اتحاد اسلامی دستاورد عملیات طوفان الاقصی بود/ جهاددانشگاهی آماده میزبانی از دانشجویان فلسطینی
کد خبر: 4175860
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
حسن مسلمی نائینی:

اتحاد اسلامی دستاورد عملیات طوفان الاقصی بود/ جهاددانشگاهی آماده میزبانی از دانشجویان فلسطینی

رئیس جهاددانشگاهی در نشست «از طوفان الاقصی تا صبح آزادی» یکی از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی را اتحاد بین مسلمانان دانست و از آمادگی این نهاد انقلابی برای میزبانی از دانشجویان فلسطینی خبر داد.

رسانه‌های جهان اسلام برای حمایت از مردم فلسطین متحد شوندبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «از طوفان الاقصی تا صبح آزادی» صبح امروز، سه‌شنبه، 25 مهر، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با حضور رئیس، معاونان، جمعی از جهادگران جهاد دانشگاهی و سخنرانی  ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران؛ حسین رویوران، معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران در سازمان قرآنی برگزار شد.

در ابتدای نشست و بعد از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط وحید خزائی، قاری بین‌المللی کشور و نفر نخست مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی طی سخنانی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز شهدای علم و فناوری جهاددانشگاهی و همه کسانی که در مسیر مقاومت گامی، سخنی قدمی و اقدامی را انجام داده‌اند، گفت: به همه رزمندگان جبهه مقاومت به ویژه حماس به خاطر اقدام ارزشمند و اتفاقی که طی روزهای اخیر رقم خورد، تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: این عملیات بار دیگر نشان داد که جریان استکبار و سلطه علی‌رغم همه آمادگی‌هایی که دارد شکست پذیر است و این درس بزرگی را برای همه ملت‌های آزاده جهان داده است؛ این اتفاق، رخداد کوچکی نبود که بتوان از کنار آن گذشت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: بعد از این عملیات هم دوستان مقاومت به وجد آمدند و هم دشمنان خشمگین و غافلگیر شدند به گونه‌ای که اقدامات ددمنشانه و یورش صهیونیست‌ها به سرزمین غزه نشان داد که اساساً رویکرد و راهبرد آنها این است که با کشتار هرچه بیشتر مردم اهداف ظالمانه و استکباری خود را به پیش ببرند.

ضرورت تبیین ابعاد عملیات طوفان الاقصی

کلانتر مهرجردی تصریح کرد: این اتفاق یک رخداد بزرگ بود که باید تبیین‌های دقیق برای آن صورت گیرد و بهترین افراد برای تبیین این موضوع کسانی هستند که در این جریان حضور داشته و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم مدعیان حقوق بشر در نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که عَلَم دفاع از حقوق بشر را بلند کرده‌اند، با منطقی دوگانه به موضوعات اینچنینی ورود کرده و جای حق را با ناحق جابه‌جا می‌کنند. ما راه و چاره‌ای جز این نداریم که با تبیین این موضوعات از طریق نشست‌ها و برنامه‌ها در جهت بیداری وجدان اجتماعی و جریان سازی در وجدان‌های بیدار جهانی اقدام کنیم.

در ادامه این مراسم، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی طی سخنانی با اشاره به اینکه این عملیات بزرگ همه را متحیر کرده است، گفت: اینکه جمعیت مظلومی در یک منطقه کوچک بتوانند چنین رزم و آمادگی رادر خود ایجاد کنند و عالمانه و متفکرانه چنین عملیاتی را طراحی کنند، اتفاق بزرگی است. همه جهات این عملیات دقیقه دیده شده بود که توانست چنین شکستی را که طی 75 سال تجربه نشده بود، رقم بزند. کشورهای بزرگی مثل مصر و سوریه که با اسرائیل جنگیدند هم نتوانستند کاری که این ملت مظلوم رقم زدند را محقق کنند.

