغازی شتابان و پایانی خیره‌کننده

این ضربه اول طوفان الاقصی است؛ منظور از طوفان و عدم استفاده از تعبیر اعصار در زبان عربی به این دلیل است که فرق است بین اعصار و طوفان؛ اعصار می‌آید و می‌رود اما طوفان آغازی شتابان و خیرکننده دارد و پایانی ویران‌کننده و به تدریج هم شدیدتر می‌شود و طوفان همراه با زلزله ویرانگر است؛ بنابراین تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی بسیار دقیق و واقعی است.

زلزله ویرانگری که گسل‌ها و شکاف‌های ریشه‌‌دار و سازه‌های حاکمیتی رژیم صهیونیستی را ویران می‌کند؛ طوری‌که دیگر قابل ترمیم و جبران نیست و رفته‌رفته در واقع بُعد هجومی مقاومت شدیدتر می‌شود. این گام اول و ضربه اول است. اگر بخواهم مقایسه کنم با دفاع مقدس هشت ساله. در آن زمان ما یک راه‌حل پدافندی پیدا کردیم؛ یعنی رژیم بعثی هجوم می‌کرد و سپس رزمندگان ما دفاع می‌کردند اما از یک مرحله به بعد دفاع ما بُعد هجومی پیدا کرد مثل عملیات بستان به نام طریق‌القدس؛ راه قدس، بعد عملیات بستان به عملیات فتح‌المبین و عملیات فتح‌المبین به عملیات آزادی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس منجر شد؛ لذا اکنون این آغاز زنجیره‌های عملیات پیوسته و هوشمند مقاومت اسلامی است تا نابودی رژیم صهیونیستی.

پیش‌بینی من این است که ضربه اول بین سه تا چهار هفته تداوم پیدا می‌کند و رژیم صهیونیستی متوسل به آتش‌بس می‌شود و ممکن است با آتش‌بس پایان اعلام شود و باز باید آماده ضربه دوم، سپس ضربه سوم، ضربه چهارم باشد و این ضربه‌ها در 5 تا 10 سال آینده تداوم می‌یابد که منجر به زوال رژیم صهیونیستی می‌شود.

ابعاد ضربه اول به‌گونه‌ای است که خیلی‌ها دارند فرار می‌کنند و فرودگاه بن‌گوریون شلوغ شده و هشدار سران و فرماندهان هوشمند و طراحان مؤمن و مجاهد مقاومت به گونه‌ای است که برای هر اقدام و هر مظلوم‌نمایی و هر عکس‌العمل رژیم صهیونیستی پاسخ متقابل دارند. سه روز بعد از این عملیات باز هم نیروهای مقاومت توانسته‌اند با چتر و زمینی وارد چندین شهرک رژیم صهیونیستی شوند و ضربه‌های فلج‌کننده به آنها بزنند.

الان وقت تقاص است

رژیم صهیونیستی جرئت نمی‌کند که عملیات زمینی‌اش را آغاز کند و از هوا و از دریا ضربه می‌زند و البته مقاومت هم مقابله می‌کند، ولی رژیم صهیونیستی می‌خواهد مظلوم‌نمایی کند و جای مظلوم و ظالم را عوض کند. الان نوبت تقاص این همه جنایات 75 ساله رژیم صهیونیستی است.

یکی از سازه‌های اصلی رژیم صهیونیستی سازه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که فرو ریخت. سازه دوم قدرت این رژیم است که با ضربه اول آن را از دست داد. سازه سوم سازه سیاسی است که از لحاظ حاکمیتی اختلافات درونی رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که از درون متلاشی می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «حامیان رژیم صهیونیستی و برخی از افراد وابسته به این رژیم غاصب، یاوه‌گویی‌هایی در این سه روز کرده‌اند از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرفی می‌کنند، اشتباه می‌کنند ما پیشانی و بازوی طراحان مدیر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌بوسیم اما آنهایی که می‌گویند حماسه اخیر فلسطینی‌ها کار غیر فلسطینی‌ها هست دچار محاسبه غلط شده‌اند عملیات پیروزمند طوفان الاقصی هم از لحاظ طراحی و هم مهندسی و هم برنامه‌ریزی و هم سلاح و هم آموزش و هم رزمایش و هم طرح دقیق عملیاتی و هم شروع عملیات و هم حضور در میدان عملیات صد در صد فلسطینی است.»

