اعتراض سازمان‌های حامی فلسطین به سکوت بریتانیا
کد خبر: 4176202
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

اعتراض سازمان‌های حامی فلسطین به سکوت بریتانیا

مجمع فلسطین در بریتانیا و سازمان‌های طرفدار فلسطین خواستار تحصن گسترده در مقابل مقر دولت این کشور در لندن در اعتراض به سکوت درمورد قتل‌عام بیمارستان غزه شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مجمع فلسطین در بریتانیا و سازمان‌های طرفدار فلسطین خواستار تحصن گسترده در اعتراض به سکوت دولت این کشور در برابر قتل‌عام بیمارستان غزه شدند.

این راهپیمایی در پاسخ به دعوت مجمع فلسطین در بریتانیا، کمپین همبستگی فلسطین بریتانیا (PSC)، سازمان دوستان الاقصی (FOA)، انجمن اسلامی بریتانیا (MAB)، "جنگ را متوقف کنید" برگزار می‌شود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس عصر دیروز سه شنبه در توییتی در خصوص کشتار بیمارستان غزه گفت: تخریب بیمارستان المعمدانی الاهلی تلفات جانی زیادی به جا گذاشته است.

وی افزود: بریتانیا به صراحت گفته است، حفاظت از جان غیرنظامیان باید در درجه اول باشد. وی در پایان توییت خود نوشت: بریتانیا با متحدان خود برای کشف آنچه اتفاق افتاده و محافظت از غیرنظامیان بی گناه در غزه همکاری خواهد کرد.

دولت انگلیس از اولین روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، جنبش مقاومت اسلامی را محکوم و آن را به تروریسم متهم کرد. جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، هفته گذشته از اسرائیل بازدید کرد تا اعلام کند که دولت بریتانیا در کنار این رژیم می‌ایستد. 

ریچی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و محمود عباس، رئیس جمهور این کشور تماس‌هایی برقرار کرد و در لندن از ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن استقبال کرد و همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. 

بسیاری از شهرهای بریتانیا شاهد تظاهرات گسترده مردمی در رد جنگ به رهبری اسرائیل علیه غزه و خواهان توقف فروش سلاح به اسرائیل بودند.

اسرائیل برای دوازدهمین روز متوالی حملات شدیدی را علیه غزه انجام داد و آب، برق، غذا و دارو را به روی مردم این منطقه قطع کرده است. بمباران شب گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه که منجر به کشته شدن حداقل ۵۰۰ نفر شده است با محکومیت گسترده جهانی روبرو شده است. تا کنون حدود 3 هزار فلسطینی در حملات اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. 

انتهای پیام
captcha