وی با اشاره به غرور صهیونیست‌ها و ادعاهای آنها مبنی بر اشراف بسیار زیاد بر منطقه، گفت: علی‌رغم این همه ادعای صهیونیست‌ها چنین عملیات بزرگی رخ داد و به حق که خانه صهیونیست‌ها خانه عنکبوت است. این حمله بزرگ تمام سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را غافلگیرد کرد و این یک الگو برای همه ما شد که اگر مقاومت کنیم در نهایت پیروز خواهیم‌شد. ما باید برای همه کارهایمان مقاومت کنیم و خداوند می‌فرماید شما حرکت و جهاد کنید و من راه را برای شما باز خواهم کرد.

مسلمی نائینی تصریح کرد: مردم فلسطین به ما نشان دادند که با مقاومت همه کاری می‌توان انجام داد. این عملیات به دنیای استکبار نشان داد که هر چند مردم فلسطین مظلوم هستند اما ظلمی که بر این مردم روا شده در نهایت موجب انتقامی اینچنین خواهدشد.

رئیس جهاددانشگاهی به کشتار مردم بی‌گناه غزه اشاره کرد و گفت: وقایع امروز به روشنی مشخص می‌کند واقعاً چه کسی طرفدار حقوق بشر است و چه کسی طرفدار حقوق بشر نیست. کشورهای اسلامی که با هم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل رقابت می‌کردند یکی یکی در حال تغییر مواضع خود هستند و این عملیات به این کشورها آگاهی داد و آنها را هشیار کرد.

عملیات طوفان الاقصی دفاع مقدس مردم فلسطین بود

وی اضافه کرد: اکنون بسیاری از دانشمندان، ورزشکاران، هنرمندان و ... در دنیا در حال موضع‌گیری در برابر حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه هستند. مردم فلسطین حتی هجومشان نیز دفاعی است و 75 سال است که تحت ظلم بوده‌اند و این عملیات دفاع مقدسی بود که انجام دادند. به فرموده مقام معظم انقلاب؛ «این یک شکست غیرقابل ترمیم، یک زلزله ویرانگری است که بعید است رژیم غاصب با وجود کمک‌های غربی بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.»

دستاورد عملیات طوفان الاقصی اتحاد مسلمانان است

مسلمی نائینی یکی از دستاوردهای این عملیات را اتحاد بین مسلمانان دانست و گفت: ما در ایران طی 44 سال به دنبال اتحاد مسلمانان بودیم و با برگزاری هفته وحدت برای تحقق آن تلاش می‌کردیم. با این عملیات هفته وحدت و روز قدس یکی شدند و همه مسلمانان در این جریان یکی شدند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: مسلمان برادر مسلمان است نه به او ظلم می‌کند و نه او را تنها می‌‌گذارد، گفت: ما نیز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم. اگر مسیر باز بود گروه گروه از مردم برای دفاع از فلسطین راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شدند.

رئیس جهاددانشگاهی ضمن تقدیر از اقدامات رسانه‌های جهاددانشگاهی در این عرصه گفت: خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا که دو خبرگزاری مهم و بین‌المللی هستند به صورت گسترده در حال فعالیت خبری در این حوزه هستند. باید سعی شود برنامه‌های مختلف خبری در این خصوص فراهم شود.

ضرورت وحدت رسانه‌های داخلی و خارجی در دفاع از فلسطین

وی ضمن اینکه از رسانه‌ها خواست وحدتی داخلی و بین‌المللی در فعالیت‌های رسانه‌ای خود ایجاد کنند و کار خبری قوی در حمایت از مردم فلسطین انجام دهند، افزود: رسانه‌های غربی و صهیونیست‌های اخباری جعلی مثل سربریدن کودکان را مطرح کردند که به لطف خدا مشخص شد که دروغ است و مبارزان و رزمندگان فلسطین رفتار خوبی با بچه‌ها و خانواده‌‌های اسرائیلی انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد رسانه‌های جهان اسلام باید با هم متحد شوند و کارهای قوی رسانه‌ای انجام دهند.

رئیس جهاددانشگاهی در پایان حداقل حمایت از مردم فلسطین را درمان مجروحان این جنگ و کمک به تحصیل آنها عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم برنامه درمان مجروحان فلسطینی را انجام دهیم چرا که این حداقل کاری است که اکنون می‌توانیم انجام دهیم. جهاددانشگاهی نیز در این زمینه آماده همکاری است و آماده میزبانی از دانشجویان فلسطینی است.

انتهای پیام
captcha