از حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه
کد خبر: 4176419
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
در سیزدهمین روز طوفان الاقصی

از حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه

حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار روسیه، چین، ایران و عراق درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه بر منطقه و گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال باز شدن گذرگاه رفح تا فردا از تازه‌ترین اخبار تحولات مربوط به غزه است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در حالی وارد سیزدهمین روز خود شده که تاکنون سه هزار و 500 شهید و بیش از 12 هزار زخمی برجای گذاشته که بیشترشان زن و کودک هستند.

تنها در 24 ساعت گذشته 678 نفر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

در همین حال رایزنی‌های دیپلماتیک بین کشورهای منطقه برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه آن در به خاک و خون کشیدن مردم غزه ادامه دارد.

هشدار روسیه، عراق و ایران درباره خطر گسترش جنگ برای امنیت منطقه

فواد حسین، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که این نشست در حاشیه نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات نظامی اسرائیل به مردم فلسطین بوده است که دیروز چهارشنبه در مقر دبیرخانه کل سازمان در شهر جده برگزار شد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که تمام تلاش‌ها باید بر توقف جنگ و حفاظت از غیرنظامیان متمرکز شود و درباره خطر گسترش جنگ برای امنیت کل منطقه نیز صحبت شد.

رویترز به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که خطر جدی تبدیل درگیری در غزه به یک درگیری منطقه‌ای وجود دارد و روسیه در این زمینه با ترکیه در تماس است. لاوروف تلاش برای مسئول دانستن ایران در قبال بحران غزه را تحریک آمیز دانست.

در همین حال ریشی سوناک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر گفت پکن امیدوار است با  قاهره برای دستیابی به "ثبات بیشتر" در خاورمیانه همکاری کند.

شی در جریان نشستی در پکن گفت: چین آماده است همکاری با مصر را افزایش دهد و اطمینان و ثبات بیشتری را برای منطقه و جهان به ارمغان آورد.

از حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه

رئیس جمهور چین گفت: فوری ترین کار این است که آتش و جنگ در اسرع وقت متوقف و از گسترش درگیری جلوگیری شود

وی افزود: باید تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از خارج شدن امور از کنترل و ایجاد یک بحران انسانی خطرناک انجام شود.

رئیس جمهور چین گفت: ما از تلاش‌های مصر برای باز کردن کریدورهای بشردوستانه حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم هماهنگی با آن و با کشورهای عربی را با هدف دستیابی به راه حلی سریع، جامع و پایدار تقویت کنیم.

هراس اسرائیل از ورود یمن به نبرد غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه نوشتند به دنبال اعلام جهاد فراگیر جنبش انصار الله یمن برای مقابله با اسرائیل و قصد آن برای مشارکت تاثیرگذار در نبرد فلسطین این جنبش تهدید مضاعف برای اسرائیل محسوب می‌شود.

از حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه

مردم استان‌های مختلف یمن دیروز با برپایی راهپیمایی‌های خشم بر آماده باش عمومی برای جهاد دفاع از فلسطین و شرکت در نبرد مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کردند و گفتند که آماده‌اند هر گزینه‌ای را که رهبری انقلاب یمن صلاح بداند به اجرا گذارند.

حماس: بیانیه کنفرانس جده عملی شود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ضمن ارج نهادن به بیانیه پایانی سازمان کنفرانس اسلامی در جده خواستار عملی کردن واقعی آن شد.

در بیانیه امروز پنجشنبه حماس آمده است: ما از هر آنچه در بیانیه کنفرانس اسلامی جده آمده استقبال می‌کنیم، چرا که در آن خواستار توقف فوری تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و گشایش گذرگاه‌های انسانی امن به شکل فوری برای رساندن کمک‌های بشردوستانه شده و رفع فوری محاصره غزه شده و رژیم اشغالگر را مسئول کامل تجاوز و محاصره و ارتکاب جنایات در حق مردم غزه می‌داند.

حماس تاکید کرد: این مواضع بیان شده در کنفرانس جده نشانه اتفاق نظر امت عربی واسلامی بر سر حمایت از مساله عادلانه فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین است.

ادعای بایدن درباره رسیدن کمک‌ها به غزه تا فردا جمعه

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که با اسرائیلی‌ها در مورد لزوم حمایت از ارسال کمک‌ها به غزه «بسیار تند» بوده است.

بایدن در اظهارات خود پس از بازگشت از سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: کمک ها به سرعت به غزه ارائه می شود، اما اگر حماس کمک های ارسال شده به نوار غزه را مصادره کند، متوقف خواهد شد.

 رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه موافقت شد گذرگاه رفح برای ورود 20 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه باز شود که احتمال می‌رود روز جمعه وارد شود، افزود: تلاش می‌کنیم در دور بعدی حدود 150 کامیون کمک‌رسانی را وارد کنیم.

وی  همچنین مدعی شد: ما به اسرائیل اطلاع ندادیم که در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ وارد جنگ خواهیم شد.اسرائیل قربانی بوده و اگر فرصتی برای کاهش رنج‌هایش وجود داشت، باید چنین باشد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه در میانه اعتراضات جهانی به حمله سفاکانه رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت به سرزمین‌های اشغالی رفت و ضمن دیدار با نخست وزیر این رژیم در کابینه جنگ آن حضور یافت.

