کشور‌های اسلامی سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند
کد خبر: 4176306
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
رئیس‌جمهور در اجتماع عظیم ضدصهیونیستی مردم تهران:

کشور‌های اسلامی سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در اجتماع عظیم ضدصهیونیستی مردم تهران تأکید کرد: کشور‌های اسلامی باید سفرای این رژیم را اخراج کنند و ارتباط با این رژیم قطع شود. در رفع حصر غزه و امدادرسانی انتظار ما از دولت مصر و سازمان همکاری اسلامی این است که راه رفح باز و امدادرسانی آغاز شود.

کشور‌های اسلامی سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنندبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عصر امروز چهار‌شنبه ۲۶ مهرماه، در اجتماع عظیم مردم تهران که در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه در میدان انقلاب برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران، امت اسلامی، انسانیت، مردم آگاه و باوجدان جهان است، گفت: امروز عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک به دست افراد انسان‌نماست که به تعبیر امیرالمؤنین‌(ع) هیبت و شکل آن‌ها همچون انسان است، اما قلب آنها، قلب حیوان است.

وی افزود: کدام انسان این جنایت هولناک کشتن زنان، کودکان و حمله به بیمارستان را قبول می‌کند. با حمله به بیمارستان پایان رژیم صهیونیستی آغاز شد. هر قطره خون فلسطینی که بر زمین ریخته می‌شود، یک گام رژیم صهیونیستی به سقوط نزدیک‌تر می‌شود. رژیم صهیونیستی با ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم، بیدادگری، ویرانگری، کشتن زنان و کودکان، تصرف زمین‌ها، زندان و شکنجه و این همه ظلم و ستم تصور می‌کند می‌تواند حق مردم فلسطین را از بین ببرد. رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از پیمان‌ها و مذاکرات در جلسات و میز‌های مذاکره با سازمان‌های آزادی‌بخش و نیز قراردادهای کمپ دیوید، قرارداد شرم الشیخ و قرار داد اسلو پایبند نبود.



حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به آیه ۱۲ سوره توبه؛ «إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ (توبه- ۱۲)» گفت: به تعبیر قرآن کریم اینان میثاق‌شکن و پیمان‌شکن هستند و به هیچ پیمان پایدار نبودند و تصور کردند می‌توانند با عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه بر جنایات خود سرپوش بگذارند و حق مردم را زایل کنند؛ اما مردم فلسطین و مردم منطقه، همواره فریاد زدند که هیچ زمان جریان مقاومت در مورد فلسطین کم‌رنگ نشده است. یک روز در انتفاضه اول و بعد در انتفاضه دوم، سوم و چهارم ایستادگی کردند و جوانان حبس‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کردند، اما دست از حقوق حقه خود دست بر نداشتتد.

 با انقلاب اسلامی جریان مبارزات مردم فلسطین شکل دیگری پیدا کرد

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با انقلاب شکوهمند اسلامی جریان مبارزات مردم فلسطین شکل دیگری پیدا کرد و آن‌ها را برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر و پیروزی را برای مردم فلسطین حتمی‌تر کرد و آنها ایستادگی و مقاومت کردند، به نحوی که این ایستادگی باعث شد رژیم صهیونیستی دست به حملات بیشتری بزند و جنگ سنگ تبدیل به جنگ با موشک شد و مردم فلسطین دست از حق خود بر نداشتتد، تا جایی که این ظلم‌ها ازجمله شهرک‌سازی‌ها، شکنجه‌ها، زندانی‌کردن‌ها، از بین بردن کرامت انسانی و بی‌حرمتی به مسجد الاقصی مردم فلسطین را به ستوه آورد.

