جریان اجتماعی محور مقاومت، قدس شریف را آزاد خواهد کرد
کد خبر: 4174503
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
حسن فارسی:

جریان اجتماعی محور مقاومت، قدس شریف را آزاد خواهد کرد

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه رژیم‌های سیاسی وامانده و بریده از آرمان فلسطین باید به جامعه خود برگردند و از مسئله فلسطین حمایت کنند، گفت: رژیم‌های منفعت طلب خاورمیانه باید بدانند آرمان اسلامی فلسطین فراتر از چند دولت بی‌ریشه است و اگر آنها هم همراه ملت‌های خود از ملت فلسطین حمایت نکنند، جریان اجتماعی نیروی مقاومت قدس شریف را آزاد خواهد کرد.

5شنبه/ جریان اجتماعی محور مقاومت، قدس شریف را آزاد خواهد کردحسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا به بررسی ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: حماسه طوفان الاقصی واکنشی طبیعی و بی‌سابقه در این مقطع پیش‌دستانه به چندین دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی، حمایت نظام سلطه از این رژیم و خنجر از پشت برخی رژیم‌های لرزان منطقه در چند دهه گذشته بوده و از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد و می‌توان با رویکردهای گوناگونی به آن پرداخت. نخستین و مهمترین مسئله این است که ساختار نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی با حمله نیروهای مقاومت دچار سردرگمی شده و نیروهای رژیم اشغالگر و سامانه‌های دفاعی این رژیم، که از آن با عنوان گنبد آهنین نام می‌بردند، فروریخت و همه دنیا دیدند که این رژیم سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی ادامه داد: زمان‌بندی مقاومت برای حملات طوفان الاقصی و نوع حملات نشان داد که نیروهای مقاومت برنامه‌ریزی دقیقی برای تحقق این هدف داشته‌اند که می‌توان گفت بی‌سابقه بوده است. نکته دیگر اینکه قطعاً چنین حملاتی، پاسخ‌هایی به دنبال دارد و با توجه به اینکه مقاومت با هدف قبلی و از پیش تعیین شده عملیات را آغاز کرده است، به طور قطع آن پاسخ‌ها را نیز پیش‌بینی کرده است و برای مقابله با آنها آمادگی دارد. در نتیجه می‌توان گفت که این عملیات نیروهای مقاومت از لحاظ اطلاعاتی میدانی، نظامی و سیاسی عملیاتی موفق و مثال‌زدنی است که از آمادگی بالای مقاومت خبر می‌دهد. شلیک چند هزار موشک و راکت از سوی نیروهای مقاومت هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را درهم شکست و این موضوع مهمترین دستاورد این حماسه است.

فارسی به بایسته‌های حمایت از این عملیات اشاره و بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی فقط به فلسطینیان مربوط نمی‌شود، بلکه نقطه عطفی در آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. در این مقطع حساس تاریخی لازم است همه مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی از حماسه بی‌نظیر مقاومت علیه رژیم اشغالگر حمایت کنند، زیرا از این مقطع فصل جدیدی در روابط جوامع و کشورهای اسلامی با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی آغاز می‌شود. از آنجایی که ملل مسلمان و از جمله مسلمانان منطقه به آرمان فلسطین معتقدند، نظام‌های سیاسی آنها هم باید در این مسیر حرکت کنند. حرکت هر نظام سیاسی برخلاف این جریان آرمانی اسلامی یعنی بازی با سرنوشت خودشان.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه رژیم‌های سیاسی وامانده و بریده از آرمان فلسطین باید به جامعه خود برگردند و از مسئله فلسطین که مسئله اول جوامع آنهاست، حمایت کنند، گفت: رژیم‌های ضعیف و ناکارآمد و در عین حال منفعت‌طلب خاورمیانه باید بدانند آرمان اسلامی فلسطین فراتر از چند دولت بی‌ریشه است و اگر آنها هم همراه ملت‌های خود از ملت فلسطین حمایت نکنند و گرفتار بازی‌های سیاسی بین‌المللی شوند، جریان اجتماعی نیروی مقاومت قدس شریف را آزاد خواهد کرد.

فارسی با اشاره به نگاه قرآن به جریان مقاومت گفت: در تفکر و فرهنگ دینی و اسلامی موضوع مقاومت و مبارزه میان حق و باطل، امری فطری، شرعی و مقدس است که امروز به عنوان یک فرهنگ و سنت نهادینه شده است و بر این اساس زمانی که جامعه‌ای که پیرو حق است، علیه جماعتی که باطل را پیگیری می‌کند پرچم حق طلبی و مبارزه را بلند می‌کند، لازم است ایستادگی داشته باشد چون پیروزی در مسیر حق جز با مقاومت و ایستادگی محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در بررسی قرآن و سیره پیامبران و اهل بیت(ع) نیز مشاهده می‌کنیم که همه آنها در مقاطعی از حیات طیبه خود با ظلم و جور مواجه بوده‌اند و هیچ گاه در برابر ظالم سر خم نکرده‌اند، اظهار کرد: این بزرگواران با مقاومت و ایستادگی مسیر حق طلبی را انتخاب کرده‌اند، حتی اگر منجر به واقعه کربلا شود و در این مسیر از هیچ قدرتی واهمه نداشتند و فقط به رسالت واقعی خود می‌اندیشیدند. در آیه 39 سوره احزاب نیز خداوند می‌فرماید: «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسيباً؛ (پيامبران) كسانی بودند كه تبليغ رسالت‌های الهی می‌كردند و (تنها) از او می‌ترسيدند و از هيچ كس جز خدا واهمه نداشتند و همين بس كه خداوند حسابگر (و پاداش دهنده اعمال آنها) است.»

فازسی در پایان گفت: آنچه امروز در حماسه طوفان الاقصی مشاهده می‌کنیم از جنس مقاومت در مقابل اشغالگران، متجاوزان و نفاق برخی سران منطقه است و مردم مظلوم فلسطین که سال‌هاست در حال مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیست و این شرایط هستند، با تأسی به سنت پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، مسیر ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم را در پیش گرفته‌اند و در این شرایط همه مسلمانان جهان وظیفه دارند از برادران و خواهران دینی خود در این مسیر حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha