مدیران غافل متوجه اهمیت پرداختن به «طوفان‌الاقصی» نیستند + صوت
کد خبر: 4175886
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
حبیب‌الله بهمنی در گفت‌وگو با ایکنا:

مدیران غافل متوجه اهمیت پرداختن به «طوفان‌الاقصی» نیستند + صوت

یک کارگردان سینما گفت: بزرگترین مشکل در پرداختن به موضوعاتی چون عملیات «طوفان الاقصی» دیدگاه‌های فرهنگی مدیران غافلی است که متوجه نیستند چه جبهه‌ صهیونیستی‌ای در دنیا علیه ایران و ملت فلسطین شکل گرفته است!

تصویرگری از حماسه همیشه با زبان هنر جذابیت فراوان و ماندگار داشته است اما متأسفانه ما نتوانستهایم در این حوزه در چهار دهه گذشته موفقیت چندانی داشته باشیم درصورتی‌که در فرهنگ باستانی و معاصر ما حماسه بسیار است.

اخیراً نیز در حوزه مقاومت حماسهای با عنوان «طوفان الاقصی» رخ داده که درباره پرداختن آن در عالم هنر با حبیبالله بهمنی کارگردان سینما گفتوگو کرده‌‌ایم که در ادامه با آن همراه میشویم.

ایکنا - «طوفان الاقصی» عملیاتی پیروزی‌بخش بود که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست. پیرامون تصویرگری از این حماسه در سینما و تلویزیون توضیح دهید.

سینما و تلویزیون بهترین زبان برای تصویرگری از حماسه‌ها است. در این راستا «طوفان الاقصی» یکی از حماسه‌هایی است که ملت فلسطین علیه صهیونیست رقم زد و توانست قدرت پوشالی آن را از بین برد. با این توضیح ضروری می‌دانم سینما و تلویزیون به هر طریق ممکن آثاری تولید کنند که در آن گوشه‌ای از افتخارات این عملیات ترسیم شود. این اتفاق اگر رخ ندهد بزرگترین اجحاف به ملت فلسطین است. زیرا صهیونیست در این حوزه بسیار پرکار هستند و با تولید تولیدات نمایشی در پی وارونه نشان دادن حقایق هستند.

ایکنا- همان‌گونه که اشاره کردید سرمایه‌گذاران صهیونیست با سرمایه‌گذاری کلان تلاش می‌کنند چهره‌ای مظلوم از خود نشان دهند. اخیراً این موضوع را دستگاه‌های خبری شاهد هستیم زیرا به گونه‌ای عملیات «طوفان الاقصی» معرفی می‌شود که اسرائیلیان مظلوم نشان داده شوند. پیرامون این موضوع توضیح دهید؟

فیلم و سریال‌هایی ایرانی باید روی این نکته تأکید داشته باشند که این ملت فلسطین است که سال‌هاست در محاصره به سر می‌برد و به انحای مختلف نیز مورد ظلم واقع می‌شوند. در کلامی دیگر باید به واسطه فیلم یا هر اثر هنری به دنیا بگوییم که این حق مشروع ملت فلسطین است که در مقابل دشمن صهیونیستی قیام کرده و از خود دفاع کند. این اتفاق اگر رخ ندهد مطمئن باشید جامعه جهانی اسیر تبلیغات وسیع صهیونیست‌ها خواهد شد.

ایکنا – متأسفانه برخی مواقع ما در اطلاع‌رسانی خبری خود، چندان موفق نیستیم زیرا روشی که برای کارمان انتخاب می‌کنیم دقیق و آگاهانه نیست. پیرامون این موضوع توضیح دهید؟

در جنگ رسانه اگر استراتژی درست نداشته باشیم برنده نخواهیم بود. این اتفاق برخی مواقع از سوی ما رخ می‌دهد. در این راستا ضروری است با استفاده از نیروهای متخصص آگاه بهترین راندمان را برای کارمان انتخاب کنیم. به ویژه در حوزه کارگردانی فردی که می‌خواهد کارهایی با محوریت مبارزات مردم فلسطین تولید کند حتماً باید تجربه و تخصص لازم را داشته باشد. این ویژگی به صورت ویژه‌تر باید در عرصه خبر هم وجود داشته باشد. همچنین آشنایی با عملیات روانی دشمن از دیگر شروط فعالان این حوزه است.

ایکنا – بسیار از صاحب‌نظران سینما معتقدند که «بازمانده» بهترین فیلمی بوده که تا به امروز درباره مظلومیت ملت فلسطین ساخته‌شده است. چرا بعد از گذشت نزدیک به 30 سال ما دیگر نتوانسته‌ایم کاری اندازه «بازمانده» تولید کنیم؟

متأسفانه بزرگترین مشکل در این رابطه دیدگاه‌های فرهنگی مدیران غافلی است که متوجه نیستند چه جبهه‌ صهیونیستی‌ای در دنیا علیه ایران و ملت فلسطین شکل گرفته است! البته اگر از مدیران فرهنگی در این رابطه سؤال شود جواب خواهند داد که سینماگران به آنها فیلمنامه‌ای پیشنهاد نمی‌دهند تا آنها با آن موافقت کنند. این امر به نظرم فرافکنی است، چون آنها باید خود به هنرمندان سفارش تولید کارهای مربوطه را بدهند.

کد

درباره نقش هنرمندان هم باید بگویم ما هنرمندان دغدغه‌مند در حوزه انقلاب کم نداریم اما متأسفانه به‌اندازه‌ای سنگ‌اندازی در راستایی کارهایی با محوریت انقلاب و مقاومت وجود دارد که در بسیاری از مواقع هنرمندان اجازه پیدا نمی‌کند به این حوزه نزدیک شود! برای نمونه من دو کار در این رابطه ساخته‌ام اما بعد از ساخت این تولیدات دستخوش بایکوت شدید رسانه‌ای و سینمایی شده‌ایم! دلیل این امر چیست؟ چرا بچه‌هایی که در حوزه انقلاب و مقاومت کار کرده‌اند چندین سال است که بیکار هستند؟

انتهای پیام
captcha