پیروزی‌های امت اسلام نیاز به روشنگری از جنس کرسی‌های آزاداندیشی دارد
کد خبر: 4174490
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی/ 2

پیروزی‌های امت اسلام نیاز به روشنگری از جنس کرسی‌های آزاداندیشی دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط دانشگاه و حوزه علمیه درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: باید در خصوص این پیروزی‌ها و تبیین تاریخچه مظلومیت مسلمانان در طول تاریخ، جلسات گفتگو و نشست‌های دانشگاه و حوزه علمیه بیشتر و بهتر و سریع‌تر انجام شود تا روشنگری همراه با آگاهی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجندحجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص بازتاب جهانی عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین به همه امت اسلامی در جهان نشان داد که حرکات مقاومت اسلامی ابعاد مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه این عملیات با حرکت ویژه و استثنایی خود ابعاد وسیع‌تری از مقاومت را به جهانیان نشان داد، افزود: طبیعی است که دشمن همواره به دنبال دشمنی با جهان اسلام است، اما با این عملیات جدید، جهان متوجه شدند که امت اسلام با نیروی خداوندی، قوی‌ترین است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند اظهار کرد: پیامدهای جهانی این پیروزی، ایجاد امنیت بیشتر در محرومان و ملت فلسطین و زبونی و درماندگی دشمنان مردم بود و از سویی دیگر اهداف و ناتوانی اسرائیل کثیف را نشان داد.


بیشتر بخوانید:


جعفری با بیان اینکه این عملیات نشان داد که هر عملی را عکس‌العملی است و نیروهای مقاومت در مقابل ظلم ساکت نمی‌نشینند، ادامه داد: دشمن نیز در مقابل مقاومت دیگر توان شیطنت‌های گذشته را ندارد، چراکه توان مظلومان و محرومان به برکت انقلاب اسلامی و گسترش پیام انقلاب در جهان به حدی رسیده که اگر حرکتی علیه گروه‌های مقاومت انجام شود، با پاسخ مقتضی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به پیام امیدوارکننده این عملیات به مردم مسلمان جهان افزود: این عملیات تفسیر خوبی از دیدگاه ارزشمند و متعالی رهبر معظم انقلاب را که «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، به جهان مخابره کرد و امیدواریم در ادامه این مقاومت‌ها سرزمین فلسطین از گزند نیروهای اسرائیلی پاک شود.

جعفری با اشاره به وظیفه جهان اسلام در برابر این پیروزی تصریح کرد: وظیفه ما را پیامبر اسلام(ص) مشخص کرده‌اند، آنجا که می‌فرمایند: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یاری آن مظلوم  برنخیزد، مسلمان نیست.» پیامبر(ص) محور ایده‌ها و تفکر امت اسلامی هستند و باید براساس این تفکر به اندازه وسع و توان خود به سمت دادخواهی مظلومان جهان بشتابیم. وظیفه همه ماست تا جایی که در توان داریم به این ندای مظلومانه امت اسلامی و مردم شریف فلسطین گوش فراداده و از طرفی حمایت‌های خود را در شادی‌های امت اسلام با تبیین پیام‌های مظلومیت در جهان و آگاهی‌بخشی در مورد استعمار فکری و فیزیکی دشمنان اعلام کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در این میان جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی باید تلاش وافری انجام دهند، اظهار کرد: همدلی، همراهی و روشنگری تکلیف همه ماست و در این میان قشر دانشگاهی و حوزوی تکلیف سنگین‌تری بر دوش دارند تا ذهن جامعه را نسبت به حوادث روز روشن کنند.

جعفری با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط دانشگاه و حوزه علمیه که جزء منویات مقام معظم رهبری است، بیان کرد: باید درباره این پیروزی‌ها و تبیین تاریخچه مظلومیت مسلمانان در طول تاریخ، جلسات گفتگو و نشست‌های دانشگاه و حوزه علمیه بیشتر و بهتر و سریع‌تر انجام شود تا با روشنگری لازم آمادگی همراه با آگاهی در برابر تهاجمات دشمن که تنها فیزیکی نبوده و در فضای مجازی نیز حاکم است، صورت گیرد.

وی یادآور شد: آن روشنگری که دانشگاه و حوزه علمیه با برخورداری از اندیشمندان خود می‌توانند داشته باشند، هیچ نهادی قادر به انجام آن نیست، بنابراین باید این پیروزی‌های جهانی را به سمت علمی‌گرایی همراه با تبیین ببریم تا به سمت فراموشی نرود.

انتهای پیام
captcha