از بمباران غزه در بامداد تا رأی منفی شورای امنیت به آتش‌بس
کد خبر: 4175802
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
در یازدهمین روز طوفان الاقصی

از بمباران غزه در بامداد تا رأی منفی شورای امنیت به آتش‌بس

منابع خبری بامداد امروز سه‌شنبه از حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه خبر دادند که منجر به شهادت دست‌کم ۵۴ نفر شده است. همزمان وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدا را در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ فلسطینی اعلام کرد.

از بمباران غزه در بامداد تا رأی منفی شورای امنیت به آتش‌بس

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، در نتیجه حملات بامداد امروز، 25 مهر رژیم صهیونیستی به منزلی مسکونی در رفح واقع در جنوب غزه، ۲۸ نفر شهید و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. همچنین در حملات ارتش صهیونیستی به خان یونس واقع در جنوب غزه نیز ۲۶ فلسطینیبه شهادت رسیدند. حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به مناطق مرکزی و شمالی غزه همچنان ادامه دارد.

در عین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۴ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و ۵۶۲ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم گزارش داد: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه مدعی شده که مواضعی متعلق به حزب الله لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در حال حمله به اهداف نظامی متعلق به حزب الله در لبنان هستیم.

حزب الله لبنان عصر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مقاومت ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرز شامل مسکاف عام، خربه المنار، هرمون، ریشا و رامیا، مستقیماً هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن وارد کرده است.

پایگاه خبری شبکه العالم نیز نوشت: صحبت از حمله زمینی رژیم صهیونستی به غزه جدی‌تر شده و ارتش این رژیم اعلام کرده است که با اطلاع و هماهنگی آمریکا خود را برای این عملیات آماده می‌کند. آمریکا نیز دو هزار نیرو را برای پشتیبانی از حمله زمینی رژیم اشغالگر آماده کرده است.

رژیم صهیونیستی به رغم هشدار سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی، به محاصره کامل غزه ادامه می‌دهد.

در سطح بین‌الملل نیز شورای امنیت نتوانست طرح روسیه برای آتش‌بس انسانی در غزه را که از 11 روز پیش آماج حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی است به تصویب برساند.

از بمباران غزه در بامداد تا رأی منفی شورای امنیت به آتش‌بس

پس از پایان رأی‌گیری در شورای امنیت، واسیلی نیبینزیا، نماینده روسیه در این شورا اعلام کرد: متأسفیم که شورای امنیت تحت تأثیر خودخواهی هیئت‌های غربی قرار دارد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین هم در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه شد و گفت: حمله اسرائیل به مردم باید اکنون متوقف و امکان دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

وی افزود: آنچه در غزه در حال روی دادن است یک عملیات نظامی نیست بلکه حمله و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه است. سیستم بهداشت و درمان غزه کاملاً فروپاشیده است و نیاز فوری به ارسال کمک‌های بشردوستانه وجود دارد.

منصور با بیان اینکه اسرائیل خانواده‌هایی را در غزه به صورت کامل کشته است، از شورای امنیت خواست نگاهی به زندگی پر از درد و رنج و شجاعت مردم در غزه بیندازد و تأکید کرد که هیچ جایی در غزه امن نیست.

انتهای پیام
captcha