هشدار مقاومت اسلامی عراق به نیروهای آمریکایی + فیلم
کد خبر: 4176341
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

هشدار مقاومت اسلامی عراق به نیروهای آمریکایی + فیلم

مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به افزایش حملات خود به پایگاه‌ها و مواضع مرتبط با ایالات متحده آمریکا در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومه، مقاومت اسلامی عراق امروز در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن دو پایگاه اشغالگران آمریکایی  عین‌الاسد در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها بامداد امروز به وسیله پهپاد و به صورت دقیق مورد هدف قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی در عراق نسبت به افزایش این عملیات‌ها هشدار می‌دهد و از برادران قهرمان در ارتش و دستگاه امنیتی [ عراق ] می‌خواهد که از مراکزی که نیروهای آمریکایی در آن‌ها قرار دارند و تحت نظر آن‌ها است، دور شوند.

پیشتر شبکه المیادین گزارش داد که گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای مسئولیت دو حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکایی الحریر در اربیل کردستان عراق و عین‌الاسد در استان الانبار را برعهده گرفتند.

یک منبع وابسته به مقاومت اسلامی عراق به شبکه المیادین گفته بود که به آمریکایی‌ها این وعده را می‌دهیم که عملیات‌های بیشتری در راه خواهد بود.

همچنین پیشتر دو مقام آمریکایی اعلام کرده بودند ارتش این کشور حمله به نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق را در صبح امروز (چهارشنبه) خنثی کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقامات آمریکایی نوشت: این پهپادها قبل از این حمله رهگیری شدند.

رویترز افزود: دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، از اشاره به مظنون این حمله پهپادی خودداری کردند اما این حمله در حالی انجام شد که واشنگتن در حالت آماده‌باش شدید همزمان با افزایش تنش‌ها در منطقه به دلیل تشدید جنگ بین نیروهای حماس و اسرائیل است.

این دو مقام آمریکایی تأکید کردند که این حمله پهپادی یکجانبه که پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق را هدف قرار داده بود، رهگیری شد. پایگاه هوایی الاسد میزبان نیروهای آمریکایی است.

به نوشته رویترز، این حمله ساعاتی بعد از حمله به بیمارستانی در غزه رخ داد که در آن صدها فلسطینی جان باختند. حمله به این بیمارستان ریسک سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی را که قرار بود امروز چهارشنبه به منظور حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس انجام شود، افزایش داد.

انتهای پیام
captcha