حوزه علم و فناوری کشور به پویایی رسیده است
کد خبر: 4176044
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
استاندار آذربایجان شرقی:

حوزه علم و فناوری کشور به پویایی رسیده است

عابدین خرّم گفت: رشد و پویایی در حوزه علم و فناوری در کشور جایگاهش را پیدا کرده است و با کشورهای پیشرفته جهان در این حوزه رقابت می‌کنیم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی،  روز گذشته، 25 مهرماه، در نشست هماهنگی یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، گفت: رشد و پویایی در حوزه علم و فناوری در کشور جایگاهش را پیدا کرده و با کشورهای پیشرفته جهان در این حوزه رقابت می‌کنیم و این هم در حد چاپ مقاله نیست.

وی اضافه کرد: حوزه نوآوری و فناوری در هر دو بخش خصوصی و دولتی جایگاه تولید ثروت هستند و رهبر معظم انقلاب نیز با این نگاه در دو دهه اخیر بارها بر لزوم حمایت از نخبگان و نوآوران و شتاب گرفتن قطار این بخش تأکید داشته‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از همین رو نیز نخبگان ایرانی با حرکت جهادی در بخش‌های مختلف نوآورانه برای کشورمان افتخارآفرین بوده‌اند. آذربایجان‌شرقی نیز با پیشینه طولانی در حوزه علم و دانش، پرافتخار بوده و وظیفه ما است که نگذاریم این چراغ پر نور رو به ضعف بگذارد.

 خرّم گفت: رؤسای دانشگاه‌ها نیز باید با درک این واقعیت و موقعیت، به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنند که در حوزه نوآوری و فناوری نه تنها از دیگر استان‌ها عقب نمانیم، بلکه خدمت فرامنطقه ای نیز بدهیم.

وی با تشکر از  تلاش‌های گذشتگان در بنیان‌گذاری نمایشگاه ربع رشیدی گفت: از سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتیم که در اهداف و برنامه‌های برگزاری نمایشگاه تجدیدنظر اساسی کنیم و مأموریت جدیدی مبتنی بر نیازهای روز  برای آن تعریف کنیم.

خرم اضافه کرد: پارسال نمایشگاه ربع رشیدی وضعیت خوبی داشت و روح‌ جدیدی در کالبد آن دمیده شد که نمود بیرونی آن پذیرفته‌شدن نمایشگاه توسط وزارت علوم و معاون علمی ریاست‌جمهوری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: این نمایشگاه محلی برای پرش و جهش نوآوران و فناوران از طریق معرفی آنان و محصولاتشان به بازار و بازاریابی محصولاتشان باشد‌.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و وزارت دفاع باید توجه جدی به برگزاری نمایشگاه داشته باشند، ضمن اینکه بعد ملی نمایشگاه نیز هر سال برجسته‌تر شود.

خرم ادامه داد: سازمان برنامه‌وبودجه و پارک علم و فناوری استان همه تلاششان را بکنند که یک ردیف بودجه ملی برای تثبیت و رشد نمایشگاه ربع رشیدی ایجاد شود. امیدوارم این نمایشگاه مرکزی برای تجاری‌سازی محصولات و تولیدات فناوران و نوآوران کل ایران اسلامی باشد‌.

وی تأکید کرد: سازمان فضایی، حضور ارزشمندی در یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی داشته باشد و محصولاتش را در آن به نمایش بگذارد.

 استاندار از اصحاب رسانه نیز که از ارکان اصلی شکوفایی هر ساله نمایشگاه ربع رشیدی هستند؛ تشکر کرد.

در این نشست از پوستر رینوتکس و رینوفست ۲۰۲۳ با حضور استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha