تداوم راهپیمایی‌ها از رام‌الله تا نیویورک در حمایت از فلسطین + فیلم
کد خبر: 4174504
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

تداوم راهپیمایی‌ها از رام‌الله تا نیویورک در حمایت از فلسطین + فیلم

صدها فلسطینی در همبستگی با مردم غزه و جنبش حماس در رام الله راهپیمایی کردند. در عین حال هزاران تن از شهروندان آزادی‌خواه جهان در کشورهای مختلف از اردن تا فرانسه و آمریکا با حضور در خیابان‌ها با غزه و مقاومت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

 به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صدها فلسطینی سه‌شنبه شب، 18 مهر در مرکز شهر رام الله در راهپیمایی که به دعوت جنبش حماس برگزار شد، با نوار غزه که در معرض بمباران رژیم صهیونیستی است ابراز همبستگی کردند.

این راهپیمایی پس از اقامه نماز مغرب از مسجد جمال عبدالناصر در مرکز البیره آغاز و در خیابان‌های شهرهای البیره و رام الله انجام شد.

در این راهپیمایی مردم با سردادن «الله اکبر» به تمجید از رهبران جنبش حماس و گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش و محکومیت تجاوزگری رژیم صهیونیستی پرداختند.

همزمان فلسطینیان در پاسخ به ندای مقاومت در غزه در شهرهای طوبس، نابلس، طولکرم، قلقیله، بیت لحم، سلفیت، الخلیل و رحمان، بسیج عمومی اعلام کرده و به خیابان‌ها آمدند که در ادامه ویدئوهایی از این حضور را مشاهده می‌کنید.

 
 

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم گزارش داد: هزاران اردنی در راهپیمایی گسترده با شعار «طوفان خروشان» در امان در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین شرکت کردند و از کشورشان خواستند که روگیل بن موشه رحمان، سفیر رژیم صهیونیستی را از این کشور اخراج کند.

بر اساس این گزارش، این راهپیمایی بعد از نماز مغرب از مقابل مسجد الحسینی در امان تا میدان النخل (در یک کیلومتری این مسجد) برگزار شد.

تداوم راهپیمایی‌ها از رام‌الله تا نیویورک در حمایت از فلسطین + فیلم

راهپیمایی‌کنندگان با حمایت از غزه و مقاومت، خواستار باز شدن مرزها با فلسطین شدند و در حالی که پرچم‌های اردن و فلسطین را در دست داشتند، شعار «مردم آزادسازی فلسطین را می‌خواهند»، سر دادند.

در مراکش نیز مردم با لبیک به فراخوان انجمن مراکشی «یاری امت» در همبستگی با فلسطین در غزه و اراضی اشغالی دوشنبه را روزه گرفته و پس از افطارهای گروهی در خیابان‌های رباط و فاس دست به تظاهرات زدند. این اقدام همچنین با نصب پرچم فلسطین در خیابان‌ها و منازل مسکونی مراکشی‌ها همراه شده است.

تداوم راهپیمایی‌ها از رام‌الله تا نیویورک در حمایت از فلسطین + فیلم

خبرگزاری فرانسه در همین راستا گزارش داد: گروهی از اهالی مارسی روز سه‌شنبه به خیابان‌های این شهر بندری در جنوب فرانسه آمدند و به‌رغم ممنوعیت اعلام شده از سوی مقامات این کشور، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

راهپیمایی کنندگان در حالی که پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در آورده بودند، پلاکاردهایی با این مضمون که «آیا ارزش جان فلسطینی‌ها از شما کمتر است؟» با خود حمل می‌کردند و شعارهایی مانند «فلسطین، مقاومت» و «مکرون همدست (رژیم) قاتل اسرائیل» سر دادند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، افسران پلیس حاضر در محل بدون اینکه به متفرق کردن شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اقدام کنند، ۲ بار در بلندگو اعلام کردند که «به شما اطلاع می‌دهیم که این تجمعات با فرمان رئیس جمهور ممنوع شده است و از شما دعوت می‌کنیم که محل را ترک کنید».

 همچنین خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد: صدها آمریکایی در میدان تایمز نیویورک در همبستگی با مردم فلسطین تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن به اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم اسرائیل شدند.

این گزارش می‌افزاید، صدها معترض از ملیت‌های مختلف در میدان تایمز تجمع کردند و پرچم فلسطین و پلاکاردهایی را در تائید حق مقاومت در برابر اشغالگری برافراشتند.

آنها پلاکاردهای زرد رنگی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: مقاومت در برابر اشغالگری یک حق انسانی است و تمام کمک‌های آمریکا به اسرائیل نژادپرست را متوقف کنید.

 
انتهای پیام
captcha