 بیش از هزار فلسطینی شهادت‌طلب با نیت شهادت بدون بازگشت وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند و خوشبختانه خیلی از اینها برگشتند و امروز دوباره برمی‌گردند و اسرای زیادی را گرفته‌اند. دلیل آنکه می‌خواهند بگویند غیرفلسطینی و غیرمقاومت است و آن را به ایران یا حتی به حزب‌الله لبنان نسبت می‌دهند؛ اولاً می‌خواهند مقاومت فلسطین را ضعیف نشان دهند. ثانیاً؛ می‌خواهند جبرانی شود برای تحقیر تاریخی رژیم صهیونیستی و ثالثاً؛ می‌خواهند روحیه بدهند به صهیونیست‌های شهرک‌نشین که ما در وضعیت جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم و فلسطین‌ها به تنهای حریف ما نمی‌شوند؛ در حالی که همین فلسطینی‌ها با مقاومت ضربه خیرکننده‌ای به رژیم صهیونیستی زدند که در این 75 سال چنین ضربه‌ای را نخورده‌اند.

یک ضربه‌ای سال 1973 بود که ارتش مصر و سوریه به رژیم صهیونیستی زدند آن هم محدود بود و بعداً رژیم صهیونیستی جبران کرد ولی اکنون یک آغاز طوفانی ادامه‌دار، فلج‌کننده و نابودکننده علیه رژیم صهیونیستی از سوی فلسطینی‌ها آغاز شده و البته ایران اسلامی، حزب‌الله لبنان، مقاومت اسلامی در منطقه و امت اسلامی پشتیبان مقاومت فلسطین هستند و در کنار مقاومت فلسطین ایستاده‌اند.

رهبری معظم انقلاب بارها فرموده‌اند این رژیم ستمکار و تبهکار؛ این غده سرطانی باید پایان پیدا کند و به زوال برسد و این کار را فلسطینی‌ها انجام می‌دهند و ما پشتیبانی می‌کنیم؛ دست و بازوی این رزمندگان، دست و بازوی مجاهدان فی‌سبیل‌الله و‌ دست و بازوی کسانی که با خدا و رسول‌الله و رهبر معظم انقلاب بیعت کرده‌اند بوسیدنی است، این پیشانی بوسیدنی است و ما به این رزمندگان فلسطینی درود می‌فرستیم و بر شهدای عملیات طوفان الاقصی صلوات، سلام  و درود می‌فرستیم. سلام و درود فرشتگان و اولیاء الهی بر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه و شهید فتحی شقاقی، شهید عزالدین قسام و شهید سیدعباس موسوی و همه شهدای مقاومت اسلامی در منطقه و شهدای فلسطین و شهدای مقاومت اسلامی مثل ابومهدی المهندس.

این عملیات طوفان الاقصی 100 درصد فلسطینی است و 100 درصد فلسطینی تداوم پیدا می‌کند اما مقاومت اسلامی یک راهبرد بنیادین به عنوان وحدت الساحات دارد؛ یعنی هماهنگی و هم‌پوشانی بین مقاومت اسلامی، میدان مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، غزه، کناره باختری، یمن و در عراق، که همه آنها یکی هستند و اینها حلقه‌های بهم پیوسته‌ای هستند که عنداللزوم وارد میدان می‌شوند.

دفاع؛ حق مسلم جبهه مقاومت

آمریکا تهدید می‌کند و می‌گوید ناوگانش را می‌خواهد وارد منطقه بکند این حق مسلم جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است که در حمایت از مقاومت فلسطین وارد میدان شود کما اینکه حزب‌الله کنار لبنان برای مقابله با رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و در مرزهای شمال، خودش را آماده کرده و وحشت در دل رژیم صهیونیستی افکنده و عنداللزوم اگر بخواهند این جنایت‌ها را ادامه دهند و زمینی وارد غزه شوند و جنایتشان را بیشتر کنند چه بسا حزب‌الله لبنان هم از طریق مرزهای شمالی ضربه سنگینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به ساکنان الجلیل خواهد زد.

همچنین مقام معظم رهبری فرمودند این بلا را صهیونیست‌ها با عملکردشان بر سر خودشان آوردند یعنی در واقع حرکت مقاومت اسلامی یک دفاع مشروع در مقابل 75 سال جنایت است. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت باید منتظر طوفان بود، طوفان الاقصی پاسخی است به 75 سال جنایت، افساد فی‌الارض، قتل و غارت و سکوت مجامع جهانی. همچنین آغازی است برای مقابله با 75 سال تروریست دولتی رژیم صهیونیستی لذا این عملیات طوفان الاقصی پیروزی خجسته‌ای است که باید جشن گرفت و حتی بشود روز مقاومت، این روز یوم‌الله و روز جبهه مقاومت اسلامی است و روز پیروزی مظلوم بر ظالم. نباید جای مظلوم و ظالم تغییر کند و رژیم صهیونیستی با مظلوم‌نمایی نمی‌تواند چهره خبیث شیطانی خود را پنهان کند. رژیم صهیونیستی هیولای دیوسیرت و شیطانی است که در واقع نمی‌تواند شیطان بودن خودش را با مظلوم‌نمایی نسبت به بعضی از کارهایی که اتفاق افتاده کتمان کند، باید بساطشان را جمع کنند و سرزمین‌های اشغالی را خالی کنند و به اهل خودشان بسپارند.

