واکنش بوکسور بریتانیایی به جنایت‌های اسرائیل
کد خبر: 4175170
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

واکنش بوکسور بریتانیایی به جنایت‌های اسرائیل

امیرخان، بوکسور و بازیگر بریتانیایی ضمن دفاع از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق این مردم، سکوت جهانیان را در قبال آنچه در سرزمین‌های فلسطینی می‌گذرد محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مصراوی، امیرخان، بازیگر و بوکسور بریتانیایی پاکستانی‌تبار با دفاع از مردم فلسطین، سکوت جهانیان در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه این مردم را محکوم کرد.  

خان با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد:  هدف من در تمام زندگی این بوده که مشهور شوم و از شهرتم برای تأثیرگذاری مثبت بر جهان استفاده کنم. اخیراً در جنگ روسیه و حمایت از پناهندگان و آوارگان این جنگ نیز چنین کردم.  

وی افزود: بسیاری از مردم درباره جنایت‌هایی که امروز در  فلسطین رخ می‌دهد صحبت کردند و من دیدم بسیاری از همکاران و دوستانم سکوت کرده‌اند، چرا؟ مشخص شد که بسیاری از مردم از حمایت از کشور فلسطین می‌ترسند. جهان به یاد خواهد آورد که چه کسی سخن گفت و چه کسی سکوت کرد.

وی افزود: «و خداوند کسانی را که در هنگام ریختن خون مسلمانان بی‌گناه ساکت ماندند، بازخواست می‌کند». وی همچنین به این بخش از آیه 32 از سوره مبارکه مائده اشاره کرده است: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا: هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هر كس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است».

امیرخان بازیگر و بوکسور بریتانیایی پاکستانی‌تبار متولد 8 دسامبر 1986 در تعدادی از آثار سینمایی از جمله فیلم بوکس «تیم خان» در سال 2018 شرکت کرده است. او قهرمان سبک وزن جهان است. او پیش از این نیز تصریح کرده بود که مسلمان است و اسلام را بخشی از هویت خود می‌داند.

 با بالا گرفتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حمله به غزه بسیاری از کشورهای غربی با وجود ادعاهای فراوان درباره مسائل حقوق بشر، به صراحت اعلام کرده‌اند هرگونه جانبداری از فلسطین با مجازات همراه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha