راهپیمایی‌ مردمی در مناطق مختلف جهان در حمایت از فلسطین + عکس
کد خبر: 4174990
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

راهپیمایی‌ مردمی در مناطق مختلف جهان در حمایت از فلسطین + عکس

کشورهای مختلف جهان امروز شاهد برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایکنا؛ پس از عملیات طوفان الاقصی که از سوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی صورت گرفت، اسرائیل غاصب نیز ساکنان نوار غزه را آماج حملات بی‌رحمانه و کشتار قرار داده است.

در همین راستا، بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان در همدردی با مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات اسرائیل طی دیروز و امروز تظاهرات کردند.

تونس

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هزاران نفر از اعضای اتحادیه‌های کارگری، نمایندگان جامعه مدنی، فعالان سیاسی، حقوقدانان و دانش‌آموزان دبیرستانی روز پنجشنبه در حمایت از مردم فلسطین در تونس تظاهرات کردند و خواهان جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در اعتراض به جنایت صهیونیست‌ها و سکوت بین‌المللی در قبال نسل‌کشی در غزه سردادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین حمایت فرانسه و آمریکا از اسرائیل را که به همپیمانان حمله به فلسطینی‌ها تبدیل شده‌اند را محکوم کردند.

لبنان
 
خبرنگار العالم از بیروت گزارش داد که تظاهرات گسترده مردمی امروز پس از نماز جمعه در مناطق مختلف لبنان در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم غزه برگزار شد.
 
وی افزود: ائمه جماعات مساجد شهر صیدا و اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان در خطبه‌های نماز جمعه، جنایات دشمن صهیونیستی علیه کودکان، زنان و سالمندان در نوار غزه را به شدت محکوم و از سکوت بین‌المللی در قبال این جنایات ابراز تاسف کردند.
 
آنان از ملت‌های عرب خواستند سران کشورهایشان را که مجری دستورات آمریکا برای حفاظت از رژیم صهیونیستی هستند، محکوم کنند و از مجامع بین‌المللی خواستند اسرائیل را برای توقف کشتار فلسطینیان تحت فشار قرار دهند.
 
ائمه جماعات مساجد با تجلیل از حمله اخیر قهرمانان مقاومت اسلامی به دشمن صهیونیستی بر استمرار مقاومت برای حفاظت از اقصی و آزادی قدس و فلسطین تاکید کردند.

عراق

از سوی دیگر، هزاران شهروند عراقی امروز با تجمع در میدان «التحریر» بغداد، جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان که به درخواست سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق در میدان تحریر تجمع کرده بودند، پرچم فلسطین و عراق را به اهتزاز درآوردند و پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند.

ابوکیان، یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت: «این تجمع با هدف محکومیت جنایات اسرائیل علیه ساکنان غزه، خونریزی و نقض حقوق بشر صورت گرفت».

برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در جهان

پاکستان

پاکستان نیز شاهد برگزاری تظاهراتی مشابه در شهرهای مختلف این کشور و منطقه کشمیر بود.

به گزارش Dawn، این تظاهرات به درخواست حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) و در خارج از مساجد مختلف شهر کراچی و پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

مجلس وحدت مسلمین همچنین، از برگزاری راهپیمایی الاقصی در روز یکشنبه در کراچی خبر داد و در بیانیه خود اعلام کرد: این حزب همچنین میزبان کنفرانس ملی درباره مسئله فلسطین در اسلام آباد در 17 اکتبر(25 مهر) خواهد بود.

برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در جهان

استرالیا

مسلمانان استرالیا نیز در شهرهای این کشور علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در غزه تظاهرات کردند.

به گزارش News.com.au، استرالیایی‌ها در شهرهای کانبرا، بریزبن و پرث در حمایت از فلسطینی‌های بمباران‌شده شدید تجمع کردند. شرکت‌کنندگان در کانبرا با به اهتزار درآوردن پرچم فلسطین، از دولت استرالیا خواستند تا برای حمایت از فلسطینی‌های تحت محاصره اقدامات بیشتری انجام دهد.

یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات از دولت خواست که تخطی اسرائیل از قوانین بین‌المللی، از جمله کنوانسیون ژنو و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را به رسمیت بشناسد.

قرار است تظاهرات دیگری روز یکشنبه برگزار شود.

برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در جهان

ژاپن

مسلمانان شهر توکیو پایتخت ژاپن نیز پس از نماز جمعه در منطقه چیودا تجمع کردند. گروهی نیز به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه نیبانچو توکیو راهپیمایی کردند.

TRT گزارش داد، تظاهرکنندگانی که پرچم‌های کشورهای مسلمان را حمل می‌کردند اجازه حضور در خیابانی که سفارت رژیم صهیونیستی در آن قرار دارد را نداشتند.

معترضان برای فلسطینیانی که در حملات اسرائیل به شهادت رسیدند، دعا کردند.

برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از مردم فلسطین در جهان

اردن

هزاران نفر از مردم اردن در همبستگی با مقاومت غزه و در رد جنایات مداوم اشغالگران به غیرنظامیان محاصره شده در باریکه غزه، امروز جمعه با پای پیاده به سمت مرز فلسطین حرکت کردند.
 
مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی اعلام کرد: «ده‌ها اردنی از خودروهای خود پیاده شدند و به سمت مرزهای اردن با فلسطین اشغالی حرکت کردند که نیروهای امنیتی اردن با قدرت از رسیدن شرکت‌کنندگان به مرز با فلسطین اشغالی جلوگیری کردند».
 
ارتش اردن به سمت مردم این کشور که به سمت مرزهای فلسطین اشغالی برای مشارکت در نبرد طوفان الاقصی حرکت می‌کنند، گازهای اشک‌آور شلیک کرد.

مالزی

حدود 1000 نفر پس از نماز جمعه در کوالالامپور پایتخت مالزی تظاهرات کردند تا با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کنند. آنها با سر دادن شعارهای فلسطین آزاد و صهیونیست‌ها را له کن دو مجسمه پوشیده شده با پرچم رژیم صهیونیستی را سوزاندند.

یاسمین هادی عبدالحلیم، دانش‌آموزی که در این راهپیمایی شرکت کرده بود به TRT گفت: این مسئله اسرائیل و فلسطین بیش از یک مسئله مذهبی است. این مسئله یک مسئله انسانی است.

ماهاتیر محمد 98 ساله، نخست‌وزیر سابق  از جمله افرادی بود که در این مراسم شرکت کرد.

قطر

قطری‌ها نیز در پاسخ به درخواست مقاومت فلسطین برای اعلام حمایت جهان اسلام از عملیات «طوفان الاقصی»، در دوحه تجمع کرده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

صدها هزار نفر از قطری‌ها امروز (جمعه، ۱۳ اکتبر) برای اعلام حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، در دوحه تجمع کردند.
راهپیمایی‌ مردمی در مناطق مختلف جهان در حمایت از فلسطین + عکس
طبق گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، قطری‌ها در این تجمع تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و با برافراشتن پرچم فلسطین، بار دیگر بر حمایت‌شان از این ملت مظلوم تاکید کردند.
 
جناح‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس هم در بیانیه‌ای از ملل اسلامی و کشورهای عربی خواسته بودند تا برای اعلام حمایت از عملیات طوفان الاقصی، امروز جمعه را به خیابان بیایند.
انتهای پیام
captcha