لزوم آماده‌باش در برابر فشار مضاعف رژیم صهیونیستی

اما نکته دیگر فرمایشات رهبری هشدار به ظلم مضاعف رژیم صهیونیستی علیه امت اسلام است. امت اسلام باید در حالت آماده‌باش قرار داشته باشد؛ آماده‌باش همه‌جانبه فرهنگی، آماده‌باش سیاسی، آماده‌باش دیپلماتیک، آماده‌باش مالی، آماده‌باش امنیتی و آماده‌باش دفاعی و عنداللزوم آماده‌باش نظامی.

به نظر من در جبهه مقاومت اسلامی باید فراخوانی صادر شود تا جوانان آزاده مؤمن و مجاهد و انقلابی که آماده‌اند در مقابل جنایت‌های رژیم صیهونیستی آموزش ببینند و وارد میدان شوند، ساماندهی شوند؛ همانگونه که در مقابل با داعش حیدریون، فاطمیون، زینبیون و رزمندگان بدون مرز جبهه مقاومت شکل گرفتند، امروز هم در مقابل ظلم مضاعف رژیم صهیونیستی باید جبهه هماهنگ مقاومت اسلامی در آماده‌باش باشد و نیروهای آماده را فراخوان دهند و ثبت‌نام کنند.

کد

البته مقاومت اسلامی اعلام کرده است که دو هزار نفر از نیروی مقاومت در نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارند و در غزه 46 هزار نفر دیگر آماده هستند به جبهه‌های نبرد با رژیم صهیونیستی اعزام شوند و حتی ممکن است تا 500 هزار نیروی مقاوم در مقاومت آماده و سازماندهی شوند. در  حزب‌الله لبنان هم 100 هزار شیعه مؤمن شهادت‌طلب مجاهد فداکار برای مقابله با رژیم صهیونیستی آماده هستند.

رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها به ویژه آمریکای جنایتکار بهتر است هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند. گذشت آن روز که کسانی با نشست و برخاست با ظالم برای خودشان موقعیتی در فلسطین ایجاد می‌کردند؛ امروز فلسطینی‌ها بیدار هستند و طراحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کار هستند. عادی‌سازی روابط، رژیم صهیونیستی را نمی‌تواند نجات بدهد بلکه بلای جان کسانی می‌شود که دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و خسارت زیان‌باری را برای همه دارد و باید اینها یک فکر دیگری بکنند و هشدار رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند.

آخرین نکته‌ای که من عرض می‌کنم از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره به این نکته است که اکنون رسانه‌های رژیم صهیونیستی به اصطلاح افشاگری می‌کنند و می‌گویند جنایتکاران صهیونیست جرئت حمله زمینی به غزه را ندارند و البته طبق اخبار واصله، حماس از حمله موشکی جدید خود به شهرک‌های صیهونیست‌نشین سدیروت در اطراف نوار غزه خبر داده و از سویی سازمان ملل هم گفته محاصره کامل غزه خلاف قوانین بشردوستانه بین‌المللی و ممنوع است و حماس هم خواستار تظاهرات گسترده در تمامی کشورهایی اسلامی در روز جمعه شده و امروز حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حضور در میدان وظیفه هر مسلمان است و مبنای این حمایت وجوب دفاع مشروع است، مبنای آن حمایت از مظلوم است، مبنای این حمایت همبستگی و پیوند برای اراده مسلمانان است، مبنای این حمایت هماهنگی در زنجیره بهم‌پیوسته مقاومت برای نابودی رژیم صهیونیستی است که ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد و دیری نخواهد پایید که قدس آزاد خواهد شد و امت اسلامی ان‌شاءالله یکپارچه آنجا نماز خواهد خواند.

مراجع شیعه و بزرگان شیعه از بدو اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی در کنار ملت فلسطین قرار داشتند و مرحوم شیخ محمد حسین کاشف الغطاء در قدس نماز خواندند، مراجع دیگر هم نماز خواندند. امیدواریم که با آزادی قدس رهبران مقاومت اسلامی پشت سر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نماز بخوانند و اگر مقدرات اجازه بدهد ان‌شاءالله پیشتاز جبهه مقاومت در نماز در قدس مجاهد بزرگ و رهبر حزب ‌لله آقای سیدحسن نصرالله خواهد بود.

انتهای پیام
captcha