از موشک‌باران تل‌آویو تا هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4175518
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
با تحولات فلسطین؛

از موشک‌باران تل‌آویو تا هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی خود قرار داد.

به گزارش اینا به نقل از المیادین، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس تل‌آویو را به شدت هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

گردان‌های عزالدین القسام در واکنش به کشتار غیر نظامیان در غزه، تل‌آویو را با شلیک ده‌ها فروند راکت هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در پی این حمله راکتی گسترده، آژیرهای خطر در تل آویو و مناطق حومه به صدا درآمد و همچنین فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو تعطیل شد.

همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در بیانیه‌ای از حملات شدید راکتی و خمپاره‌ای به مواضع رژیم صهیونیستی در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

در ادامه بیانیه سرایا القدس آمده است: حملات راکتی شدیدی را به سمت مواضع دشمن در شهرک‌های کسوفیم نیریم، مفتاحیم، صوفا و برج ارسال در مجاورت نوار غزه انجام دادیم.

سخنگوی سرایا القدس: جهنمی را برای دشمن تدارک دیده‌ایم

سخنگوی نظامی گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در پیامی صوتی درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی به آغاز عملیات زمینی در نوار غزه گفت که مقاومت یک جهنم را برای دشمن تدارک دیده است.

ابو حمزه، سخنگوی نظامی سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) در این پیام صوتی تصریح کرد: مقاومت ما با شدت و دامنه وسیع، تجمعات نظامی و شهرک‌های صهیونیستی را بمباران می‌کند.

وی گفت: دشمن عاجزانه تلاش می‌کند ملت دلاور ما را به زور آواره کند و کوچ دهد، اما پاسخ آن‌ها ثابت قدمی بود و به همین دلیل ما به ملت مقاوم و پایدار فلسطین درود می‌فرستیم.

سخنگوی سرایا القدس ادامه داد: دشمن تمام موازین شرعی، قانونی و انسانی را زیر پا گذاشته و با همه این اقدامات به هیچ وجه عزم و اراده ما را تضعیف نکرده است؛ چراکه صدای مردم و مقاومت ما قوی‌تر است.

ابو حمزه همچنین خاطرنشان کرد، ما بر پایداری خود در این نبرد تأکید می‌کنیم، زیرا راهی جز پیروزی نداریم.

وی افزود: به دشمن می‌گوییم به خدا سوگند ما شما را در عمق رژیم خودتان شکست دادیم، پس اکنون که با پای خود به سوی ما آمده‌اید، گمان می‌کنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

ابوحمزه در بخش دیگری از پیام خود در پاسخ به تهدید رژیم صهیونیستی به عملیات زمینی علیه غزه نیز تأکید کرد که ما برای شما مردانی را آماده کرده‌ایم که عاشق کشته شدن در راه خدا هستند، ما به شما خوشامد می‌گوییم، به جهنم وسیع تدارک دیده شده خوش آمده‌اید.

شمار شهدای غزه به 2670 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه یکشنبه اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به دو هزار و 670 شهید و بیش از ۹ هزار و 600 مجروح رسیده است.

ساعتی پیش نیز مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین نیز امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد: در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. 

الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، حمایت فوری کنند.

انتهای پیام
captcha