ضرورت ایجاد اتحاد راهبردی رسانه‌های جهان اسلام حول محور مقاومت
کد خبر: 4174621
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۳
کلانتر مهرجردی بیان کرد:

ضرورت ایجاد اتحاد راهبردی رسانه‌های جهان اسلام حول محور مقاومت

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: امروز رسانه‌های جهان اسلام باید حول محور مظلومیت فلسطین و اشغال‌گری رژیم صهیونیستی، اتحادی راهبردی برقرار کرده و با نمایش واقعیات، افکار عمومی دنیا را به درستی هدایت کنند.

ضرورت ایجاد اتحاد راهبردی رسانه‌های جهان اسلام حول محور مقاومتعلیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به ابعاد مختلف عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: این عملیات به طور کل نقطه عطفی در موضوع فلسطین و منازعه میان جریان مقاومت و ارتش غاصب صهیونیستی است و همچنین، پاسخی جدی به تجاوزهای آشکار و پنهان رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در سال‌های اخیر بود. 

وی افزود: همچنین، این عملیات نشان داد که رؤیای شکست‌ناپذیری اطلاعاتی، امنیتی و نیز نظامی این رژیم اساساً تعبیرپذیر نیست. اگر به چند ماه قبل بازگردیم، موفقیت‌های ظاهراً دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در عادی‌سازی روابط خود با چند کشور مسلمان و پیشبرد مذاکرات برای توسعه توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط و همچنین قدم برداشتن در مسیر توسعه توافق‌های پیشین به ویژه با امارات و آغاز روابط با بازیگری همچون عربستان سعودی، نوعی اطمینان خاطر در صهیونیست‌ها به وجود آورده بود. 

کلانتر مهرجردی تصریح کرد: از سوی دیگر، صهیونیست‌ها به توانمندی و ابزارهای جاسوسی قدرتمند خود مطمئن بودند و احساس می‌کردند این داشته‌ها در کنار این باور که فلسطینیان حماس را به دلیل آغاز یک جنگ، مسئول خواهند دانست، عامل بازدارنده جدی را ایجاد خواهد کرد، اما این محاسبات غلط از آب درآمد و عملیات طوفان الاقصی که ترکیبی از عملیات اطلاعاتی، نظامی و امنیتی دقیق بود و تلفات سنگینی از رژیم صهیونیستی گرفت، اجرا شد. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: البته نه تنها تعداد زیادی از صهیونیست‌ها کشته شدند، بلکه تعداد مجروحان و اسرای رژیم صهیونیستی هم قابل توجه است. تعداد کشته‌های عملیات «طوفان الاقصی» به ۱۲۰۰ نفر رسیده و نیز ۲۴۰۰ زخمی شده‌اند. همچنین، زیرساخت‌های اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی هدف موشک‌های جریان مقاومت قرار گرفت.  

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که طی این عملیات غافلگیر شده و این اعتراف رژیم صهیونیستی یک برگ برنده برای جریان مقاومت است. هم‌اکنون قریب چند صد هزار نیروی رزمنده در غزه آماده جهاد هستند. حزب‌الله در حال آماده‌سازی افکار عمومی لبنان برای ورود است. در مجموع شرایط برای این رژیم بسیار آشفته شده است. همانگونه که سیدحسن نصرالله چند سال پیش و بعد از جنگ ۲۲روزه گفت: «سوگند که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است». 

کلانتر مهرجردی درباره چگونگی واکنش دنیای اسلام در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بنابر آیات جهاد و مقاومت نیز بیان کرد: واکنش‌ها در جهان اسلام نسبت به این عملیات شگفت‌انگیز متفاوت اما جالب بوده است. به عنوان مثال، سخنگوی دولت عراق بر موضع ثابت این کشور در حمایت از قضیه و ملت فلسطین تا رسیدن کامل این ملت به حقوق و خواسته‌های مشروع خود تأکید کرد و گفت: «عملیات امروز فلسطینیان نتیجه طبیعی سرکوبگری هدفمندی است که رژیم اشغالگر از دهه‌ها پیش علیه این ملت در پیش گرفته است».  

