تأکید بر برگزاری رویدادهای فرهنگی با اولویت فرهنگ‌سازی مفاهیم نهج‌البلاغه
کد خبر: 4174475
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

تأکید بر برگزاری رویدادهای فرهنگی با اولویت فرهنگ‌سازی مفاهیم نهج‌البلاغه

سرپرست گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری طرح بررسی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در استان گفت: نهج‌البلاغه مشتمل بر معارف، آموزه‌های بزرگ اسلامی و رهنمودهای فراوان در تمام ابعاد بوده که اجرای رویدادهای فرهنگی در راستای توجه به این سبک زندگی مهم و جزء اولویت‌های این اداره‌کل است.

مفاهیم نهج‌البلاغهامیر کوچی، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طرح بررسی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه با عنوان صلح و امنیت از دیدگاه اسلام و غرب در خراسان‌جنوبی در حال اجراست.

وی افزود: این برنامه یک طرح نخبگانی درباره بررسی اندیشه تمدنی از نگاه  امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و یک فرصت مناسب است تا با استفاده از دیدگاه‌های ناب و عمیق نهج‌البلاغه، به بحث و تبادل‌نظر در مورد مسائل تمدن‌ساز و راهبردهای توسعه فکری، فرهنگی و اجتماعی با حضور پژوهشگران و اندیشمندان در استان بپردازیم.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم ترویج فکر و سیرت امام علی(ع) در جامعه گفت: تشکیل چرخه گفتمان‌ساز در حوزه اندیشه تمدنی امام علی(ع) و گردهم آوردن پژوهشگران و اندیشمندان و بررسی ابعاد مختلف اندیشه‌های تمدنی اسلام از جمله اهداف این طرح است.

کوچی با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمنان در راستای ایجاد فاصله بین جوانان، با فرهنگ و هویت اصیل اسلامی ـ ایرانی اظهار کرد: تقویت فضای مجازی در زمینه نشر آثار فرهنگی منطبق بر هویت ایرانی اسلامی و همچنین توجه به سبک زندگی ائمه معصومین(ع) و بررسی ابعاد مختلف این سبک می‌تواند ما را به تمدن اسلام رهنمون کند و این امر نیاز امروز جامعه ماست.

وی با اشاره به وسعت فعالیت رسانه‌های غربی در ایجاد تفکرات منحرف افزود: توجه به سبک زندگی اسلامی با تأکید به نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و توجه به مؤلفه‌های عقل، عدالت، علم، اخلاق و قانون در میان هیاهوی تبلیغاتی دشمن حائز اهمیت است و سپس باید به‌دنبال تأثیرپذیری در تمام زوایای زندگی بود.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به مهجوریت نهج‌البلاغه گفت: این کتاب مشتمل بر معارف، آموزه‌های بزرگ اسلامی و رهنمودهای فراوان در تمام ابعاد است که اجرای رویدادهای فرهنگی در راستای توجه به این سبک زندگی مهم و جزء اولویت‌های این اداره‌کل است.

کوچی بیان کرد: مرحله اول این طرح توسط گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سپاه استان، اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری، حوزه علمیه، دانشگاه بیرجند، اداره‌کل آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و صداوسیما برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح تا تیرماه سال جاری در مراحل مختلف برگزار و در تیرماه اختتاميه آن به‌صورت فراخوان مقالات علمی پژوهشی در این حوزه انجام شد و اکنون نیز به‌صورت مستمر با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان در حال برگزاری است، گفت: گام دوم طرح بررسی اندیشه تمدنی از نگاه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه با عنوان صلح و امنیت از دیدگاه اسلام و غرب امروز، 19 مهرماه در سالن امام علی(ع) مجتمع غدیر بیرجند برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم کمک‌کننده در نشر معارف دینی باشیم.

انتهای پیام
captcha