افزایش آمار تلفات صهیونیست‌ها به هزار نفر
کد خبر: 4174419
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
با تحولات فلسطین؛

افزایش آمار تلفات صهیونیست‌ها به هزار نفر

منابع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش آمار تلفات خود در جریان عملیات طوفان الاقصی به بیش از هزار نفر خبر می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، تعداد تلفات در فلسطین اشغالی پس از حملات راکتی گسترده عصر امروز مقاومت فلسطین به مناطق مختلف اراضی اشغالی از جمله عسقلان افزایش پیدا کرده است.

پس از حملات گسترده امروز مقاومت که در واکنش به بمباران غزه صورت گرفته است، یک مقام نظامی صهیونیستی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که تعداد صهیونیست‌های کشته شده به بیش از هزار نفر رسیده است.

گروه مقاومت اسلامی فلسطین حماس عصر امروز در واکنش به حملات کور رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار غیر نظامیان، بسیاری از مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو، عسقلان و هرتزلیا را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

شلیک 30 موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی

برخی از منابع خبری گزارش دادند که ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

منابع خبری شامگاه امروز سه‌شنبه از حملات شدید راکتی از لبنان به اراضی اشغالی خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است. برخی از منابع، تعداد موشک‌های شلیک شده را ۳۰ عدد اعلام کردند.

منابع صهیونیستی و فلسطینی لحظاتی پیش از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در جریان این حملات، چند اسرائیلی کشته شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تلفات آنان ارائه نکرد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام ساعاتی پیش در پاسخ به حملات هوایی بی‌رحمانهٔ رژیم موقت اسرائیل به مردم ساکن غزه اعلام کرد که به‌زودی شهرک عسقلان را زیر آتش خواهد گرفت.

ابوعبیده تأکید کرد: در پاسخ به جنایت دشمن در کوچاندن اجباری مردم ما از چندین منطقه در نوار غزه، به ساکنان شهر اشغالی عسقلان تا ساعت ۱۷ مهلت می‌دهیم که آن را ترک کنند. ما هشدار دادیم و مسئولیتی هم نداریم.

مصر: از تعهدات خود در قبال فلسطين شانه خالی نمی‌کنیم

رئیس جمهور مصر در سخنانی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات فلسطین اشغالی، بر حمایت قاهره از مسائل کشورهای عربی و در رأس آن‌ها مساله فلسطین تأکید کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در این باره اظهار کرد: تشدید تنش‌های کنونی بسیار خطرناک است و پیامدهایی برای ثبات و امنیت منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: تحت هر شرایطی از امنیت ملی مصر دفاع می‌کنیم و مردم باید نسبت به پیچیدگی شرایط و حجم تهدیدات هوشیار باشند.

السیسی افزود: مصر از تعهد خود نسبت به مسائل عربی به ویژه مسئله فلسطین چشم‌پوشی نخواهد کرد.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: تمامی تلاش‌های خود را برای ارتباط‌گیری به‌منظور توقف تنش‌ها و جلوگیری از ریختن خون‌ فلسطینی‌ها و محافظت از جان غیرنظامیان به‌کار می‌گیریم.

درخواست پارلمان تونس برای تسریع در جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شماری از نمایندگان مجلس تونس با امضای درخواستی، خواستار تسریع در بررسی قانون جرم انگاری عادی.سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

یکشنبه گذشته نیز، ده‌ها شهروند تونسی برای اعلام حمایت از ملت فلسطین و درخواست از حاکمیت تونس برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تظاهرات مردمی گسترده‌ای در مرکز پایتخت این کشور گرد هم آمدند.

در این تظاهرات که در خیابان مشهور حبیب بورقیبه و با فراخوان احزاب و ائتلاف‌های پایداری، حزب جمهوری خواه، نیروهای دمکراتیک متشکل از حزب کارگر، جریان دمکراتیک میانه رو، تکتل و قطب برگزار شد، سران و نمایندگان احزاب مختلف با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها، خواستار جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

وسام الصغیر، سخنگوی حزب جمهوری خواه در حاشیه این تظاهرات گفت: تظاهرات کنونی، واکنش سریعی به حوادث جاری در فلسطین و حمایت از حماسه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی است.

الصغیر افزود: هدف ما، حمایت و تقدیر از قهرمانی و مبارزات ملت فلسطین علیه استعمارگران صهیونیست است.

وی افزود: خواسته تظاهرکنندگان از حاکمیت تونس واضح است و آن‌ها خواستار جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که از 10 سال پیش تاکنون آن را مطرح و برای تصویب آن مبارزه کرده‌ایم.

حمه همامی، دبیرکل حزب کارگر تونس نیز در حاشیه این راهپیمایی گفت: حضور در این راهپیمایی حداقل کاری است که می توانیم برای مقاومت فلسطین انجام دهیم.

الهمامی افزود: طوفان الاقصی، یک اقدام بسیار پیشروانه برای مبارزات آزادی بخشانه ملت فلسطین است و ما از مردم و مقاومت فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی افزود: حداقل خواسته ما از دولت تونس، تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از غزه و فلسطین از طریق ارسال دارو، مواد غذایی و کمک‌های مالی و اجازه برگزاری تظاهرات حمایت از فلسطین در خیابان‌های تونس است.

انتهای پیام
captcha