«طوفان الاقصی»؛ محصول انباشته‌شدن بغض ملت فلسطین
کد خبر: 4174943
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
سردار سلامی بیان کرد:

«طوفان الاقصی»؛ محصول انباشته‌شدن بغض ملت فلسطین

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال 1948 به این سو و بزرگترین پیروزی برای نهضت فلسطین است، گفت: این عملیات محصول انباشته شدن و فشردگی و پرتراکم شدن بغض ملتی است که توسط غاصبان از سرزمین خود آواره شده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران امروز 21 مهرماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران پیروزی‌های شگفت‌انگیز و الهی اخیر مجاهدان سربلند فلسطین بر رژیم غاصب، جعلی و جنایتکار صهبونیستی را به محضر همه نمازگزاران، ملت بزرگ و انقلابی و حماسه آفرین ایران اسلامی و امت مقاوم و سربلند اسلام و به ویژه مجاهدان خستگی‌ناپذیر و شرافتمند فلسطین را تبریک و تهنیت گفت.

وی افزود: این رویدادی است که ظرف یک هفته گذشته همانند یک موج شوک عظیم جهان را در بهت، حیرت و شگفتی فروبرد؛ حادثه‌ای که بی‌سابقه و خارج از دامنه تصور همه صاحب‌نظران و اندیشمندان و راهبردسازان و سیاستمداران عالم است.

سردار سلامی اظهار کرد: این بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی از سال 1948 به این سو برای این رژیم و بزرگ‌ترین پیروزی برای نهضت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» اتفاق افتاد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: این عملیات محصول انباشته شدن و فشردگی و پرتراکم شدن بغض ملتی است که توسط غاصبان از سرزمین خود آواره شده است.

وی بیان کرد: از حدود صد سال پیش به این سو که آمریکا و انگلیس یک خنجر زهرآگین را در میانه پهلوی جهان اسلام فرو بردند تا به امروز بی‌سابقه‌ترین جنایات در حق ملت فلسطین، لبنان، سوریه، اردن و مصر توسط رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است.

سلامی اظهار کرد: تاریخ ‌غم‌انگیز صد سال گذشته فلسطین بیانگر مظلومیت‌های بی‌شماری است؛ از آن زمانی که جوخه‌های ترور و اعدام صهیونیستی ارتش هاگانای رژیم تازه متولد شده مصنوعی اسرائیل به خانه فلسطینینان حمله می‌کرد و آنها را با گلوله از پای در می‌آورد و سرزمین آنها را غصب می‌کرد و آنها را از سرزمین مادری شان فراری می‌داد و به تدریج صهیونیست‌ها را از اقصی نقاط عالم مهاجرت می‌داد و جایگزین فلسطینی‌ها می‌کرد تا ماجرای غم‌انگیز قتل عام «دیر یاسین»، «کفر قاسم» و جنایات هولناک «صبرا» و «شتیلا» که توسط غاصب و قصاب صهیونیست، شارون، و ماجرای غم‌انگیز روستای «قانا» و هزاران و ده‌ها هزار جنایتی که روزانه بر فلسطین تحمیل می‌شد در کنار نبردهای 1948، 1956، 1967، 1973 و غصب سرزمین مسلمانان و اشغال بلندی‌های جولان و کرانه باختری و فلسطین 1948، 1967 و 1973 و غزه، نبرد 33 روزه در لبنان و جنگ‌های بین فلسطینیان تا به امروز، همه اینها تاریخ غم‌انگیز و بغض‌آلودی را برای فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها ساخته است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: حافظه تاریخی ملت‌های مسلمان هرگز حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا را از رژیم صهیونیستی از یاد نبرده است؛ وتو کردن تمام قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل غاصب به تصویب می‌رسید، نمونه‌ای از حمایت‌های سیاسی آمریکا در کنار حمایت‌های نظامی، اطلاعاتی، لجستیکی، عملیات روانی، رسانه‌ای و نظامی از صهیونیست‌ها انجام داده‌ و آمریکایی‌ها از هر حمایتی در حداکثر پشتیبانی ممکن از این رژیم دریغ نکرده‌اند.

سلامی اظهار کرد:  فلسطینی‌ها در میانه این جنایت‌های غمبار و هولناک، موجوویت، هویت و احساس مقاومت خود را حفظ کردند و هفته گذشته در صبح شنبه، ۱۵ مهرماه، شاهد یک درخشش استثنایی در صفحه زمین بودید که انگار آیات روح‌بخش قرآن روی زمین برای فلسطینیان تفسیر می‌شود. 