وی با بیان اینکه مجاهدان فلسطینی نشان دادند که ابتکار عمل به دست آن‌ها هستند و با یک حرکت شکننده طوفان الاقصی، شکست بزرگی را بر دشمن وارد کردند، گفت: این شکستی جدی برای رژیم صهیونیستی بود که دارای ۷ سرویس اطلاعاتی است و غیر از گنبد آهنین و موساد شش جریان اطلاعاتی فعال دیگر دارند، اما طوفان الاقصی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و شکستی نظامی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: رژیم صهیونیستی که حریف نیرو‌های مقاومت نشده و نخواهد شد، حمله به کودکان و زنان را آغاز کرد و فکر می‌کند با حمله به منازل مسکونی و زنان و کودکان مظلوم می‌تواند شکست خود را جبران می‌کند، غافل از اینکه شکست با این جنایات ضدبشری جبران نخواهد شد. این شکست به هیچ عنوان ترمیم نخواهد شد و به قول رهبر انقلاب اسلامی ترمیم‌نشدنی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شما فکر می‌کنید کشتن زنان و کودکان می‌تواند شکست شما را ترمیم کند؟! رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و حضور سران آنان در سرزمین‌های اشغالی را می‌بینیم که نشان می‌دهد صحنه این جنگ را آمریکا مدیریت می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز سیدحسن نصرالله اعلام کرده که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است و حقیقت آن است که این رژیم با شکستی که به آن وارد شده، فرو ریخت، اما آمریکا به کمکش آمده است و تجهیزات به فلسطین اشغالی وارد می‌کند. امروز در جلوی چشم کشور‌های منطقه موشک‌ها را وارد فلسطین اشغالی می‌کنند و بر سر مردم غزه می‌ریزند. مردم غزه شما را شریک جنایات رژیم صهیونیستی می‌دانند.

نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی

رئیس دولت سیزدهم تأکید کرد: علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده و این هم یک شکست دیگر برای آنان است. امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: حرکت سیاسی ارتباط و عادی‌سازی روابط با کشور‌ها دیگر موضوعیت خود را از دست داده است. محکوم کردن این جنایت کفایت می‌کند؟ آیا فقط اعلام انزجار کافی است؟ امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدام مؤثر هستند.

وی  افزود: بمباران مناطق مسکونی و کشتن مردم، زنان و کودکان باید فوراً قطع شود. این مطالبه همه مردم مسلمان و آزاده جهان است. به مقاومت زورتان نمی‌رسد پس مردم عادی را می‌کشید؟ چه کسی این اقدام را در عرصه جنگ ارزشمند می‌داند؟ حصر غزه باید شکسته شود تا امدادرسانی سریع به مردم انجام شود. کشور‌های اسلامی باید سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج کنند و ارتباط با این رژیم قطع شود. در رفع حصر غزه و امدادرسانی انتظار ما از دولت مصر و سازمان همکاری اسلامی این است که راه رفح باز و امدادرسانی آغاز شود.

انتقام سخت امت اسلامی از رژيم صهیونیستی در راه است

رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به سران رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن تصریح کرد: انتقام سخت از شما به دست امت‌های اسلامی در پیش است. بدانید که خشم ملت‌های مسلمان از شما قطعی است؛ اگرچه ممکن است دیگران دیر بپندارند و دور باشد، اما معتقدیم آزادی قدس شریف نزدیک و نزدیک‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی و مردمی و سازمان هلال احمر جمع‌آوری شده تا این کمک‌ها به دست مردم غزه برسد، گفت: برای رساندن این کمک‌ها نباید لحظه‌ای را از دست داد. بیمارستان‌های صحرایی برای رسیدگی مجروحان آماده شود. من به سران رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام می‌کنم که کاملاً آمادگی دفاع از ملت فلسطین در کشور‌های اسلامی و حتی همه در میان مردم دیگر دنیا که راهپیمایی آنان را دیده‌اید، وجود دارد.

وی در پایان با تقدیر از حضور مردم در این تجمع خطاب به حاضران، اظهار کرد: آنچه می‌تواند امنیت ملی کشور ما را تأمین کند، حضور شما مردم در صحنه است. حضور شما در صحنه می‌تواند دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کند. از همه کسانی که در جای جای شهرها، بخش‌ها و روستا‌ها برای اعلام نفرت و بیزاری از این رژیم تجمع کردند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام
captcha