طوفان الاقصی، امید از یاد رفته را دوباره زنده کرد
کد خبر: 4175066
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
دستاورد‌های عملیات طوفان الاقصی/ 5

طوفان الاقصی، امید از یاد رفته را دوباره زنده کرد

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی امید از یاد رفته را دوباره زنده کرد، گفت: پس از طوفان الاقصی این امید در دل مردم رشد کرد که فلسطین می‌تواند روزی آزاد شود و برای همه مظلومان در سرتاسر عالم پیامی داشت که ظلم و جنایت پایدار نخواهد ماند.

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیهمولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص حوادث نوار غزه اظهار کرد: عملیاتی که اخیرا جبهه مقاومت انجام داد در حقیقت پاسخی به شرارت‌هایی بود که از سال‌های متمادی رژیم غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین انجام داده بود.

وی با بیان اینکه دائما این‌گونه به مردم القا می‌شد که مقاومت عاجز و ناتوان نشده، اما عملیات طوفان الاقصی نشان داد که مقاومت اگر بخواهد می‌تواند پاسخ‌های کوبنده و محکم بدهد، افزود: حرکتی که جبهه مقاومت آغاز کرد انتقام‌گیری از ظلم‌های گذشته بود.


بیشتر بخوانید: 


امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه پیام‌ این عملیات برای مردم جهان، امیدی بود که دوباره زنده شد، تصریح کرد: پس از طوفان الاقصی این امید در دل مردم رشد کرد که فلسطین می‌تواند روزی آزاد شود و برای همه مظلومان در سرتاسر عالم پیامی داشت که ظلم و جنایت پایدار نخواهد ماند.

مولوی عبداللهی بیان کرد: مسلمانان در سطح دنیا خرسند شدند که فلسطینی‌ها حرکتی را آغاز کردند. حماس عملیات غرورآفرینی را انجام داد و باعث کشته شدن تعداد زیادی از یهودی‌های متعصب که دشمن سرسخت اسلام هستند، شد.

وی با بیان اینکه جنایات اسرائیل و قطع کردن آب، برق و سوخت پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: اولین قدم در مقابل حوادث غزه این است که این حوادث را محول به تقدیر الهی کنیم، چراکه بدون امر و اذن و اراده الهی اتفاقی نمی‌افتد. در این حوادث اراده و مشیت الله حاکم بوده، اما رضا و محبت او نیست.

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: خداوند در آیه 59 سوره انعام می‌فرماید: «وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ؛ كليدهای غيب تنها نزد اوست و جز او كسی آن‌را نمی‌داند، آنچه در خشكی و درياست می‌داند، هيچ برگی از درختی نمی‌افتد مگر اينكه از آن آگاه است و نه هيچ دانه‌ای در مخفی‌گاه زمين و نه هيچ‌ تر و خشكی وجود دارد جز اينكه در كتاب آشكار در كتاب علم خدا ثبت است.»

مولوی عبداللهی با بیان اینکه دومین وظیفه مسلمان در چنین حوادثی اظهار همدردی بوده و اینکه مسلمان بی‌تفاوت نباید باشند و اگر کسی چنین حوادثی را می‌بیند و بی‌خیال است، باید در اسلام خودش شک کند، تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «المؤمن للمؤمنِ كالبُنْيَانِ يشدُّ بعضُه بَعْضا؛ مثال مؤمن نسبت به مؤمن دیگر، مانند ساختمانی هست که اجزای ساختمان همدیگر را محکم می‌کنند»؛ بنابراین باید به فکر یکدیگر بوده و از بی‌تفاوقی دست برداریم.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید نسبت به قضیه فلسطین متحد شوند، افزود: امیدواریم خداوند کشورهای اسلامی را از خواب بیدار کند و همه با هم متحد شده و جلوی ظالم را بگیرند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به وظایف حوزویان، دانشگاهیان و نخبگان اهل علم تصریح کرد: این افراد تأثیرگذار باید مردم را توجیه کرده و از این حرکتی که حق مردم فلسطین بوده حمایت کنند. مردم باید توسط این قشر آگاه شوند.

عبداللهی با بیان اینکه اگر فلسطینی‌ها کوتاه آیند و چنین اقداماتی از خود نشان ندهند صهیونیست‌ها جسور شده و به رفتار خود ادامه می‌دهند، بنابراین این عملیات لازمه دور شدن از جسارت دشمن است، گفت: اکنون هیمنه، قدرت و شوکت اسرائیل شکسته شده و فرضیه عاجز بودن مسلمانان در جنگ نظامی رد شد.

انتهای پیام
captcha