قطعنامه پارلمان اروپا درباره وضعیت جنگی در غزه
کد خبر: 4176511
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

قطعنامه پارلمان اروپا درباره وضعیت جنگی در غزه

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای در واکنش به وضعیت جنگی اسراییل علیه غزه از این رژیم درخواست کرد که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از یورونیوز، پارلمان اروپا در تداوم حمایت تمام قد دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ضمن تأکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، با ادبیات انفعالی و محتاطانه از این رژیم اشغالگر درخواست شده که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

قانون‌گذاران اروپایی در این قطعنامه که متن آن در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد، ضمن محکومیت عملیات دلاورانه نیروهای مقاومت فلسطین، با رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام همبستگی کرده و نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را خواستار شدند.

آن‌ها همچنین آزادی فوری گروگان‌های صهیونیستی از سوی حماس را خواستار شده و اعلام کردند که حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود را «مطابق با قوانین بین‌المللی» به رسمیت می‌شناسند. نمایندگان پارلمان اروپا با این حال تصریح کردند که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی باید کاملاً با قوانین بین‌المللی بشردوستانه مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام
captcha