وی یادآور شد: این شکست برای اسرائیل از آن جهت سنگین و مهم است که فلسطین به تنهایی و بدون مشارکت هیچ قدرت دیگری توانست سنگین‌ترین ضربه هولناک شکست بار را به نظام امنیتی، دستگاه اطلاعاتی و ارتش این رژیم وارد کند و آن افسانه ساخته شده شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل نماید.

سلامی تأکید کرد: اهمیت در این بود که فلسطین توانست این پیروزی بزرگ را به دست بیاورد و اسرائیل این شکست بزرگ را بپذیرد. هم شکست بسیار سنگین و هم پیروزی فلسطین بسیار درخشان. 

فرمانده کل سپاه ابراز کرد: خود صهیونیست‌ها گفتند اگر ما در 1967 جنگیدیم با ارتش‌های بزرگ دنیای عرب درگیر بودیم اما امروز در مقابل فلسطین که از دید صهیونیست‌ها یک جعمیت ضعیف و محاصره شده است، چنین شکستی را متحمل شده‌اند.

وی یادآور شد: صهیونیست‌ها می‌دانند و ما هم می‌دانیم، راز و رمز حیات و بقای رژیم صهیونیستی بر چهار عنصر اساسی تکیه دارد؛ حمایت خارجی قدرت‌هایی مانند آمریکا، انکلیس، آلمان، فرانسه و برخی دیگر از کشورها. رژیم صهیونیستی موجودیتی فاقد یک جغرافیای سیاسی مستقل است و در نهان جغرافیای سیاسی آمریکا توصیف می‌شود. او یک ایالت منفصل اما زهرآگین و جنایتکار، اشغالگر، کودک‌کش و بی‌رحم و قاتل از مجموعه سیاست‌های آمریکا در جهان اسلام است.

سلامی با بیان اینکه اسرائیل تجسم سیاست‌های آمریکا در جهان اسلام است، گفت: بنابراین این رژیم یک عقبه سیاسی دارد و شکستنش از از این جهت مهم است که با وجود پیوند عمیق با آمریکای جنایتکار، باز هم این رژیم این چنین در میدان می شکند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: عنصر دوم، قدرت به ظاهر افسانه‌ای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم است. این رژیم در فضای عملیات روانی در سطح اطلاعاتی آن قدر خود را مهیب و شکست ناپذیر نشان می‌داد که تصور جهان این بود که هر حرکتی در درون اسرائیل و حتی فراتر از فلسطین در سایر کشورها زیر دید اطلاعاتی این رژیم است. البته او واقعاً مجهز به مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: در همین نوار غزه در مقابل او بالن‌های مجهز به دوربین‌های دید در روز و شب و تمام دستگاه‌های شنود صوتی و تصویری، حتی سیم‌خاردارهای مجهز به حساسه‌های الکترونیکی که عبور از هر نقطه‌ای را به لحظه به مرکز اطلاعات و ارتباطات این رژیم منتقل می کند، پهبادها، کوادکوپترها، ماهواره‌ها، نفوذ انسانی و در مجموع شبکه گسترده اطلاعاتی این رژیم واقعا به ظاهر بر حسب همه شاخص‌های ظاهری یک قدرت اطلاعاتی نقطه‌ای برای نفوذ باقی نمی‌گذارد.

سلامی افزود: اینکه حماس به عنوان مظهر جهاد امروز در فلسطین توانسته بیش از هزار نفر را از این سیم‌های خاردار، فنسهای الکترونیکی و از زیر دید دوربین‌ها و سامانه‌های شنود اطلاعاتی و دوربین‌های دید در شب و روز عبور دهد و از 30 نقطه عبور کند و صدها و هزاران نفر را عبور دهد و هرگز دستگاه اطلاعاتی این رژیم نه قبل و نه بعد از این عملیات متوجه نشود و نتواند یک سرنخ کوچک کشف کند و وقتی رزمندگان فلسطینی رسیدند همه اینها خواب بودند و این چیزی جز نصرت الهی نیست که خداوند بر چشمان اینها پرده‌ای از نابینایی کشیده شد و این جنود الهی را ندیدند. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بنابراین شکست این نظام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی یک واقعیت آشکار و انکارناپذیر است. او در عظیم‌ترین جنگ اطلاعاتی عالم مطلقا شکست خورد، شکستی که قطعا همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قابل جبران نیست.

