رژیم صهیونیستی در مقابل دو راهی شکست قرار دارد
کد خبر: 4176232
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
حسن هانی‌زاده:

رژیم صهیونیستی در مقابل دو راهی شکست قرار دارد

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در مقابل یک دو راهی قرار دارد، گفت: اگر اسرائیل به صورت زمینی به نوار غزه حمله کند شکست سنکین با تلفات زیاد خواهد خورد و اگر هم به این بمباران‌های کور و کشتار زیاد غیر نظامیان ادامه دهد لکه ننگ شکست «طوفان الاقصی» همچنان بر پیشانی مقامات صهیونیستی باقی خواهد ماند.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تحولات فلسطین از عملیات طوفان الاقصی تا به امروز گفت: این عملیات یک عملیات ترکیبی پیچیده نظامی و اطلاعاتی بود که ارتش رژیم صهیونیستی را با یک شکست بزرگ و بی‌سابقه روبرو ساخت. رژیم صهیونیستی در پی این شکست حملات وحشیانه و ضد بشری را علیه ملت فلسطین و نوار غزه آغاز کرد و تا امروز ادامه داده که بمباران بیمارستان «المعمدانی» و کشتار هزاران نفر از جمله کودکان و زنان یکی از بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین این جنایات ضد انسانی اسرائیل است. این اقدامات با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم غزه و وادار کردن مقاومت به عقب‌نشینی انجام گرفته و هر بار رنگ و بوی وحشیانه‌تری به خود می‌گیرد.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه نوار غزه گفت: تداوم و شدت یافتن این حملات در آینده از جمله تلاش برای ورود زمینی به این منطقه مشکلات زیادی برای ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند زیرا ارتش این رژیم برای جنگ‌های شهری و پارتیزانی ساخته نشده و دارای یک ساختار کلاسیک است.
 

تبعات سنگین حمله زمینی به غزه  

 
هانی‌زاده اظهار کرد: مقاومت فلسطین الان براساس برآوردهای اولیه حدود 80 هزار نیروی آماده و قدرتمند برای مقابله با حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی دارد. به نظر می‌رسد اگر ارتش اسرائیل بخواهد به صورت زمینی به غزه حمله کند با یک شکست بزرگ مواجه می‌شود و لذا بمباران‌های چند روز گذشته و کشتار وحشتناک غیر نظامیان برای ایجاد وحشت در میان رزمندگان فلسطینی و وادار کردن مردم غزه به خروج از این منطقه است.
 

بیشتر بخوانید:


این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: در این میان آمریکایی‌ها پیام ایران و حزب‌الله را به خوبی رمزگشایی کرده‌اند که اگر اسرائیل بخواهد حمله زمینی به غزه انجام دهد حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت دست‌بسته نخواهند بود و به صورت فعال وارد این جنگ می‌شوند.
 

رژیم صهیونیستی در مقابل یک دو راهی  

 
وی ابراز کرد: اکنون رژیم صهیونیستی به نوعی در یک دوراهی قرار گرفته است؛ اگر به صورت زمینی حمله کند به دلیل توانایی بیشتر مقاومت فلسطین در جنگ‌های شهری و چریکی با تلفات سنگین شکست خواهد خورد و اگر هم حمله زمینی نکند و همچنان به بمباران منطقه و کشتار غیر نظامیان ادامه دهد این لکه ننگ شکست بر پیشانی مقامات رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. لذا روزهای آینده مشخص می‌کند که اسرائیلی کدام راه را انتخاب می‌کنند.
 
هانی‌زاده بیان کرد: در این میان مقامات آمریکایی از جمله بایدن، وزیر خارجه، وزیر دفاع و فرمانده سنتکام برای افزایش روحیه صهیونیست‌ها و کمک نظامی و مدیریت جنگ وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. این نشان می‌دهد آمریکا با تمام قدرت در کنار اسرائیل، در کشتار وحشیانه مردم غزه شریک هستند.
 

اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر اخراج ساکنان غزه 

 
هانی‌زاده درباره برخی اختلافات میان مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این اختلاف بر سر اخراج ساکنان نوار غزه است و مصر به شدت مخالف اسکان آنها در صحرای سینا است. همچنین اردن نیز با اسکان بخش دیگری از ملت فلسطین مخالف است. لذا اخراج اهالی غزه به خارج از این منطقه پیامدهای سنگین حیثیتی، سیاسی و امنیتی برای اسرائیل و آمریکا خواهد داشت و از طرف دیگر حمله زمینی به غزه نیز هزینه سنگین نظامی و انسانی برای آمریکا و اسرائیل دارد.
 
وی ادامه داد: براین اساس آمریکا به دنبال یک راه حل سوم است تا جنگ در همین محدوده نوار غزه به پایان برسد و به نوعی امتیاز برای اسرائیل بگیرند و شرایطی را دیکته کنند تا با فشار مردم غزه و حکومت خودگران، حماس و جهاد اسلامی در مقابل پایان دادن به جنگ خلع سلاح شوند. از این منظر با یک جنگ سرنوشت‌ساز روبرو هستیم و آینده منطقه براساس خروجی این جنگ و عملیات طوفان الاقصی رقم خواهد خورد.
 

طوفان الاقصی؛ آغازگر یک موازنه جدید قدرت به نفع مقاومت  

 
این کارشناس مسائل منطقه درباره تأثیر عملیات طوفان الاقصی در برقراری یک موازنه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات به اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی پایان داد و این ارتش که تا پیش از این عملیات به منزله یک قدرت برتر منطقه‌ای تلقی می‌‌شد، الان در حالت ضعف و شکست روحی قرار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: با این عملیات و تحولات پس از آن، مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی سرعت بیشتری می‌گیرد و یهودیان دارای تابعیت دوگانه به کشورهای خود بازخواهند گشت و این به نگرانی جمعیتی مقامات صهیونیستی خواهد افزود. قطعا پس از پایان جنگ، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و فضای جدیدی در ساختار سیاسی اسرائیل ایجاد می‌شود.
 
هانی‌زاده در پایان اظهار کرد: این عملیات در داخل فلسطین نیز تراز قدرت نظامی حماس و جهاد اسلامی را ارتقا داد و این امر در آینده موازنه قدرت را در منطقه به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد کما اینکه خود این عملیات آغازی بر به هم خوردن این موازنه به نفع مقاومت فلسطین است. 
 
گفت‌وگو از مهدی مخبری
انتهای پیام
captcha