سازمان ملل: باید روزانه 100 کامیون کمک بشردوستانه وارد غزه شود

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه امروز پنجشنبه اعلام کرد که نوار غزه به مقدار زیادی کمکهای بشردوستانه نیاز دارد.

ساعاتی پس از اینکه بایدن از موافقت رژیم صهیونیستی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد، گریفیتس گفت: ما باید با تعداد زیادی کامیون شروع کنیم، باید به 100 کامیون در روز برسیم، برنامه کمک‌رسانی به غزه قبلاً نیز چنین بوده است.

وی تاکید کرد: ما باید تضمینی را به دست آوریم که بتوانیم هر روز به شیوه‌ای مصمم، مکرر و قابل اعتماد و به وفور کمک وارد غزه کنیم و پس از آن کارکنان سازمان ملل متحد در نوار غزه، از جمله 14 هزار کارمند آنروا کمک ها را توزیع خواهند کرد.

گریفیتس ادامه داد: ثانیاً ما باید بتوانیم در امنیت کامل به مردم دسترسی پیدا کنیم و  قوانین بشردوستانه بین‌المللی سازمان‌های بشردوستانه را ملزم می‌کند که کمک‌ها را در مکان‌هایی که مردم خود را امن می‌دانند توزیع کنند.

گریفیتس که از روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات مصری در قاهره به سر می‌برد، توضیح داد: این دو موضوعی است که نیاز به شفاف‌سازی و تأیید دارد و امیدوارم در روزهای آینده این اتفاق بیفتد تا بتوانیم این برنامه  ارسال کمک‌های اساسی را اجرا کنیم.

صدها کامیون حامل هزاران تن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به غزه همچنان در مقابل گذرگاه رفح از سمت مصر منتظر ورود به نوار غزه هستند.

رژیم صهیونیستی از همان روزهای نخست تجاوز نظامی گسترده خود به نوار غزه گذرگاه‌ها را بسته و مانع رسیدن  هیچ چیزی اعم از سوخت و غذا به نوار غزه می‌شود. این رژیم آب و جریان برق غزه را نیز قطع کرده و اهالی این منطقه تاکنون با ذخایر اندک موجود به سر بردند و بیمارستان‌های غزه هم سوخت لازم برای ژنراتورهایشان را تمام کرده اند.

ایاد الجبری، رئیس بیمارستان شهدای الاقصی در غزه نیز امروز پنجشنبه اعلام کرد که وضعیت درمان در غزه بسیار دشوار است و از کمبود کادر و لوازم پزشکی رنج می بریم.

وی افزود: ما ذخایر راهبردی دارو و لوزام پزشکیمان را تمام کرده ایم.

مقاومت عراق: نیروهای امنیتی عراق از پایگاه‌های آمریکا دور بمانند

در همین حال منابع خبری اعلام کردند پایگاه استراتژیک التنف آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن امروز پنجشنبه هدف حمله یه پهپاد قرار گرفت.

به گفته این منابع پهپادها بر فراز پایگاه به پرواز درآمد و آنجا را هدف گرفتند اما از حجم خسارات وارده آمده به آنجا هنوز خبری اعلام نشده است.

از حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه تا هشدار درباره پیامدهای گسترش جنگ غزه

میدان گازی کونیکو، بزرگ ترین میدان گازی سوریه در شمال دیر الزور است و تحت اشغال آمریکا قرار دارد امروز پنجشنبه هدف شلیک دو راکت قرار گرفته است منابع المیادین می‌گویند که به دنبال این حمله هواپیماها و بالگردهای آمریکا بر فراز پایگاه به پرواز درآمده و وضعیت آماده باش بزرگ در آنجا برقرار شده است.

مقاومت اسلامی عراق شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی در عراق دو پایگاه اشغالگران آمریکایی شامل عین الاسد در غرب عراق و حریر در شمال عراق را سحرگاه امروز با پهپادهایی هدف گرفتند و به طور مستقیم بمب‌های خود را به هدف زدند.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی مژده عملیات‌های بیشتر علیه اشغالگران آمریکایی را می‌دهد و از برادران قهرمان در دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق می‌خواهد از مراکز حضور نیروهای آمریکایی و وابستگان آنها دور شوند.

سازمان تروریستی سنتکام بامداد امروز پنجشنبه اعتراف کرد که هواپیمای بدون سرنشین به پایگاه نظامیان آمریکایی و ائتلاف در عراق حمله کردند.

در این بیانیه ضمن اشاره به تلاش برای رهگیری این پهپادها، آمده است که در حمله یکی از پهپادها، تعدادی از نظامیان ائتلاف دچار آسیب جزئی شدند.

سنتکام با بیان اینکه سطح هشدار نیروهای آمریکایی در عراق را افزایش داده، مدعی شد: «نیروهای آمریکایی از نیروهای ائتلاف در برابر هر تهدیدی دفاع خواهند کرد».

انتهای پیام
captcha