وی ارتش اسرائیل را عنصر سوم بقا و دوام این رژیم خواند و گفت: امروز با این واکنش بسیار ضعیف و ناقص و شکست بار، اعتماد به ارتش هم فروپاشیده است. بنابراین تصور کنید چه آشفتگی روانی نزد مقامات این رژیم و مردمان ساکن در سرزمینهای اشغالی وجود دارد؛ آیا این نقص‌ها قابل جبران است؟ 

سلامی تصریح کرد: جنگ مردانی قوی دل با قلب‌های مطمئن می‌خواهد و صهیونیست‌ها فاقد این عنصر قدرتمند برای دفاع و یا تهاجم هستند. آنها صاحب مردان جنگ نیستند، می‌توانند از دور بمباران کنند اما نمی توانند از نزدیک چشم در چشم رزمندگان مقاومت فلسطینی که الهام یافته از نور قرآن هستند و با قلبهای مطمئن، گامهای مستحکم و سرهای به خدا عاریت داده شده و دستهای بر ماشه، مواجه شوند. اعتماد به ارتش رژیم صهیونیستی برای حفظ این رژیم از مخاطرات ظهوریافته از یک فلسطین جدید فروپاشیده است.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: چهارمین عنصری که رژیم را حفظ کرده، قدرت ارعاب، ترساندن و ایجاد یک فضای عملیات روانی کم نظیر است که با حمایت سیاسی، تبلیغی و روانی غرب تقویت می شود اما این عملیات، رژیم صهیونیستی را از پوسته مهیب مجازی عملیات روانی به در آورد، حجم واقعی قدرت این رژیم را نشان داد و ثابت کرد این رژیم آن چیزی نیست که در اذهان ساخته شده بلکه آن واقعیتی است که روی زمین وجود دارد. 

وی بیان کرد: هر گاه جنگ مغلوبه می‌شود، قدرت واقعی کشورها و نظام‌ها و رژیم‌ها نشان داده می‌شود. یک رژیم مادامی که وارد میدان جنگ نشده می‌تواند از عملیات روانی برای ارعاب و ترساندن طرف‌های مقابل خود استفاده کند اما همین که جنگ در گرفت واقعیت از مجاز تشخیص داده می‌شود. حجم واقعی هیکل، هیبت و ترکیب یک دشمن و رخسار واقعی قدرت او نشان داده می‌شود. بنابراین رژیم اشغالگر قدس این چهار پایه از قدرت را از دست داده است. جریانات نشان داد آمریکایی‌ها قبل از اینکه به میدان برسند داستان رژیم خاتمه می‌یابد.  

سلامی ابراز کرد: در تمین ماجرا هم قبل از اینکه عملیاتی صورت گیرد آمریکایی‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند. امروز بعد از عملی آنها در حال احیا و تنفس مصنوعی این رژیم هستند و همه توان و تلاش خود را بسیج کردند تا با ایجاد یک قتل عام گسترده از فلسطینی‌ها شکوه آن یروزی را تحت تأثیر قرار دهند و این موازنه روانی شکست خورده را دوباره برگردانند که عملاً چنین چیزی ممکن نیست. پرونده شکوه عملیات فلطین بسته شد. آن شکست هرگز قابل جبران نیست.

وی افزود: ترس از مرگ جزو ذاتی رژیم صهیونیستی است و این خصلت قابل جبران نیست. ضعف‌های رژیم از جمله کم عمق بودن آن قابل جبران نیست. قوی‌ترین کمربند دفاعی همواره در مقابل خطرناک‌ترین مسیرها ایحاد می‌شود. از دید صهیوینست ها غزه خطرناک‌ترین میدان جنگ است. وقتی خطوط اول دفاعی ارتش صهیونیستی و سیستم اطلاعاتی او در مقابل تهاجم غافلگیرکننده فلسطینی‌ها از هم می‌پاشد، خط دوم و نقطه توقف کجاست؟ این کار تکرارپذیر است و این را همه می‌دانند. این وضعیت نشان داد بین شکست خوردن رژیم در یک عملیات محدود نظامی و شکست کامل آن در صوت ادامه، فاصله زیادی نیست؛ این وضعیت قابل تکرار است.

