یزدی‌ها ۳۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 4176193
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

یزدی‌ها ۳۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به رشد 26 درصدی پرداخت زکات در استان گفت: نیکوکاران یزدی در سال جاری 38 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

نشست شورای زکات استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 26 مهرماه در نشست شورای زکات استان، با اشاره به اهمیت زکات در کمک به نیازمندان گفت: بیش از 32 آیه قرآن در مورد زکات نازل شده که این موضوع بیانگر اهمیت موضوع زکات در دین مبین اسلام و زندگی است.

امام جمعه یزد افزود: ایمان مردم و عنایت خداوند متعال باعث شده افراد توانمند بیش از پیش نیازمندان و فقرا مورد توجه خود دارند و از آنها با وجود شرایط بد اقتصادی دستگیری کنند.

وی با اشاره به ضرورت رساندن فوری زکات به دست نیازمندان مخصوصاً در روز عید فطر بیان کرد: ضمن توجه به احداث مسکن برای نیازمندان، به معیشت آنها نیز باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

ناصری تبلیغ زکات در بین مردم بویژه روستاییان و توضیح مسائل شرعی برای کشاورزان را حائز اهمیت دانست و گفت: موارد مصرفی زکات و نحوه توزیع آن بین نیازمندان باید به مردم از طرق مختلف اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی شود.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی با اشاره به رشد 26 درصدی پرداخت زکات در 6 ماهه امسال نسبت به سال قبل اظهار کرد: نیکوکاران استان در این مدت 38 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه زکات پرداختی بویژه در روز عید فطر در همان روز و قبل از ظهر به حساب نیازمندان واریز شده است گفت: موارد مصرف زکات پرداختی در طول سال در بخش‌های مختلفی مثل احداث مسکن، پرداخت هزینه‌های درمانی و معیشت نیازمندان کل استان صرف شده است. 

انتهای پیام
captcha