موضع‌گیری کشورهای اسلامی

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: وزارت خارجه قطر با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این رژیم مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی است. وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد پیگیر تحولات بی‌سابقه میان تعدادی از گروه‌های فلسطینی و نیروهای اشغالگر که منجر به افزایش سطح خشونت در تعدادی از مناطق شد، هستیم. دولت سعودی طرفین را به توقف فوری تنش‌، حمایت از غیرنظامیان و خویشتن‌داری دعوت کرد. وزیر خارجه مصر در واکنش به دور تازه درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل از «همه طرف‌ها» خواست «خویشتن‌دار» باشند.  

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز که همواره حامی مردم مظلوم فلسطین بوده به طور رسمی اعلام کرد که عملیات جریان مقاومت در فلسطین یک نقطه عطف در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌هاست و به عبارتی دیگر با این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت مردم فلسطین علیه صهیونیست‌ها باز کرده است. این عملیات نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس بسیار خوبی برای اجرای عملیات‌ ترکیبی و چند جانبه علیه اشغالگران برخوردار است و در این عملیات از عنصر غافلگیری و از دیگر روش‌های ترکیبی استفاده کرد و این نشان دهنده اعتماد به نفس ملت فلسطین در برابر اشغالگران است. 

کلانتر مهرجردی تصریح کرد: به نظر بنده واکنش کلی جهان اسلام حسب آیات 279 سوره مبارکه بقره؛ «فَإِن لَم تَفعَلوا فَأذَنوا بِحَربٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسولِهِ وَإِن تُبتُم فَلَكُم رُءوسُ أَموالِكُم لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ» و همچنین، همانگونه که حضرت علی(ع) فرمودند: «كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛ باید مبتنی بر حمایت از مظلوم و استادگی در برابر ظالم باشد» نکته مهم این است که امروز آنچه صحنه و میدان را تعیین می‌کند، رشد و آگاهی بدنه اجتماعی مقاومت بوده و نه برنامه و سیاست این و آن دولت.  

وی ادامه داد: آنچه در عمل دیده‌ایم عمده مواضع کشورهای مسلمان به رغم تنوع و پیچیدگی‌های سیاست اعلانی، به نوعی حمایت از مظلومیت فلسطین و ابراز بهت و حیرت در برابر تحقیر رژیم صهیونیستی بوده است. این خود امری جالب توجه است که نیاز به بررسی و تحلیل بیشتر دارد. 

عملکرد رسانه‌‌ها

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در رابطه ارزیابی خود از عملکرد رسانه در برابر این عملیات نیز اظهار کرد: هر چند عمده رسانه‌های غربی در دو روز اول این عملیات تلاش داشتند تا برای رژیم صهیونیستی مظلوم‌نمایی را برجسته کنند اما این در سایه اصالت و حقیقت امر و تلاش و حمایت رسانه‌های بیدار راه به جایی نبرد. در همین راستا تلاش کردند حملات ددمنشانه این رژیم را بر مردم بی‌دفاع فلسطین طبیعی و مشروع جلوه دهند و ایران را طراح این عملیات جلوه دهند، اما با انتشار تصاویر جنایات این رژیم در روزهای اخیر و عمق فجایع و کشته شدن 40 کودک و تعداد زیادی زن در این عملیات کور انتقام‌جویانه، رسانه‌های جهان اسلام و کشورهای مستقل در حال بازنمایی واقعیتی دیگر هستند. 

وی در پایان بیان کرد: این واقعیت، عمق وحشی‌گری و سرکوب رژیم صهیونیستی است. امروز رسانه‌های جهان اسلام باید حول محور مظلومیت فلسطین و اشغال‌گری رژیم صهیونیستی، اتحادی راهبردی برقرار کرده و با نمایش واقعیات، افکار عمومی دنیا را به درستی هدایت کنند. این عملیان نشان داد که فتح و پیروزی با مقاومت است.

انتهای پیام
captcha