جامعه قرآنی صدای مردم فلسطین به جهان باشد
کد خبر: 4175527
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام محمدی‌سیرت:

جامعه قرآنی صدای مردم فلسطین به جهان باشد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز تمام مردم آزادی‌خواه دریافته‌اند که تنها راه نجات از ظلم بازگشت به قرآن است، گفت: جبهه مقاومت فلسطین در حال عمل به منطق قرآن است و جامعه قرآنی باید بر مبانی قرآن از حق و حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کند و صدای آنها را به جهان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، وبینار تبیین قرآنی عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی با محوریت دستاورد‌ها و پیامد‌های پیش‌رو با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی‌سیرت، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فعالان و شخصیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته یکشنبه ۲۳ مهرماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی‌سیرت، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این وبینار با بیان اینکه بیش از ۷۵ سال است که سرزمین‌های فلسطین توسط صهیونیست‌ها و با حمایت انگلیس و آمریکا اشغال شده و در این مدت حوادث تلخی در این منطقه به‌ وجود آمده است گفت: این اشغال با هدف ایجاد پایگاهی علیه دین اسلام و قرآن به وجود آمد. اسرائیل پایگاه تأمین منافع آمریکا و غرب است. ظهور اسرائیل جعلی در منطقه، حادثه‌ای بزرگ بود و تأسیس این رژیم غاصب در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط آمریکا و انگلیس، ایجاد پایگاهی ارزان برای پیشبرد اهداف و تامین منافع غرب در منطقه است.

وی با بیان اینکه مبارزه با اسلام‌گرایی عامل تشکیل اسرائیل و تلاش صهیونیست‌های آمریکا بود، گفت: اسرائیل امتداد ارضی غرب با همه ویژگی‌هایش در شرق و تجسم یکی از ایالت‌های آمریکا در خاورمیانه است که متاسفانه بر اثر غفلت و خیانت برخی دول کشور‌های اسلامی در منطقه مانند غده سرطانی رشد کرد و تقویت شد و اگر همه امت اسلام در ابتدای تشکیل آن بسیج شده بودند، این پایگاه به هیچ وجه شکل نمی‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه غزه و مسجدالاقصی قلب اسلام است، گفت: هدف اسرائیل تنها این نقطه نیست، بلکه به گفته خودشان به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستند و آن‌ها سودای نیل تا فرات را دارند و قصدشان این است تمام کشور‌های اسلامی را تحت سلطه خودشان قرار دهند و با این هدف چنانچه کار فلسطین تمام شود سراغ دیگر کشور‌های اسلامی خواهند آمد و دشمن درجه یک جهان اسلام بوده و باید نابود شود و دلیل حمایت ملت‌ها از مبارزه طولانی ملت فلسطین بر این اساس است.

محمدی با بیان اینکه امروز وقتی وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی می‌آید، اعلام می‌کند که به عنوان یک یهودی آمده‌ام تا با شما همدردی کنم، ادامه داد: حتی وزیر امور خارجه آلمان نیز اعلام می‌کند که امروز همه ما اسرائیلی هستیم و تمام سران کفر به هم کمک می‌کنند تا از این شجره خبیثه حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات امت اسلامی نابودی اسرائیل است، گفت: در این مدت ۷۵ سال اسرائیل هر آنچه در حق ملت فلسطین و امت اسلام و هر آنچه ممکن بوده از ظلم و جور انجام داده است. امام خمینی(ره) فرمودند راه نجات فلسطین پیروی از قرآن است و به حمدلله رزمندگان فلسطین و گروه‌های مقاومت به این پی بردند و متوجه شدند که تنها دلسوز ملت فلسطین ایران است و این ارتباط برقرار شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق عظیمی که در عملیات هفته گذشته توسط گروه‌های مقاومت فلسطین رخ داد با محاسبات نظامی تطابق دارد؟ گفت: قطعاً تطابق دارد. رزمندگان فلسطین از کجا این مبارزه را شروع کردند و به کجا رسیدند؟ یعنی از سنگ به موشک رسیدند و در این مدت به برکت انقلاب اسلامی مردم بی‌دفاع فلسطین با مقاومت و ایستادگی در برابر اسرائیل قدرت گرفتند، به‌طوری که با سنگ زدن و مقابله با دستان خالی امروز به‌قدرت دفاعی موشکی مجهز شده‌اند که با قدرت و جرئت در برابر اسرائیل می‌ایستند.

محمدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید تمام اسلام در دو کلمه از قرآن یعنی نفی ظلم و حمایت از مظلوم نهفته است گفت: امروز تمام مردم آزادی‌خواه و گروه‌های مردمی دریافته‌اند که تنها راه نجات از ظلم بازگشت به قرآن است و الحمدلله این شجره طیبه شاخ و برگ پیدا کرده است و با عنوان گروه مقاومت در حال مبارزه با صهیونیست است. همانطور که امام خمینی(ره) در ۵ آذر سال ۵۸ فرمان تشکیل بسیج را دادند، در همان زمان هم جنگ را پیش‌بینی می‌کردند، لذا دستور دادند تا مملکت ۲۰ میلیون تفنگ‌دار از جنس مردم داشته باشد و این یک الگو برای سایر مردم کشور‌های اسلامی شد و به برکت مقاومت ملت مسلمان ایران در مقابل حکومت پهلوی و آمریکا و اسرائیل، به خوبی توانست جایگاه بسیج و مقاومت را نشان دهد.

وی ادامه داد: به برکت همین مقاومت مردم، نهال‌های دیگری در نقاط مختلف جهان ایجاد شد و در این مدتی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد این گروه‌های مقاومت به یک تکامل و رشد رسیدند و لذا شما ملاحظه می‌کند که هر سال که از عمر جبهه مقاومت می‌گذرد در مقابل از عمر اسرائیل کم می‌شود. امروز جوانان فلسطین در حالی که دشمن تحریم‌های جدی علیه آنان ایجاد کرده است، مقاوم‌تر و هوشیارتر شده‌اند. این‌ها آموزش‌هایی دیده‌اند که بتوانند در شرایط سخت خودشان را اداره کنند و متوجه شده‌اند که می‌توانند؛ لذا آن‌ها این فرمایش امام(ره) و مقام معظم رهبری که «ما می‌توانیم» است محقق کردند و برای تحقق آن هم برنامه‌ریزی دارند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر جهاد و حماس برای رژیم صهیونیستی برنامه نداشتند، اسرائیل آن‌ها را غافلگیر می‌کرد، گفت: مقاومت پیش‌دستی کرد و از اصل غافلگیری آن هم در روز تعطیل، ارتش اسرائیل را در هم کوبید. این در حالی بود که اسرائیل همیشه اعلام می‌کرد که یکی از مجموعه‌های اطلاعاتی قدرتمند در دنیا است، ولی جوانان فلسطینی از دریا، زمین و آسمان این‌ها را غافلگیر کردند و یک حمله با شجاعت و برق‌آسا را با شعار الله اکبر آغاز کردند و چند هزار نفر از دشمنان اسرائیلی را با ذلت و خواری کشته و زخمی کردند. این موضوع در طول اشغال قدس اتفاق نیفتاده بود و هیچ وقت این‌ها آنقدر غافلگیر نشده بودند.

محمدی با اشاره به اینکه امروز رزمندگان مقاومت با نظامیان می‌جنگند در حالی که اسرائیل در نهایت خفت و خواری خانه‌های مسکونی را موشک باران می‌کند، اظهار کرد: اسرائیل امروز کار‌های غیر انسانی بسیاری را بر روی مردم مظلوم فلسطین انجام داده و فشار‌های بسیاری را از قطع برق و آب بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه جماعت فلسطینی خودشان را در مسیر تحقق سنت الهی قرار دادند و چگونه این ایمان و اعتقاد راسخ برای آن‌ها به وجود آمده است، گفت: ممکن است برخی بگویند که مشکل فلسطین را باید با مذاکره حل کنیم، اما باید بدانیم که در دوره‌های مختلف و توسط دولت‌های بسیار ۷ پیشنهاد صلح انجام شده است که هیچکدام از این پیشنهاد‌ها به نفع مردم فلسطین نبوده است بلکه تنها به نفع دشمن بود. وقتی انسان یک اقدام شکست خورده را چندبار تکرار کرد نباید آن را ادامه دهد، لذا امروز دیگر با مذاکره کار پیش نمی‌رود، چراکه در مذاکره باید برخی شروط دو طرف پذیرفته شود، اما آن‌ها می‌خواهند که اصل اساسی دولت خبیث اسرائیل را بپذیرند و این با دین و مکتب ما متفاوت است.

