عملیات «طوفان‌ الاقصی» هیمنه پوشالی موساد را درهم شکست
کد خبر: 4175252
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات «طوفان‌ الاقصی» هیمنه پوشالی موساد را درهم شکست

قاسم فراهانی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پیام عملیات «طوفان‌ الاقصی» تکیه نکردن به کشورهای حامی اسرائیل است، گفت: توانایی سایبری جهاد اسلامی حماس و محور مقاومت نشان از ضعف موساد دارد و هیمنه پوشالی آنان را درهم شکست.

قاسم فراهانی، کارشناس مسائل سیاسی

قاسم فراهانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه عملیات «طوفان‌ الاقصی» از جهات مختلف دارای اهمیت متعدد است، اظهار کرد: این عملیات در مواجهه با گستاخی‌های اخیر صهیونیستی‌ها طراحی شد که می‌توان به نمونه‌هایی همچون ترور نیروهای ارشد مقاومت همچون «صالح‌ العاروری» و تعرض به بانوان فلسطینی در «مسجدالاقصی» اشاره کرد.

وی ادامه داد: عملیات «طوفان‌ الاقصی» در زمانی صورت گرفت که برخی کشورها به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند و وقوع این عملیات مانع عادی‌سازی شد. این رویداد مؤید بیانات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: «قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده، محکوم به باخت است، چراکه نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب رفتنی و در حال مرگ است.»

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به معضلات امنیتی موجود در رژیم صهیونیستی افزود: در عرصه داخلی نزاع و شکاف بین گروه‌های این رژیم غاصب روز به‌ روز بیشتر می‌شود، به‌طوری که از سال 2021 تاکنون سه دولت روی کار آمده است که حاکی از شکاف بین گروه‌های داخلی اسرائیل دارد. از سوی دیگر در عرصه بین‌المللی با افزایش قدرت روزافزون جبهه مقاومت مواجه هستند و گروه‌های جدیدی از مقاومت مانند «عرین‌الاسود» به‌وجود آمده است.

فراهانی انسجام و اتحاد قابل تحسین بین گروه‌های مقاومت در روزهای اخیر را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: تاکنون چنین انسجام و اتحادی بین محورهای مقاومت حماس، جهاد اسلامی و سایر گروه‌ها وجود نداشته است. برای اولین بار در عملیات «طوفان‌ الاقصی» تمام محورهای مقاومت متحد شده و عملیاتی قوی علیه اسرائیل شکل دادند. در این عملیات دو هزار نیروی مقاومت شرکت داشتند که همگی از رزمندگان جهاد اسلامی و حماس فلسطین بودند و هیچ نیروی دیگری دخالت نداشت.

وی استفاده از تجهیزات مدرن را از دیگر ویژگی‌های عملیات «طوفان‌ الاقصی» برشمرد و اظهار کرد: جلوگیری از پروپاگاندا و تبلیغات رسانه‌ای از دیگر امتیازات این عملیات است، چراکه محور مقاومت با انجام اقدامات سریع، حساب شده و دقیق اجازه نداد تبلیغات رژیم صهیونیستی غالب شود.

فراهانی انهدام یکی از سامانه‌های گنبدآهنین اسرائیل را از دستاوردهای منحصر به‌فرد عملیات «طوفان‌ الاقصی» عنوان کرد و ادامه داد: انهدام این سامانه یکی از نقاط عطف عملیات است. اسرائیلی‌ها گمان می‌کردند تمام موشک‌های شلیک شده از سوی محور مقاومت از سوی این سامانه رهگیری و منهدم خواهد شد، اما در این دوره سامانه گنبدآهنین مورد هدف قرار گرفت.

به گفته وی در عملیات اخیر، توانایی سایبری جهاد اسلامی حماس و محور مقاومت به دشمن ثابت شد. این عملیات در ساعت تغییر شیفت و در روز تعطیل به وقوع پیوست که این امر نشان از ضعف موساد که همه او را قدرت اول اطلاعاتی دنیا می‌دانند، دارد. با این حمله هیمنه پوشالی موساد درهم شکسته شد و برگ زرینی در کارنامه جهاد اسلامی و محور مقاومت ثبت شد.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص موضع ایران در مواجهه با عملیات «طوفان‌ الاقصی» گفت: ایران به‌واسطه پادشاه عمان برای آمریکا پیام داد که در صورت مداخله و حمایت از اسرائیل حق دخالت در امور فلسطین را برای خود محفوظ خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب فرمودند: طراحی و اجرای این عملیات توسط همان دو هزار رزمنده فلسطین و محور مقاومت انجام شده است و بدون شک اگر رزمندگان و نیروهای ایران حضور میدانی داشت به وضوح اعلام می‌شد. ثبت اسامی شهدا که همگی فلسطینی بودند نیز گواه بر این ادعاست.

فراهانی اظهار کرد: پیام عملیات «طوفان‌ الاقصی» به کشورهایی که گمان می‌کنند برقراری ارتباط با اسرائیل تضمین‌کننده و حافظ امنیتشان می‌شود این است که تکیه بر باد نکنند، چراکه با درهم شکستن هیمنه اسرائیل، درهم شکسته و فرو خواهید ریخت.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: فارغ از هر اتفاقی که از این پس شاهد خواهیم بود، بر فرض محال که غزه کاملاً قتل‌عام و اشغال شود، اسرائیل به‌دلیل حجم بالای تلفات، حجم غیرقابل باور تعداد اسرا، بی‌اثر بودن سپر آهنین و ترس بی‌حد ساکنان مناطق صهیونیست‌نشین نشان می‌دهد که بازنده اصلی این نبرد خواهند بود و پیروزی از آن محور مقاومت است.

فراهانی در پایان گفت: غزه 360 کیلیومتر وسعت و دارای دو میلیون نفر جمعیت است و اسرائیل با مسلمانان نوار غزه درگیر است و با کرانه باختری مشکلی ندارد. بیشترین مرز غزه با مصر و اردن است و اگر مرز این کشورها به روی مهاجران فلسطینی باز شود، بدون شک مبارزان راحت‌تر به نبرد پرداخته و بر دشمن جنایتکار غلبه پیدا خواهد کرد. بدون شک با برگزاری کنفرانس جهان اسلام موضوع مربوط به غزه به‌خوبی پیگیری خواهد شد. برخی کشورها همچون عربستان، مصر، روسیه و ترکیه موضع دوپهلو دارند و اتحاد هرچه بیشتر جهان اسلام باعث می‌شود جبهه مقاومت زودتر به اهداف خود برسد.

انتهای پیام
captcha