سلامی با بیان اینکه امروز با یک آشفتگی سیاسی، حیرت اجتماعی و سرخوردگی و اضطراب درونی از گسترش جنگ در میان سرزمین‌های اشغالی مواجه هستیم، گفت: این باعث شده که رژیم صهیونیستی تعادل ذهنی برای مدیریت این ماجرا نداشته باشد و امروز این آمریکاست که مدیریت حمله به فلسطینی‌ها را در غزه انجام می‌دهد و البته کار بسیار خطرناکی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: نسخه آمریکایی برای حل این مسئله کارآیی ندارد، همانطور که نسخه آمریکایی نتوانست بحران‌های ماقبل  این حادثه را در سوریه، یمن، افغانستان و عراق حل کند. هر کجا آمریکا پا گذاشت چیزی جز شکست چه در جبهه سیاسی و چه در جبهه نظامی و امنیتی برای آمریکا به ارمغان نداشت.

سلامی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما در میان امت‌های جهان اسلام تاریخی سرشار از کینه، بغض و نفرت ساخته‌اید؛ شما عراق را اشغال کردید، به خانه‌ها شبانه حمله کردید و در زندان ابوغریب جوانان عراقی را شکنجه کردید و صدها هزار عراقی را به خاک و خون کشیدید و سرانجام مجبور به ترک عراق شدید و اکنون هم در نقاط محدودی از آن هستید. مداخله شما در عراق برای مردم عراق چه ارمغانی جز کشت و کشتار و برای شما چه دستاوردی جز از بین رفتن حیثیت سیاسی و بی اعتبار شدن قدرت نظامی داشت. حضور شما در افغانستان پس از ۲۰ سال چیزی جز یک فرار دستاوردی داشت؟ به اندازه یک ارتش بزرگ در افغانستان سلاح به جا گذاشتید، سلاح نمی تواند شما را از بحران سیاسی نجات دهد، تنها و تنها تغییر سیاست‌های آمریکا است که باید واقعیت ظهور دولت‌ها و ملت‌های  مستقل را در جهان اسلام به رسمیت بشناسد. آمریکا جز این نمی‌تواند راه نجاتی برای عبور از باتلاق های سیاسی و امنیتی پیدا کند. 

وی افزود: مگر شما توانستید با انتشار پدیده تکفیر سیاست خود را در جهان اسلام پیش ببرید. آیا چیزی جز آواره کردن ملت سوریه و انهدام شهرهای آن ارمغانی به دنبال داشت؟ حال در غزه می‌خواهید چه چیزی را نشان دهید؟ وقتی اذن می‌دهید که مردم غزه را قتل عام کنند، به طور طبیعی مسلمانان از شما بغض و نفرت پیدا می‌کنند و شما دیگر نمی‌توانید در جهان اسلام حضوری امن داشته باشید، مردم شما را تحمل نمی‌کنند. 

سلامی تأکید کرد: نسخه شما برای حمایت از رژیم صهیونیستی پاسخگو نیست و هیمنه شما ریخته شده و این مقدار اعتبار باقی مانده را خرج رژیم صهیونیستی نکنید. مطمئناً در محاسبات امنیت ملی شما و امنیت ملی رژیم یک تفاوت وجود دارد. شما با طناب رژیم صهیونیستی در حال رفتن در چاه هستید. تصویر آمریکا در جهان اسلام روز به روز تیره‌تر می‌شود و این تیره شدن تصویر به تنگ شدن فضای تنفس سیاسی شما منجر می‌شود. ملت‌های مسلمان اجازه نمی‌دهند شما بر سرنوشتشان حاکم باشید.

وی اظهار کرد: غزه سرانجام پیروز می‌شود، مقاومت هرگز نمی‌شکند. همه مسلمانان حامی مقاومت هستند و ما با همه وجود از مقاومت حمایت می‌کنیم. این‌ها برادران و خواهران ما هستند و نمی‌گذاریم سرزمین مسلمانان محل تمرکز آتش‌های دشمنان شود. این کار درستی نیست و این اتفاق آمریکا را به قعر چاه می‌اندازد اشتباه پشت اشتباه است و آنها باید هزینه سنگین اشتباهات خود را بپردازند. 

فرمانده کل سپاه در پایان بیان کرد: ملت عزیز ایران سربلند و ایستا، مقاوم و سرافراز، مسیر خود را برای فتح قله‌های بزرگ طی می‌کند. فلسطین می‌جنگد، او آموخته است که چگونه باید پیروز شد، سلاح‌هایش را خودش می‌سازد و تهیه می‌کند. او در محاصره کامل است اما با این محاصره بازهم او قد می‌کشد و پیروز می‌شود. شکست از آن مؤمنان نیست، پیروزی از آن مؤمنان است.     

انتهای پیام
captcha