«طوفان الاقصی»؛ تجلی پایبندی نسل سوم فلسطین به آرمان قدس + صوت
کد خبر: 4175336
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
حجت‌الاسلام آقاتهرانی بیان کرد:

«طوفان الاقصی»؛ تجلی پایبندی نسل سوم فلسطین به آرمان قدس + صوت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عملیات «طوفان الاقصی» را گام اول مقاومت فلسطین در نبرد با دشمن صهیونیستی خواند و گفت: نکته مهم این است که اکثر رزمندگان امروز مقاومت نسل سوم فلسطینی‌ها هستند که همچنان بر آرمان‌های نسل اول برای آزادی فلسطین و قدس پایبند مانده و در راه آن مجاهدت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تحولات بی‌سابقه در فلسطین و غزه و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی گفت: حیات عده‌ای از انسان‌ها از جمله فراعنه و طواغیت، طبق آیه 205 سوره «بقره» مبتنی بر «يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» است. صهیونیست‌ها نیز در مسیر همان فراعنه و طواغیت به دنبال نابودی نسل انسان و انسانیت هستند و اجازه نمی‌دهند برای آینده چیزی باقی بماند.
 
وی افزود: در قرآن آمده است که فرعون کودکان بنی‌اسرائیل را می‌کشت تا نسل آنها ادامه پیدا نکند و حضرت موسی (ع) به دنیا نیاید اما همین بنی‌اسرائیل بعدها از تعلیمات و آموزه‌های الهی حضرت موسی (ع) دور شدند و در روزگار ما در پی نابودی نسل انسان برآمدند.
 

بیشتر بخوانید:


 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی اظهار کرد: صهیونیست‌ها 80 سال پیش زمین‌های زراعی و محل زندگی فلسطینی‌ها را غصب کرده و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره کردند اما فلسطینی‌ها از همان زمان بدون داشتن امکانات و تجهیزات خاصی ایستادند و تا به امروز به این مقاومت ادامه داده‌اند.
 

تاریخ فلسطین؛ تاریخ مقاومت، نه سازش 

 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در این فاصله البته کشورهای عربی در حمایت از فلسطین جنگ‌هایی را علیه اسرائیل راه انداختند اما با حمایت آمریکا و انگلیس، این جنگ‌ها به جایی نرسید و اسرائیل قدرتمندتر شد و غصب، تجاوز و اشغالگری خود را توسعه داد به نحوی که امروز بیشتر سرزمین فلسطین را از آن خود کرد. تصور صهیونیست‌ها این بود که فلسطینی‌ها دیگر مقاومت نخواهند کرد و تن به تسلیم خواهند داد اما فلسطینی‌ها هر روز به دنبال احقاق خود بودند و در طی این هفتاد سال شاهد هستیم که مقاومت فلسطین از سنگ و تیرکمان به موشک و راکت رسیده و اسرائیل را از داخل مورد هدف و حمله قرار می‌دهند.
 
وی یادآور شد: نباید فراموش کرد که اسرائیل زمانی قدرت بزرگی بود و در زمان شاه، نام آن با عظمت برده می‌شود و بهترین امکانات در همه زمینه‌ها در اسرائیل وجود داشت و تصور افراد این بود که اسرائیل بهترین نقطه برای زندگی بود و آنها با تبلیغات دروغ فراوان در سطح جهان سعی کردند خود را مشروع جلوه دهند اما همه این اقدامات باعث نشد که ملت فلسطین از مطالبه حقوق خود عقب‌نشینی کرده و گزینه مقاومت را کنار بگذارند.
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی ابراز کرد: صهیونیست‌ها در این روزها نشان داده‌اند از مظلوم‌کشی و قتل عام کودکان و زنان فلسطینی دریغ نمی‌کنند و برای ایجاد رعب و وحشت در دل فلسطینی‌ها و وادار کردن جبهه مقاومت فلسطین به تسلیم هر جنایت و اقدام ضد بشری را انجام می‌دهند.    
 

مقاومت فلسطین هنوز تمام توان خود را نمایش نداده 

 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی درباره اهمیت عملیات «طوفان الاقصی» در ایجاد تغییرات جدی در معادلات منازعه فلسطین و اسرائیل گفت: این عملیات نمایش توانمندی بالای موشکی و راکتی و زمینی حماس بود و به نظر می‌رسد مقاومت فلسطین همه توان و قدرت خود را به نمایش نگذاشته است. این عملیات به نحوی مدیریت شد که اسرائیل کاملاً غافلگیر شد در حالی که تصور صهیونیست‌ها این بود در این منطقه همه‌کاره و قدرت مطلق است و حیات و بقای فلسطینی‌ها از آب، برق، گاز و ...  را در اختیار دارد اما این عملیات آنها را دچار یک شوک بزرگی کرد.
 
وی افزود: البته حماس هم اعلام کرده این عملیات تنها یک ضربه شست بوده و تازه گام اول بوده که به خوبی هیمنه عنکبوتی و پوشالی صهیونیست‌ها را فروریخت و معادلات فلسطین از این عملیات به بعد با قبل از آن کاملاً تفاوت پیدا می‌کند. 
 

کشتار بی‌هدف؛ نشانه آشکار شکست صهیونیست‌ها 

 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هیچ تحلیلگر و صاحب نظری وقوع این عملیات پیروزمندانه و بی‌سابقه را پیش‌بینی نمی‌کرد، گفت: نکته مهم این است که اکثر رزمندگان امروز مقاومت نسل سوم فلسطینی‌ها هستند که همچنان بر آرمان‌های نسل اول برای آزادی فلسطین و قدس پایبند مانده و در راه آن مجاهدت می‌کنند و قطعاً تحولات فلسطین مصداق «إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدٰامَكُمْ» است، زیرا فلسطینی‌ها خدا را یاری کردند و خدا هم بدون شک آنها را یاری می‌کند و پیروزی می‌دهد. 
 
کد
 
حجت‌الاسلام آقاتهرانی تأکید کرد: جنایات دهشتناک صهیونیست‌ها نشانه شکست آنهاست. وقتی یک حکومت و رژیمی خیلی شکست می‌خورد دست به هر جنایتی می‌زند و امروز صهیونیست‌ها در این وضعیت قرار دارند و این اتفاقات قطعاً موجب بیداری بیشتر مردم دنیا و افشای ماهیت ضد انسانی صهیونیست‌ها برای جهانیان خواهد شد. در درجه اول مسلمانان باید با وحدت با همدیگر مسئله فلسطین را در اولویت قرار داده و از مردم غزه حمایت جدی کنند و یک موج ضد صهیونیستی در سطح دنیای اسلام و سایر نقاط جهان که مردم آزاده و ظلم‌ستیز حضور دارند، ایجاد کرد و از این طریق این پیام را به مقاومت فلسطین ارسال کرد که تنها نیستند و جمعیت بزرگی از ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان حامی و پشتیبان آنها هستند.     
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری     
انتهای پیام
captcha