مهاجرت صهیونیست‌ها بعد از طوفان الاقصی آغاز شد
کد خبر: 4174674
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

مهاجرت صهیونیست‌ها بعد از طوفان الاقصی آغاز شد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به انجام طوفان الاقصی از سوی جبهه مقاومت، از این پس مهاجرت به سرزمین اشغال شده توسط اسرائیل به پایان رسیده و هم اکنون مهاجرت صهیونیست‌ها به دیگر نقاط دنیا آغاز شده است.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی، امروز ۱۹ مهرماه در آئین گرامیداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان‌شمالی که در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اجرای طوفان الاقصی از سوی جبهه مقاومت، دیگر مهاجرت به اسرائیل پایان رسیده و مهاجرت صهیونیست‌ها به دیگر مناطق آغاز شده است.

وی با اشاره به تعداد زخمی و جانباختگان و اسیران صهیونیستی در طوفان الاقصی، افزود: در فرودگاه غزه بین نیروهای نظامی و خود صهیونیست‌ها برای فرار از کشور درگیری ایجاد شده و اسرائیلی‌ها با اروپاییان وارد رایزنی جهت پناهندگی در صورت بروز هرگونه مشکلاتی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این طوفان حصارهای بین شهرک‌های اسرائیلی‌ها از بین رفته و جبهه مقاومت وارد مناطق صهیونیست‌نشین شده‌اند، آنان به اجبار ناچار به عقب‌نشینی و تخلیه شهرک‌ها شدند، تصریح کرد: این مهم پیام ترس و دلهره را در میان صهیونیست‌ها انتقال داده و در میان آنان ناامیدی ایجاد کرده است.

نوری با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی شجاعت، قدرت، اعتماد به نفس و روحیه مبارزه با ظلم و ستم را در میان همگان به ویژه جبهه مقاومت، لبنان و فلسطینی‌ها زنده و احیاء کرده است، افزود: مبارزات جبهه مقاومت با تأسی از انقلاب اسلامی نشانگر به ثمر رسیدن فرهنگ جهاد و مقاومت و روحیه ما می‌توانیم است.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل این غده سرطانی باید از سرزمین فلسطینی‌ها بیرون برود، افزود: ناامنی‌های و تروهای موجود در منطقه و حمایت از داعش‌ ناشی از وجود اسرائیل است که حتی آمریکا را هم وادار به حمایت از داعش و تروریست‌ها می‌کند بنابراین با از بین رفتن اسرائیل این غده سرطانی امنیت به منطقه برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست برای همه شیعیان درصدد ایجاد ناامنی و مشکلات است، گفت: امنیت جبهه مقاومت، ایران و جهان اسلام همه در گرو از بین رفتن این غده سرطانی است.

نوری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی جلوی پیشروی رژیم غاصب را گرفت و اینک حماس توان پرتاب ۵ هزار موشک در یک روز را دارد، افزود: فلسطینی‌ها این بار می‌خواهند وطن خود را از دست اشغالگران پس بگیرند و اسرائیل محکوم به نابودی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده توسط رهبر انقلاب در خراسان‌شمالی گفتمانی بود که مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، گفت: رهبر انقلاب در سفر خود به خراسان‌شمالی از افرادی نام بردند که خود مسئولان و مردم خراسان‌شمالی آن‌ها را از یاد برده بودند، این در حالی است که انتخاب خراسان‌شمالی توسط رهبر انقلاب برای سفری چند روزه کاستن از محرومیت این استان بود که ایشان در این مهم به همه اقشار و بخش‌ها توجه داشتند.

نوری با تأکید بر اینکه مسئولان باید از نحوه سفر رهبری الگو بگیرند، گفت: مسئولان قبل از ورود به استان یا شهری مطالعات تخصصی انجام داده تا سفرشان مفید باشد.

نوری با اشاره به برکات سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی، گفت: همه مناطق و قشرهای گوناگون استان از دستاوردهای مادی و معنوی این سفر پر خیر و برکت بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: این سفر نقطه عطفی در تاریخ خراسان‌شمالی بود و مقام معظم رهبری در این سفر مسائل مهمی در خصوص سبک زندگی اسلامی، خانواده و ازدواج را در این خطه مطرح کردند. 

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی نیز در مراسم گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان اظهار کرد: برکات سفر مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی تأثیر چشمگیری داشت به طوری که با حضور مقام معظم رهبری فضای پاییزی استان به بهاری دلنشین تبدیل شد و حرکت و پیشرفت استان با ورود ایشان کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب شد که ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی بوده است، افزود: این اعتبارات در پروژه‌های بخش‌های مختلف کشاورزی، آموزش، منابع آب ، عمران شهری و روستایی، صنعت و معدن و حمل و نقل هزینه شد. 

وی گفت: همچنین بیش از ۸۰۰ پروژه با ماهیت کاملاً روستایی و با هدف توسعه مناطق روستایی مصوب شد. 

حسین نژاد اظهار کرد: تاکنون ۲۲۱۰ میلیارد تومان اعتبارات برای پروژه‌های فوق اجرایی شده است که هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان از محل ردیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده است. 

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه بیش از ۱۳۲۲ پروژه به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز تأمین اعتبار 10 پروژه دیگر در دستور کار قرار گرفت. 

حسین‌نژاد به بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در بخش سدسازی به ویژه گلمندره، تکمیل فضاهای آموزشی عالی و احداث و توسعه مراکز فرهنگی، مهم‌ترین این اقدامات است که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آغاز شده فوق ۹۵ درصد است که پنج درصد باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار و تعهدات اولیه سفر بوده است، گفت: بعدها با تأکید مقام معظم رهبری این اعتبارات به بیش از دو برابر افزایش یافت. 

حسین‌نژاد بیان کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مددجویان، گازرسانی به منازل محرومان ساخت و تکمیل مراکز درمان و بیمارستان امام حسن(ع)، بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شیروان، خرید تجهیزات برای بیمارستان بنت‌الهدی، کمک به احداث پایگاه‌های امدادی و خانه‌های بهداشت، اورژانس، بخش جراحی قلب، تکمیل و بهره‌برداری سد‌های چندیر، سومبار و گلمندره، گازرسانی به ۴۱۰ روستا، آبرسانی به مجتمع‌های شهری و روستایی، تکمیل حوزه‌های علمیه، احداث یادمان شهدا، مرمت بناهای تاریخی و توسعه راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است که روند چرخ توسعه و پیشرفت استان را شتاب بخشید.

انتهای پیام
captcha