ممنوعیت نمادهای فلسطینی در مدارس آلمان
کد خبر: 4175281
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

ممنوعیت نمادهای فلسطینی در مدارس آلمان

شورای آموزش برلین در راستای اعمال محدودیت‌های مربوط به فلسطین، درج شعار آزادی فلسطین، پوشیدن چفیه و پرچم فلسطین را در فهرست نمادهای ممنوعه قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه تلفزیون سوریا، شورای آموزش برلین نمادهای حمایت از آرمان فلسطین را ممنوع کرد و شعار «آزادی برای فلسطین» را در کنار «پوشیدن چفیه» و «پرچم فلسطین» در «فهرست ممنوعه» گنجاند.

مدارس آلمان از خانواده‌های دانش‌آموزان خواسته‌اند تا فرزندان خود را از درگیری‌های جاری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در نوار غزه دور نگه دارند و مقامات آلمانی نیز هشدار دادند که آن‌ها هیچ گونه تلاشی برای تظاهرات در حمایت از حماس را تحمل نخواهند کرد.

در همین رابطه پناهجویان سوری مقیم آلمان اعلام کردند نامه‌هایی از مدارس فرزندانشان دریافت کرده‌اند که در آن درباره «تأثیر درگیری جاری بر خانواده‌ها، دانش‌آموزان و کارمندان» صحبت شده است.

در این نامه‌ها از والدین خواسته شده است که «اطمینان حاصل شود که مدارس مکانی باقی می‌مانند که در آن همه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارمندان با گرایش‌های مذهبی و سیاسی متفاوت احساس امنیت کنند» و از والدین خواسته شده است تا فرزندان خود را آموزش دهند و به آن‌ها هشدار دهند که فیلم‌ها و تصاویر خشونت‌آمیز و دردناکی در دسترس است و در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و از طریق چت به اشتراک گذاشته می‌شود.

در همین رابطه وزارت آموزش آلمان نامه‌ای به تمام مدارس ارسال کرد و در آن اعلام کرد که مدارس برلین می‌توانند اقدامات سخت‌گیرانه‌تری در برابر حمایت یا تأیید حملات علیه اسرائیل اتخاذ کنند.

پیشتر هم اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در سخنانی که در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی بود، اعلام کرده بود که «نفرت از اسرائیل» تحمل نخواهد شد.

در همین راستا پلیس آلمان پس از سردادن شعارهایی در همبستگی با فلسطین و محکومیت حملات اسرائیل، چند نفر را در مرکز برلین بازداشت کرد.

فعالان شبکه‌های اجتماعی هم عکس‌ها و فیلم‌هایی از تظاهرات در مناطق هرمان پلاتز و خیابان عرب و استقرار افسران پلیس در منطقه منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha