اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی نشانه جهت‌گیری درست دانشگاه تهران است
کد خبر: 4175392
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
حجت‌‌الاسلام رستمی:

اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی نشانه جهت‌گیری درست دانشگاه تهران است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آئین اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی، گفت: اعطای مدرک دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی، بیش از آنکه به قدر ایشان بیفزاید، نشان‌دهنده جهت‌گیری درست و حرکت صحیح دانشگاه تهران در توجه به کار مجاهدانه و عالمانه استاد عزیزمان شیخ زکزاکی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شب گذشته در آئین اعطای دکترای افتخاری به شیخ زکزاکی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در دنیایی که جایزه صلح و حقوق بشر، آلوده به زشت‌ترین جنایت‌ها، کودک‌کشی‌ها، ظلم‌ها و نسل‌کشی‌ها و جنایات علیه بشریت است، قطعاً اعطای جایزه صلح نوبل و امثالهم به شرکا و اذناب جنایتکاران، دامن صلح را آلوده نخواهد کرد؛ و حرکتی که شیخ زکزاکی دارند مبتنی بر حرکت قرآنی است.

وی افزود: بسیاری از باطل‌ها که متکی به قدرت رسانه و اسلحه و پول هستند و امروز دنیا را در چپاول خود قرار داده‌اند، زمانی با غارت آفریقا و سایر کشورها، زمانی با غارت افکار و ثروت‌ها و امروزه با اغفال و تصویرسازی غلط به دنبال تثبیت حاکمیت خود هستند؛ ولی وعده خداوند، رفتنی بودن باطل و ماندگار بودن حق است.

حجت‌الاسلام رستمی، حرکت شیخ زکزاکی را عالمانه و مجاهدانه همراه صبر و دعوت به صبر و همراه با مرابطه که هم دفاع از مرزهای اسلام و هم ارتباط با سایر بخش‌ها بدون تنش است، توصیف کرد و گفت: شیخ زکزاکی، بیان اسلام ناب را با دستانی خالی ولی با باوری ثروتمند در آفریقا آغاز کردند. قطعاً ایشان شایسته دریافت بالاترین عناوین علمی هستند و کارنامه علمی و عملی ایشان اثبات شده است. چه بسا از ایشان به عنوان الگویی برای خودمان یاد کنیم. ما که امکانات فراوانی برای بیان حق داریم، اما شیخ زکزاکی در فضایی محدود با امکاناتی اندک برکات فراوانی را از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha