عملیات طوفان الاقصی اعتماد به نفس آزادگان جهان را تقویت کرد + فیلم
کد خبر: 4176167
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مالزی:

عملیات طوفان الاقصی اعتماد به نفس آزادگان جهان را تقویت کرد + فیلم

رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مالزی(MAPIM) با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی یک حمله پیشگیرانه و تهاجمی بود گفت: این حمله به شیوه‌ای بسیار دردناک به اسرائیل آسیب زد، اعتماد به نفس فلسطینیان را بالا برد و اعتماد به نفس بالایی هم به جهان اسلام و به همه انسان‌های آزاده بخشید.

 نظر به اهمیت مجاهدت ملت فلسطین و غزه و دلاوری‌های رزمندگان مقاومت اسلامی در به زانو درآوردن رژیم غاصب صهیونیستی و نقش مهم موضع‌گیری دانشگاهیان از کشورهای مختلف اسلامی در قبال مسئله فلسطین، وبینار بین‌المللی «طوفان الاقصی از منظر نخبگان دانشگاهی جهان اسلام؛ مسئله فلسطین و آینده فرارو» به میزبانی ایکنا و به شکل حضوری و برخط امروز، چهارشنبه ۲۶ مهر برابر با ۱۸ اکتبر در محل استدیو مبین این خبرگزاری برگزار شد.

این وبینار با محورهای وبینار «طوفان الاقصی از منظر نخبگان دانشگاهی جهان اسلام؛ مسئله فلسطین و آینده فرارو» عبارتند از ظرفیت دانشگاه‌ها و فعالان دانشگاهی جهان اسلام در تبیین جنایات جنگی اسرائیل در غزه، نقش دانشگاهیان در شکستن سکوت نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری درباره جنایات اسرائیل و آینده پروژه عبری ـ غربی عادی‌سازی روابط کشورهای سازشگر با رژیم غاصب صهیونیست برگزار شد. 

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان مهمان ویژه این وبینار بود که با حضور در استدیو به سؤالات مجری برنامه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین به‌ویژه دستاوردهای مقاومت اسلامی در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی پاسخ داد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) العالمیه، به صورت برخط مهمان دیگر این وبینار بودند که با محوریت مسئله فلسطین سخنانی را ایراد کردند.

همچنین در بخش مهمانان خارجی این وبینار که به صورت ویدئوکنفرانس مشارکت داشتند، عرفان عبدالله ابوزاید، سخنگوی انجمن دانشجویان عضو جهاد اسلامی و تحلیلگر فلسطینی از غزه، محسن رسول الصفار، رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اسلامی نجف اشرف از عراق و محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی دیدگاه‌های خود را حول محور این وبینار ارائه دادند.

عزمی عبدالحمید، رئیس شورای سازمانهای اسلامی مالزی(MAPIM) در سخنانی به موضوع عملیات طوفان الاقصی و تاریخچه مقاومت فلسطین و ضرورت اتحاد جهان اسلامی در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی پرداخت که در ادامه متن کامل سخنان وی را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
از اینکه این فرصت را به من دادید سپاسگزارم. 
درباره منازعه کنونی فلسطین و اسرائیل و عملیات طوفان الاقصی از دیدگاه اسلامی ما باید بدانیم که هر موضوعی را باید در بافت خاص آن مورد بحث قرار داد. یک تاریخ طولانی از سرکوب علیه فلسطینیان وجود دارد و مدت‌هاست که حقوق آنها نادیده گرفته و به وحشیانه‌ترین شکل با آنها برخورد شده است. 
اکنون پس از 75 سال یک لحظه مهم از مقاومت رقم خورد؛ حمله غافلگیرانه اخیر علیه اسرائیل غیرمنتظره نبود بلکه اوج قیام از طرف کل مردم فلسطین بود.
موضوعی که به ذهن می‌رسد این است که گفته می‌شود اسرائیل حق دفاع از خود دارد؛ این کاملاً بی‌معنا و غیرقابل قبول و غیرمنطقی است. واقعیت این است که صهیونیست‌های اسرائیلی اشغالگر هستند و به زور زمین‌های فلسطینیان را گرفته‌اند. آنها مردم فلسطین از کودکان تا بزرگسالان را کشته‌اند. آنها هر نوع جنایتی  را علیه مردم بر خلاف قوانین بین‌المللی کرده‌اند. آنها از روز اول یعنی از سال 1948 قتل عام و نسل‌کشی کرده‌اند. بنابر این فلسطینیان دچار چنین رنج‌هایی بوده‌اند؛ پس حق دفاع از خود برای اسرائیل معنا ندارد. 
البته این حمله به شیوه‌ای بسیار دردناک به اسرائیل آسیب زد آنها انتظار چنین چیزی نداشتند و همه جهان آن را غیرمنتظره خواندند. نیروهای اطلاعاتی اسرائیل ناکام ماندند. بنابر این، این یک غافلگیری نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کل جهان بود.
این یک حمله پیشگیرانه و تهاجمی بود زیرا مقاومت به این نتیجه رسید که استراتژی دفاعی دیگر کافی است؛ اسرائیلی‌ها فشار را بر مردم فلسطین چه در غزه و چه کرانه باختری روز به روز بیشتر کردند. غزه در سالهای 2008، 2012، 2014  و2021 تحت حملات سنگین اسرائیل بوده است.
غزه تنها از خود دفاع کرده است. ارزش این دفاع بسیار بالاست. آنها به این نتیجه رسیدند که تنها راه این است که مقاومت و حمله کنند. این ربطی به حق دفاع از خود برای اسرائیل ندارد. این حق فلسطینیان است که قیام کنند و آزادی سرزمین‌های خود را بخواهند و آنچه که به زور از آنها گرفته شده پس بگیرند. 
بنابر این عملیات طوفان الاقصی ارزشمند است. قدرت‌های غربی بویژه آمریکا و متحدانش، حماس را محکوم و تکرار می‌کنند که حماس تروریست است. این چیزی نیست که ما انتظارش را نداشته باشیم. اما آمریکا تأمین مالی اسرائیل اشغالگر را بر عهده داشته است. آنها با تأمین نیازهای مالی اشغالگران آنها را تقویت کردند. بنابر این تنها چاره برای فلسطینیان این بوده که از خود دفاع کنند و نشان دهند که دیگر بس است.
این بسیار روشن است. چیزی که ما شاهدیم این است که عملیات طوفان الاقصی اعتماد به نفس فلسطینیان را بالا برده و آنها دریافتند که شکست دادن دشمن غیر ممکن نیست.
طوفان الاقصی این مقاومت را به سطح تازه‌ای ارتقا داد؛ این عملیات تبلیغات رژیم شرور اسرائیل که می‌خواهد به اشغالگری مداوم خود ادامه دهد را از بین برد. رژیمی که می‌خواهد قلمرو خود را تحت عنوان اسرائیل که یک رژیم غیرقانونی و آپارتایدی است گسترش دهد. عملیات طوفان الاقصی اعتماد به نفس فلسطینیان را بالا برد و اعتماد به نفس بالایی هم به جهان اسلام و به همه انسان‌های آزاده بخشید. همچنین نشان داد که اسرائیل شکست‌ناپذیر نیست و ضربه‌پذیر است. تنها نیاز به اعتماد به نفس و سازماندهی دارد تا بتوان از نظر نظامی آن را شکست داد. 
اما وقتی به آینده فلسطین و به بعد از عملیات هفتم اکتبر نگاه می‌کنیم، ما خواهان مقاومت قوی‌تر در برابر اسرائیل و قدرت‌های غربی حامی آن بویژه ایالات متحده آمریکا هستیم. آمادگی برای فشار جهانی علیه رژیم تروریست اسرائیل باعث شکست این رژیم تحت حمایت غرب خواهد شد. 
آینده فلسطین تنها به فلسطینیان بستگی ندارد بلکه وابسته به کل جهان اسلام است که اکنون می‌توانند موقعیت خود را بازسازی کند. اسرائیلی‌ها با حمایت غرب نقشه‌های زیادی برای مقابله با اسلام دارند و می‌خواهند دولت‌های اسلامی را تحت سلطه خود درآورند. مردم از غرب و شرق قیام می‌کنند. 
بنابر این در آینده جهان باید علیه صهیونیسم، نژادپرستی و فاشیسم اسرائیل بایستد. تنها راه برای تکرار طوفان الاقصی این است که بتوانیم خود را سازماندهی کنیم به طوری که جامعه بین‌الملل باید همه قطعنامه‌ها و قوانین علیه اسرائیل را اجرا کند تا اسرائیل در برابر احکام دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) احساس آزادی و مصونیت نکند. 
جهان باید موضع خود را در برابر اسرائیل روشن کند و این رژیم را همچون غده سرطانی بداند که باید مستقغیما با آن برخورد شود و نباید اجازه داشته باشد به اقدامات خود ادامه دهد. 
 اینگونه است که آینده فلسطین در مسیرتازه‌ای می‌افتد. باید این اقدامات عملی شود و این رژیم از نظر سیاسی و اقتصادی تحت فشار قرار بگیرد و صهیونیست‌ها و قدرت‌های غربی از سوی همه ملت‌های جهان مورد بازخواست قرار بگیرند. ما اطمینان کامل داریم که چنین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha