جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی نباید برای ما عادی شود‌
کد خبر: 4175461
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
در تجمع دانشگاهیان همدانی مطرح شد

جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی نباید برای ما عادی شود‌

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان با تأکید بر اینکه نباید برای ما جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی عادی شود‌، گفت: فرهنگ خستگی‌ناپذیر بودن مبارزه با ظلم، اصلی که حضرت امام(ره) مطرح کردند باید ترویج پیدا کند.

تجمع دانشگاهیان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان، امروز، ۲۳ مهرماه در اجتماع دانشگاهیان این استان در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و حمله به دانشگاه اسلامی غزه، در مزار شهدای گمنام این دانشگاه اظهار کرد: امروز شاهد یکی از سخت‌ترین و دردناک‌ترین حادثه جامعه بشری هستیم، هر انسانی به‌واسطه انسانیت خود نسبت به این حوادث عکس‌العمل نشان می‌دهد. 

وی افزود: کسانی که در جنگ اوکراین می‌گفتند تهدید امت‌ها اشتباه است، جنگ را محکوم می‌کردند و این عکس‌العمل‌هایشان در حافظه مجازی همچنان هم وجود دارد، چرا این افراد امروز در مقابل ظلم به ملت فلسطین سکوت کرده‌اند، جامعه‌ای که آن روز روسیه را محکوم می‌کرد امروز در مقابل اسرائیل هیچ واکنش و برخوردی ندارد. این دورویی‌ها در عرصه بین‌الملل نیاز به بحث و تبیین دارد. 

حاجیلویی با بیان اینکه برخی می‌گویند طوفان الاقصی را غزه آغاز کرد و واکنش صهیونیست‌ها برای حمله به آنها طبیعی بوده است، گفت: باید گفت اگر دزدی وارد خانه شده باید به او سیلی زد، رژیم صهیونیستی غاصب است و سرزمین فلسطین متعلق به مردم آن است. نباید برای ما جنایت و ظلم رژیم صهیونیستی عادی شود‌.

وی با اشاره به اینکه این مردم از سرزمین خود دفاع می‌کنند، تأکید کرد: امروز طرح کوچاندن مردم مظلوم باریکه غزه مطرح است تا این منطقه متعلق به اسرائیل شود. با وجود همه مظلومیتی که مردم فلسطین دارند، اما بشارت‌های الهی این است که این ملت‌ پیروز خواهد شد. 

حاجیلویی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار شیخ زکزاکی فرمودند: «امروز یکی از مظاهر قدرت اسلام همین مسائلی است که در فلسطین در حال روی دادن است. با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینی‌ها خواهد شد.» که این مهم نیازمند بازخوانی در جوامع دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع به‌منظور ترویج فرهنگ خستگی‌ناپذیر بودن مبارزه با ظلم برپا شده است، گفت: این اصل را حضرت امام(ره) مطرح کردند، امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «جاهِدوا في سبيلِ اللّه ِبأيْديكُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بألسِنَتِكُم، فإنْ لَم تَقْدِروا فجاهِدوا بقُلوبِكُم» اگر با دست نمی‌توانیم جهاد کنیم با زبان خود باید جهاد کنیم؛ به‌طور مثال اساتید در کلاس درس نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند، اگر با زبان هم نمی‌توانیم جهاد کنیم به فرموده امام علی(ع) با قلب خود باید جهاد کرد، جهاد با قلب یعنی نگذاریم برایمان ظلم عادی شود، تنفر از ظالم باید در وجودمان باشد و این نفرت وظیفه ماست. ما امروز با محکوم کردن این اقدامات رژیم در کنار مظلوم می‌ایستیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ضمن به آتش کشیدن پرچم اسرائیل، بیانیه بسیج دانشجویی در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی قرائت شد. 

 

انتهای پیام
captcha