محمدی افزود: نکته دیگر این است که مردم فلسطین از حق خودشان دفاع می‌کنند و این‌ها در جایگاه اشغالگر، چه بنا به سنت و چه تشیع جای هیچ حقی ندارند و لذا مردم فلسطین در حال دفاع از حق خودشان هستند. این حق قانونی و مشروع هر انسانی است که در هر شرایطی بتوانند دنبال حقش برود. نکته دیگر این است که جبهه مقاومت فلسطین در حال عمل کردن به منطق قرآن است.

وی در ادامه افزود: آیات متعددی از قرآن داریم که وظایف امت اسلام را مشخص کرده و اعلام می‌کند که جهان اسلام و جامعه قرآنی باید با استفاده از مبانی قرآنی از حق و حقوق ملت مظلوم دفاع کنند و صدای آن‌ها را به جهان برساند. همانطور که خدای متعال در سوره مبارکه نساء، آیه ۷۵ می‌فرماید: «وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا﴿۷۵﴾ چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!»؛ لذا بر اساس همین آیه رزمندگان جبهه مقاومت در حال عمل کردن به آیات الهی هستند و به دشمن هجوم برده و منفعل نیستند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: خدای متعال در آیه ۱۴ سوره مبارکه توبه می‌فرماید: «قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ یعنی با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه‌های [پر سوز و غم]مردم مؤمن را شفا بخشد.» بر این اساس خدای متعال اراده کرده است که این سران خبیث را به دست این رزمندگان مجازات کند و او می‌خواهد آن‌ها را خوار کند و چه ذلتی بدتر از اینکه آن هیبت پوشالی اسرائیل توسط یک گروه کوچک مقاومت که به خدای متعال ایمان داشتند فرو ریخت و قلب امت اسلام شاد شد.

وی با بیان اینکه در طول ۷۵ سال اشغال فلسطین ۳۰ هزار کودک فلسطینی توسط ارتش اسرائیل کشته شده‌اند، گفت: آن‌ها خود را حق به جانب می‌دانند و با این وجود در مقابل چشم یک مسلمان خانه‌اش را خراب و آن‌ها را آواره می‌کنند. همیشه آن‌ها هجوم داشته و دست برتری داشته‌اند، اما این یک اتفاق جدید بود که رزمندگان جبهه مقاومت حمله کردند و دست برتری داشتند و ارتش اسرائیل یک شکست مفتضحانه را تجربه کرد. این مقاومت به برکت قرآن و اسلام اثر کرد و به خاطر همین جریان خیلی از افکار آزادی‌خواهانه جهان بیدار و حرکت امت اسلام باعث شد مردم جهان از فلسطین و مظلومیت آن‌ها نیز دفاع کنند.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه باید از دستاورد‌های این مقاومت دفاع کرد، گفت: این اقدام رزمندگان فلسطین یک الگو برای مجموعه رزمندگان جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان به عنوان یک الگو بود. امروز برای رژیم غاصب صهیونیستی سرمایه‌ای باقی نمانده که بخواهند آن را به رخ دیگر کشور‌ها بکشد و این مسئله باعث اختلاف بین رژیم غاصب و آمریکا در مورد حمله به غزه هم شده است. نکته دیگر این است که رزمندگان جبهه مقاومت به‌خصوص فلسطین، اعتماد قوی‌تری پیدا کرده‌اند و به برکت ایمان به خدای متعال و توجه به مبانی قرآنی اعتماد به نفسشان نیز قوی‌تر شده است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز دشمن درصدد این است که بین مسلمین اختلاف بیندازد، گفت: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید بدانند که دشمن ما دشمن شما آنان است، چراکه آنان هم نجف را مورد حمله قرار دادند و هم فلوجه را بمب‌باران کردند؛ لذا مسلمان بودن برای اسرائیل و اینکه قرآن را بپذیرند مسئله شده است. در این راه از برادران قرآنی خواهش می‌کنم که با قرآن راه این مقاومت را بین مسلمین تبلیغ و تقویت کنند، چراکه رمز پیروزی ما عمل به قرآن و وحدت بین مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha