واكنش‌ها به نسل‌كشی صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه/ چهارشنبه؛ روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل
کد خبر: 4176023
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

واكنش‌ها به نسل‌كشی صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه/ چهارشنبه؛ روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل

حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به بیمارستان المعمدانی در غزه که صدها کشته و زخمی به دنبال داشته است، با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح جهان مواجه شده است.

واكنش‌ها به نسل‌كشی صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه / چهارشنبه؛ روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به دشمنی صهیونیست‌ها با اسلام و مسلمانان، تأکید کرد که جنایت تل‌آویو در بمباران بیمارستان غزه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه، تأکید کرد که این جنایت نشانگر دشمنی صهیونیست‌ها با اسلام و مسلمانان است.

این نهاد یمنی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب امروز ماهیت وحشیانه و مجرمانه خود را نشان دادند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیانش بدانند که کشتار امروز ملت فلسطین، بدون پاسخ نخواهد ماند.

شورای سیاسی یمن با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از همه خطوط قرمز عبور کرده‌اند، خاطر نشان کرد: سکوت رژیم‌های عربی و اسلامی جنایتی علیه ملت فلسطین است، ولی باید با زور با رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

اردوغان: بشریت برای توقف وحشی‌گری بی‌سابقه اسرائیل در غزه اقدام کند

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی که طی آن بیش از 500 نفر به شهادت رسیدند، گفت: از همه بشریت می‌خواهم که برای توقف این وحشی‌گری بی‌سابقه در نوار غزه اقدام کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: حمله به بیمارستانی که زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه را درمان می‌کند، آخرین نمونه از حملات اسرائیل است که از اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی خالی است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: من از همه بشریت می‌خواهم که برای توقف این وحشی‌گری بی‌سابقه در نوار غزه اقدام کنند.

جهاد اسلامی: حمله به بیمارستان غزه، بخشی از طرح آمریکا است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله به بیمارستان غزه را بخشی از طرح آمریکا دانست که هدف از آن، نابودی مردم غزه است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، این حمله را بخشی از طرح دولت آمریکا برای نابودی ساکنان غزه و اخراج آنان عنوان کرد.

این جنبش همچنین تصریح کرد: این کشتار نشانگر این است که دولت کینه‌توز آمریکا، هدایت این جنگ را بر عهده دارد؛ جنگی که با هدف کوچاندن مردم ما از نوار غزه به سیناء در مصر صورت می‌گیرد.

قانونگذار آمریکایی: موضع دولت آمریکا در مورد حملات اسرائیل به غزه را از یاد نخواهیم برد

رشیده طلیب، نماینده مسلمان کنگره آمریکا به حمله جنایتکارانه اسرائیل به بیمارستان المعمدانی غزه واکنش داشت و خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما موضع دولت آمریکا در مورد حملات اسرائیل به غزه را به یاد خواهیم داشت.

طلیب با انتشار تصاویری از جنایت رژیم اسرائیل علیه بیمارستان المعمدانی در غزه در حساب اجتماعی خود در ایکس نوشت: اسرائیل به این شکل بیمارستان باپتیست را بمباران کرد و ۵۰۰ فلسطینی (پزشکان، کودکان و بیماران) را به قتل رساند.

وی خطاب به بایدن گفت: زمانی که بایدن از تسهیل آتش‌بس و کمک به کاهش تنش امتناع می‌ورزد، چنین اتفاقی رخ می‌دهد. رویکرد شما برای جنگ و ویرانی، من و بسیاری از فلسطینی‌های آمریکایی و مسلمانان آمریکایی را نسبت به این مسئله آگاه ساخته است. ما موضع دولت آمریکا در مورد حملات اسرائیل به غزه را به یاد خواهیم داشت.

کانادا: حمله به بیمارستان المعمدانی غزه وحشتناک و غیرقابل قبول است

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا سه‌شنبه شب حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را وحشتناک و کاملاً غیرقابل قبول خواند.

ترودو به خبرنگاران گفت: در این مورد و در همه موارد باید به قوانین بین‌الملل احترام گذاشت.

وی افزود: قوانینی درباره جنگ وجود دارد و هدف قرار دادن یک بیمارستان قابل قبول نیست.

بلژیک: غیرنظامیان نباید هدف حملات قرار گیرند

وزیر امور خارجه بلژیک در واکنشی انفعالی به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که ۵۰۰ شهید برجای گذاشت، بر لزوم احترام به قوانین بین‌المللی تأکید کرد و گفت: غیرنظامیان نباید هدف حملات قرار گیرند.

حاجا لحبیب شامگاه سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از گزارش‌های مربوط به تخریب بیمارستان و مدرسه در غزه شوکه شدم. بیم آن می‌رود که صدها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان قربانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بلژیک خواستار احترام به قوانین بین‌المللی است، افزود: غیر نظامیان نباید مورد هدف قرار گیرند یا به عنوان گروگان یا سپر استفاده شوند.

هنیه: جنایت بیمارستان غزه، نشانگر توحش دشمن اسرائیلی است

پس از جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این حمله نشانگر توحش دشمن اسرائیلی است.

هنیه با اشاره به اینکه چنین جنایتی بیانگر حجم شکست دشمن صهیونیستی است، تصریح کرد: دشمن هیچ احترامی برای ارزش‌ها، قوانین و سنت‌ها قائل نیست.

وی با بیان اینکه مجریان جنایت المعمدانی، همان عاملان کشتار صبرا و شاتیلا هستند، خاطر نشان کرد: آمریکاییها که حمایت نامحدودی از صهیونیست‌ها داشتند، مسئول این کشتار هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: اگر دشمن فکر می‌کند که کشتار غزه، سرپوشی بر شکست‌هایش است یا ملت ما را مجبور خواهد کرد که تسلیم شوند، در توهم به سر می‌برد.

این مقام حماس با اشاره به اینکه، مقاومت فقط با اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین متوقف خواهد شد، از ملت فلسطین خواست که به خیابان‌ها بیایند و این جنایت را محکوم کنند.

 حزب‌الله: چهارشنبه روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل

جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) بامداد چهارشنبه بیانیه‌ای درباره جنایت وحشیانه رژیم تروریست صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی در نوار غزه صادر کرد.

به گزارش المیادین حزب‌الله در این بیانیه گفت: جنایت هولناک و وحشیانه باندهای قتل و کشتار صهیونیستی علیه بیمارستان معمدانی عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند.

این جنبش با بیان اینکه کشتار بیمارستان المعمدانی در ادامه قتل‌های دیریاسین، صبرا و شتیلا است، توضیح داد: این جنایت چهره واقعی رژیم و حامی شیطانش را نشان داد.

در این بیانیه آمده است: بیانیه‌های ابراز انزجار دیگر کافی نیست و خواستار تحرک فوری امت مسلمان هستیم تا به خیابان‌ها بریزند و خشم و انزجارشان را نشان دهند. چهارشنبه باید روز ابراز خشم باشد.

واکنش رئیس جمهوری فرانسه به حمله به بیمارستان المعمدانی
 

مکرون بامداد چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ چیزی نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند. هیچ چیزی نمی‌تواند هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند.
 
وی افزود، فرانسه حمله به بیمارستان المعمدانی را که «قربانیان فلسطینی زیادی گرفته است محکوم می‌کند.»
 
مکرون همچنین نوشت: دسترسی بشردوستانه به نوار غزه باید بدون تاخیر فراهم شود.

وزارت خارجه فرانسه نیز سه‌شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله مرگبار به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را قاطعانه محکوم می‌کند.

انتهای پیام
captcha