رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب مسجدالاقصی است
کد خبر: 4175982
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مجید خالق‌پور:

رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب مسجدالاقصی است

جانشین رئیس المصطفی گفت: یهودیان از لحاظ عقاید مذهبی خود اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندارند و به دنبال تخریب این مسجد و تبدیل آن به عبادتگاه یهودی هستند.

مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی عصر امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در دیدار جمعی از معاونان و مدیران پژوهشی، ارتباطات و بین‌الملل المصطفی با بررسی و تحلیل آخرین وضعیت فلسطین اشغالی به چندین دهه جنایات رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها ضمن تخریب و اشغال سرزمین و منازل فلسطینیان، حقوق انسانی آنان را پایمال کردند و با ترور شخصیتی فلسطینیان در سطح جهانی، صاحبان اصلی فلسطین اشغالی را به عنوان شهروندان درجه چندم قرار دادند.

وی جریان امروز فلسطین را دارای تفاوت فراوانی با گذشته دانست و اظهار کرد: امروز در رأس حاکمیت این رژیم اشغالگر، افراطی‌ترین گروه صهیونیست قرار دارد که به دنبال نابودی کامل فلسطین است. نتانیاهو پیش از حمله حماس، در جلسه‌ای غیرعلنی اعلام کرده بود که به زودی وارد جنگی گسترده خواهد شد. این توطئه با چراغ سبز آمریکا و متحدانشان همراه شده بود که برای پشتیبانی رسانه‌ای و تبلیغاتی وسیع آن اعلام آمادگی کرده بودند.

جانشین رئیس المصطفی با اشاره به نقشه اشغالگران برای تخریب مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد: یهودیان از لحاظ عقاید مذهبی خود اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندارند و به دنبال تخریب این مسجد و تبدیل آن به عبادتگاه یهودی بودند. به همین منظور از چندی قبل بی‌احترامی به مسجدالاقصی را آغاز کردند که با واکنش مسلمانان مواجه شد. 

استاد جامعه المصطفی ادامه داد: گروه‌های افراطی صهیونیست طبق عقیده خود قصد داشتند طی هفته‌های آینده به باور خود با دود حاصل از سوزاندن تعدادی گاو سرخ موی، این مسجد را تطهیر کنند و رسماً برنامه‌ریزی برای ورود به مسجدالاقصی و تخریب آن و کوچ دادن فلسطینیان را هدف قرار داده بودند.

وی ادامه داد: البته آنان در محاسبات خود توجه چندانی به غزه نداشتند، زیرا 50 پایگاه در اطراف این منطقه قرار داده بودند که متعصب‌ترین صهیونیست‌ها در آن‌ها مستقر بودند و با 54 کیلومتر دیوار بتنی مجهز به انواع ابزار‌های نظارتی و حفاظتی، این باریکه را به محاصره خود درآوردند؛ بنابراین بیش از دو سال کاملاً نسبت به غزه احساس امنیت داشتند و بیشتر به جریان مقاومت در منطقه و اختلافات داخلی معطوف بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، عملیات طوفان الاقصی را با توجه به توطئه قریب الوقوع و گسترده رژیم صهیونیستی، یک حمله بازدارنده توصیف کرد و گفت: جبهه مقاومت فلسطین مقدمات این عملیات را به صورت کاملاً محرمانه برنامه‌ریزی نمود و با طراحی دقیق موفق به غافلگیری رژیم اشغالگر قدس گردید. این عملیات هم هیمنه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و ضعف گنبد آهنین را نمایان کرد، و هم یک شکست بی سابقه اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی، نظامی، روحی و روانی را به رژیم صهیونیستی وارد نمود و آن را وارد یک حالت ضعف و جمود عمیق قرار داد.

وی با تأکید بر تغییر جایگاه ظالم و مظلوم در جنگ رسانه‌ای دشمن، تصریح کرد: دولت‌های کشور‌های اروپایی در این مدت تلاش کردند تا رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی را به عنوان مظلوم معرفی کنند و حق قانونی ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگران را غیرمشروع جلوه دهند.

استاد جامعه المصطفی تصریح کرد: وظیفه امروز ما تبیین حقیقت فلسطین در میان افکار عمومی مردم جهان است. اگر در این وظیفه خود موفق عمل کنیم، بر اساس تحولات صورت گرفته و تحلیل‌های دقیق، قطعاً رژیم صهیونیستی به پایان کار خود نزدیک‌تر خواهد شد.

جانشین رئیس المصطفی، یکی از فرصت‌های جدید را متوقف شدن جریان عادی سازی روابط دولت‌های اسلامی با رژیم اشغالگر قدس دانست و تأکید کرد: جامعه المصطفی با توجه به ظرفیت بین‌المللی خود باید در عرصه تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق در سطح جهان نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام
captcha