حمله زمینی اسرائیل به غزه برابر با گرفتاری در طوفان الاقصی است
کد خبر: 4175161
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹
تحلیلگر فلسطینی نوشت:

حمله زمینی اسرائیل به غزه برابر با گرفتاری در طوفان الاقصی است

مصطفی یوسف اللداوی، نویسنده و محقق سیاسی فلسطینی نوشت: تصمیم رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه با توجه به ناکامی‌های پیشین ارتش این رژیم در نبرد زمینی علیه مقاومت، تردیدهای زیادی را درباره دستاوردهای آن به وجود آورده است.

به گزارش ایکنا، درحالی که عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی وارد هشتمین روز خود شده است، اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق شمال نوار غزه، خواستار تخلیه بیمارستان‌ها شده‌اند؛ اقدامی که  فاجعه‌ای انسانی و بهداشتی در غزه خواهد بود و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به بیش از 2000 شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد.

دنیل هگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما در حال توافق درباره طرح‌های حمله زمینی گسترده به غزه برای لشگرها و تیپ‌هایمان هستیم. وی گفت: تاکنون ۲۶۵ تن از نیروهای ارتش کشته شده‌اند.

در صورت انجام، این نخستین حمله‌ زمینی از ۱۵ سال پیش تا کنون و از زمان عملیات موسوم به الرصاص المصبوب (سرب گداخته) خواهد بود که از ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ادامه داشت.

مصطفی یوسف اللداوی، نویسنده و محقق سیاسی فلسطینی در یادداشتی نوشت: رژیم صهیونیستی، قبل و بعد از تشکیل دولت جنگی با حمایت ژنرال‌ها، همچنان به کوبیدن بر طبل جنگ ادامه می‌دهد و فلسطینیان را تهدید می‌کند که در اقدامی تلافی‌جویانه علیه جنبش حماس، به نوار غزه حمله می‌کند و همه زیرساخت‌های آنها را تخریب و سرزمین آنها را نابود می‌کند.

نبرد زمینی برای تبدیل غزه به زمین سوخته

 ارتش اشغالگر مرز شرقی نوار غزه را با صدها تانک محاصره کرده که برخی از افسران اسرائیلی آن را دیوار فولادی تقویت شده با آتش توصیف کردند. در کنار آنها توپخانه و پرتابگرهای موشک هدایت شونده در مرز شمالی نوار غزه نزدیک شهر بیت حانون تجمع کرده‌اند. در دریا که مرز غربی نوار را تشکیل می‌دهد، کشتی‌های جنگی اسرائیلی در سواحل حرکت می‌کنند و هواپیماهای جنگی این رژیم بمباران مناطق مختلف نوار غزه را ادامه می‌دهند.
 
ارتش اشغالگر مایل است توان نظامی خود را به نمایش بگذارد و مانع آن نمی‌شود که رسانه‌های مختلف از آنها عکس بگیرند و به آنها نزدیک شوند، گویی می‌خواهند به مقاومت فلسطین بگویند که این چیزی است که ما برای شما آماده کرده‌ایم.
 
طی عملیات تهاجم زمینی به نوار غزه، هواپیماها و کشتی‌های جنگی دشمن بدون استثنا تمام مناطق فلسطینی در نوار غزه را بمباران می‌کنند و برخی از مناطقی را که قبلاً چندین بار بمباران کرده بودند، بار دیگر هدف بمباران قرار می‌دهند. آنها قصد دارند این مناطق را به زمین‌های سوخته، بدون ساکن، خالی از ساختمان‌های مسکونی، ادارات و هر چیز دیگری که نشان دهنده زندگی باشد تبدیل کنند.

تجربه شکست در نبرد زمینی علیه مقامت

 صرف نظر از میزان توانایی رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه، رهبری سیاسی و نظامی این رژیم تصمیم خود را برای حمله نگرفته و همچنان در سردرگمی به سر می‌برد. آنها سود و زیان را محاسبه و دستاوردها و خسارت‌های احتمالی را برآورد می‌کنند.

آنها از جنگ‌های قبلی درس آموخته و می‌دانند که سربازانشان در نبرد زمینی توانایی مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارند و نمی‌توانند به صورت فردی یا جمعی، عزم رزمندگان و شجاعت نیروهای مقاومت را تضعیف کنند.
 
اما ممکن است موضوع این بار با دفعات قبل متفاوت باشد، زیرا میزان تلفات صهیونیست‌ها زیاد و عمق زخمی که خورده‌اند شدید است؛ تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی در حال افزایش و تصاویر اسرای آنها تحقیرآمیز است؛ وضعیت شهرک‌نشینان اسفبار و ترس در وجود آنها رخنه کرده است. آنها دیگر به ارتش و نهادهای امنیتی خود اعتماد ندارند.

اکنون سؤال این است که آیا آنها پس از تجربه تلخی که از سر گذرانده‌اند و خسارات بزرگی که متحمل شده‌اند و پس از اینکه متوجه شدند که مقاومت قبل از اینکه طرح حمله را آماده کرده باشد، برنامه‌های دفاعی را تدارک دیده است حمله زمینی را انجام خواهند داد یا آبرو، جان سربازان و امنیت شهرک‌های خود را به خطر ‌می‌اندازند. 

آیا این رژیم هنوز کارت‌های برنده و سلاح‌های بازدارنده‌ای در دست دارد یا فقط یک جنگ روانی و تلاش دیوانه‌وار برای تضعیف روحیه مقاومت و از بین بردن وحدت آن و دور کردن مردم از مقاومت را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام
captcha