طوفان الاقصی موازنه قدرت را به هم ریخت
کد خبر: 4176309
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
جواد آرین‌منش:

طوفان الاقصی موازنه قدرت را به هم ریخت

نمایند ادوار مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طوفان الاقصی موازنه قدرت را هم ریخت، گفت: یک آرایش نظامی جدید در دنیا در حال شکل‌گیری است که قابل ملاحظه است.

جواد آرین منش، نمایند ادوار مردم مشهد در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد آرین‌منش، نمایند ادوار مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۶مهرماه، در میزگرد مجازی با عنوان «آخرین تحولات فلسطین؛ طوفان الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیونیستی»، اظهار کرد: حادثه شب گذشته و اقدام اسرائیل در بمباران بیمارستان المعدانی که منجر به شهادت صدها زن و کودک فلسطینی شد، موضوع قابل تحلیلی است و ابعاد این فاجعه باید مورد کنکاش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ددمنشی صهیونیست بین‌الملل بارها به منصه ظهور رسیده و از این حرکت‌های فاجعه بار را مکرر شاهد بودیم؛ از فاجعه در دیریاسین و صبرا و شتیلا تا تجاوزات متعدد به غزه، همه نشان از اقدامات ضدحقوق بشری اسرائیل دارد. حمله به بیمارستان که با آگاهی کامل اتفاق افتاد و عده زیادی در این حادثه شهید و زخمی شدند، هیچ توجیهی ندارد.

 این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه این حادثه نقطه عطف مبارزات غزه محسوب می‌شود، بیان کرد: از لحظه وقوع این اتفاق موضع‌گیری طرفداران اسرائیل جالب بوده است، زیرا نتوانستند این حرکت را توجیه کنند و برای آن بیانی قابل دفاع داشته باشند. با این اتفاق، صحنه جنگ به نفع مردم غزه در فضای رسانه‌ای تغییر کرد که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

آرین‌منش همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی غزه، تصریح کرد: غزه یک باریکه در ساحل مدیترانه است و مجموع مساحت آن 365 کیلومترمربع و معادل 4 برابر جزیره کیش است و با بیش از دو میلیون جمعیت، از متراکم‌ترین نقاط جهان محسوب می‌شود. غزه از شمال و شرق با اسرائیل و از جنوب با مصر هم‌مرز است و از طریق گذرگاه رفح با مصر ارتباط دارد و این گذرگاه تنها معبر رساندن امکانات به مردم غزه است.

وی با اشاره به ممنوعیت کشاورزی در غزه، گفت: مردم این منطقه در یک زندان باز و تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی هستند. تنها فرودگاه غزه نابود شده است و آب و برق و انرژی هم ندارد. لذا با این شرایط تعجب جهانیان از حضور بیش از دو میلیون نفر در این منطقه برانگیخته شده است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه نیروهای حماس در چنین شرایطی دست به انجام عملیات طوفان‌الاقصی زدند، گفت: این حرکت نشان داد که اسرائیل یک دژ نفوذناپذیر نیست و با شکستن این دژ، ابهت اسرائیل نیز شکسته شد. از طرفی این حرکت و اقدام نیروهای مقاومت معادلات اسرائیل را به هم زد و تلاش‌های آمریکا برای عادی‌سازی  روابط میان رژیم صهیونیستی و اعراب را ناکام گذاشت.

آرین‌منش با بیان اینکه در حوزه اقتصادی نیز این عملیات افزایش بهای نفت در دنیا را به همراه داشت، بیان کرد: بنابراین سرویس‌های جاسوسی اسرائیل الان حرفی برای گفتن ندارند و موازنه قدرت با این اقدام نیروهای مقاومت به هم ریخته و یک آرایش نظامی جدید در دنیا در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام
captcha